Lijkt me niet echt ideaal in de winter. Heb je altijd je zij raam beslagen.
Blue tooth is veel mooier. Dan kun je je telefoon in je broekzak houden en de rest gaat vanzelf. (k heb alleen nog geen telefoon met blue tooth.)
Parkeer sensoren installeren en elektrisch aansluiten.
- Remon
- 5th Gear member

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Ik heb ook bluetooth pocketpc telefoon maar ik gebruik het ook voor navigatie dus ik moet het ergens bevestigen. De tweede is inderdaad lastig voor de ventilatie, maar de clips die ik gekocht heb sluit niet de ventilatie gat er kan nog steeds lucht langs. We zien wel ik heb nu beugels genoeg 

98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
-
- 1st Gear member
Ik heb vandaag de perkeerhulp gemonteerd.
Viel op zich best mee, maar was wel blij met de beschrijving hoe je de bumper moet verwijderen. Daarna gaten erin geboord, toch altijd wel eng met een auto die toch enige waarde heeft
Verder stelt het niet zo heel veel voor... Straks gelijk de stad ff in om te testen.
Viel op zich best mee, maar was wel blij met de beschrijving hoe je de bumper moet verwijderen. Daarna gaten erin geboord, toch altijd wel eng met een auto die toch enige waarde heeft
Verder stelt het niet zo heel veel voor... Straks gelijk de stad ff in om te testen.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Euhm foto's? :razz:
Aangezien dat ik nu VADIS heb, om het nog makkelijker te maken heb ik geïllustreerde tekening toegevoegd in de start post, meeste werk zit in eraf halen van de bumper vandaar.
Aangezien dat ik nu VADIS heb, om het nog makkelijker te maken heb ik geïllustreerde tekening toegevoegd in de start post, meeste werk zit in eraf halen van de bumper vandaar.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
-
- 1st Gear member
Hm, wel makkelijk dat de vadis plaatjes er bij staan, had me wel wat zoekwerk gescheeld
... Maar ook met je beschrijving was het nog wel vlot gevonden...
Foto's.. mja... ik heb hem op de zelfde plek zitten.. Enige verschil is dat ik een groene volvo heb....

Foto's.. mja... ik heb hem op de zelfde plek zitten.. Enige verschil is dat ik een groene volvo heb....

- BlackWolf
- 3rd Gear member
Dat is lastig maar ze bieden verschillende kleuren, volgens mij heeft zelfde verkoper sensoren voor andere sets die donkerblauw zijn
Ik zou even kijken naar zijn Ebay Winkel.

- Remon
- 5th Gear member
@Dennis,
Dat heb ik mij ook al afgevraagt. Maar je kunt ook met een lakstiftje de snensoren bij kleuren (beetje terpetine zodat de verf beter uitstrijkt). Tussen blauw en blauw zit net als bij silver een heel groot verschil. Zwart is een veel makkelijkere kleur.
Dat heb ik mij ook al afgevraagt. Maar je kunt ook met een lakstiftje de snensoren bij kleuren (beetje terpetine zodat de verf beter uitstrijkt). Tussen blauw en blauw zit net als bij silver een heel groot verschil. Zwart is een veel makkelijkere kleur.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Remon, Je kan even die Ebay verkoper even mailen en vragen of het mogelijk is.
- V40marijn
- 2nd Gear member
Dit is misschien ook wat....
in zilver leverbaar...........
http://cgi.ebay.nl/Einparkhilfe-LCD-Dis ... otohosting
in zilver leverbaar...........
http://cgi.ebay.nl/Einparkhilfe-LCD-Dis ... otohosting
- Remon
- 5th Gear member
Zo te zien wel een goed systeem van een betrouwbare verkoper.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
-
- Starter
Mooie uitleg over het demonteren van de bumper, zelf ben ik ook van plan om sensoren in te bouwen. Ik vind alleen de afstand van 40 cm waarop je een lange piep krijgt te horen nogal aan de ruime kant. Zijn er ook pakketten leverbaar die bijvoorbeeld pas bij 10 of 20 cm een lang piepsignaal laten horen.
BlackWolf schreef:LET OP: Topic is begonnen als een vraag topic voor een aansluiting punt, maar ik heb alle informatie in deze startpost gezet om een soort rapportage van te maken, dus je kan zelfde foto’s en verhalen verder in de topic zien.
Ik heb vorige week parkeer sensoren op mijn V40 gemonteerd, ik ben blij met resultaat maar ik heb het elektrisch niet kunnen aansluiten. De bumper moest eraf en 2 van de sensoren kwamen in de schuimrubber bumper absorbeer gedeelte, ik heb iets aan de schuimrubber afgeknabbelden doorheen geprikt voor het kabeltje van de sensor, daarna alles netjes getryrapped.
Later in dit topic is het gelukt om elektrisch aan te sluiten.
Afstanden van de sensoren onderling is 43cm, zoals het aangegeven stond in de beschrijving van het sensoren pakketje (1/8 van de totale breedte van de auto links en rechts en onderling afstanden van de sensoren 2/8 van de totale breedte)
Als de display naast de binnen spiegel moet geplakt worden zoals ik deed, er moet een en andere gewijzigd worden aan het voetje en display.
Omdat het voetje bedoeld is voor een rechte vlakte klopt de hoek niet voor een raam, daarom moet je het even met aansteker warm maken en verbuigen, kijkuit dat je het niet te warm maakt of te weinig warm, anders breekt zo denk ik.
Aan de achterkant van de display zit 4 schroeven die kan je los draaien en display in de behuizing omdraaien je zal zien dat het schakelaartje aan de zijkant in de weg zit daarom moet je iets van de behuizing met een scherp mesje eraf halen, als je het geduldig doet word het erg netjes. Als je de display niet omdraait in de behuizing hangt het op z’n kop.
Bumper afhalen gaat als volgt;
Binnen bekleiding in de kofferbak eruit halen, dus klep van de reserve wiel die met 2 schroeven vast zit moet los en eruit gehaald worden, hiervoor moet de rugleuning van de banken naar voren.
Op V40 rol bedekking van de kofferruimte afhalen, nu zie je bij beide kanten een rond plastic uitsteken voor de klemming van de rol, door dat ronde plastic zit de zijpanelen van beide kanten vast met schroeven deze moeten ook los. Als de zijpanelen met plastic klipjes vast zitten haal die ook los en je kan nu zij panelen loshalen door van onderen naar midden toe te trekken.
Nu de bevestigingen van de bumper zie ook geïllustreerde tekening onder:
[Binnen] A 2x m6(sleutel 10) boutjes achter het plastic paneel waar ook het haakje van klep slot doorheen zit.
[Binnen] B 2x m6(sleutel 10) moertjes achter de panelen waar Subwoofer ook geïnstalleerd word aan de zijkanten.
[Binnen] C 2x m10(sleutel 17) bouten achterin in de bodem.
[Buiten] 2x schroeven(sleutel 10) voor plaatje achter het wiel, een per kant.
[Buiten] E 3x kruiskop schroeven aan de kops kant van de bumper die omhoog geschroefd word in het zijscherm van de auto ook een per kant.
[Buiten] D 1x plastic klipje in het midden van de bumper onder de auto.
[Buiten] Rechtsonder op de geïllustreerde tekening zie je de stekkers voor sidemarkers haal deze los.
Draad om de basis unit activeren (geschakelde plus) als de auto in achteruit gezet wordt is paars/wit (phase1) en aan de bestuurders kant achter te vinden naast de lampen unit. Bij de lampen in de klep is het bruin maar laat je niet verwarren zoals ik, want bruin kom je niet tegen bij de kabelboom.
Als iemand geïnteresseerd is in dit pakketje kan je op Ebay kijken sensoren zijn in 5 verschillende kleuren te krijgen, namelijk zwart, wit, rood, blauw en zilver. Prijs was voor mij ong. €44 met verzend kosten.
Volg deze link, verzending is nu gratis hij heeft het in de prijs bewerkt en het kost nog goedkoper dan wat ik ervoor betaald heb, namelijk €39 Het is wel zelfde verkoper.
Hier paar foto’s hoe de sensoren zitten:
Van een klein afstand zie je ze al amper![]()
Het is niet 100% op schaal en de foto is niet recht achter de auto genomen maar geeft een goeie idee hoe het ongeveer komt:
Let op deze tekening is alleen voor deze set, voor andere setjes volg de instructies.
Displaytje werkend naast de binnen spiegel [Foto later toegevoegd]
Werking van de sensor:
- menjo
- 7th Gear member
Kwam dit tegen:
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=221261
Ingenieus bedacht moet ik zeggen
- Meshuga
- 2nd Gear member
Dat is inderdaad leuk gevonden...ga ik binnenkort eens even naar kijken denk ik.menjo schreef:Kwam dit tegen:

- Remon
- 5th Gear member
De paaltjes ziet hij binnen een straal van 15cm naast de auto. Maar je kunt er dus toch nog een paaltje mee in je deur rijden.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
-
- 1st Gear member
Hallo allemaal,
Ik krijg met mijn verjaardag (02-07) ook een setje sensoren (verrassing!!), het setje bestaat uit 8 sensoren. MAAR nu hoorde ik dat het heel lastig is om de voorste in te bouwen???
Heeft iemand tips een link of misschien nog iets anders????
Alvast bedankt!!
Ik krijg met mijn verjaardag (02-07) ook een setje sensoren (verrassing!!), het setje bestaat uit 8 sensoren. MAAR nu hoorde ik dat het heel lastig is om de voorste in te bouwen???

Alvast bedankt!!
Volvo V40 1.8 Phase II 2001 - Europe Sport Edition.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Op het forum staat ergens hoe je de voor bumper af moet halen en installatie zal wel zelfde gaan als de achter bumpers, alleen ik weet niet hoe je voorste sensoren moet actieveren. Het kan zijn dat het alleen werkt met achteruit schakelen of je zou een schakelaartje kunnen monteren maar dat is weer een extra handeling elke keer als je in parkeert, als er een signaal is die je kan pakken wanneer auto in de eerste versnelling gezet wordt zou het mooier zijn maar ik denk het niet.
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag

- snorremans
- 5th Gear member
Volgens mij werken de voorsensoren via het remlichtschakelaarTheIndo schreef:Hallo allemaal,
Ik krijg met mijn verjaardag (02-07) ook een setje sensoren (verrassing!!), het setje bestaat uit 8 sensoren. MAAR nu hoorde ik dat het heel lastig is om de voorste in te bouwen???Heeft iemand tips een link of misschien nog iets anders????
Alvast bedankt!!
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,