ruitenwissers amazon

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 14.05.2009 - 21:49

Je moet toegeven dat de ruitenwissers niet het sterkste punt zijn van de amazon.
Bestaat er een manier om dit te verbeteren ?
Misschien andere ruitenwisserarmen van een ander type auto ?
Zelf heb ik nu een soort ijzer om de ruitenwisserarmen om de druk te verhogen maar dit is ook niet wat het moet zijn.

Andere oplossingen zijn steeds welkom.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Ik had totaal niets te klagen over mijn ruitenwisers op mijn combi. Ze doen het beter dan mijn 245. Dat ijzer wat jij bedoelt is een soort vleugel of spoiler om ervoor te zorgen dat de ruitenwisser op je raam blijven, echter dit vergroot wel de weerstand en vraagt meer van de ruiterwisser motor en je mechaniek.

Probeer het eerst is met nieuwe wisserbladen, helpt dit niet dan kun je de armpjes vervangen. Mogelijk is de veer die de arm op je raam drukt verouderd en heeft minder kracht. En anders zal je toch het hele spul incl de motor moeten demonteren en dit deels of in zijn geheel moeten vervangen.
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Vind het systeem op de amazon ook nog al gammel. Bij de combi van mijn ouders wil de ''bestuurdersruitenwisser'' boven de 130 niet meer vlak tegen de ruit aan drukken. Wat ik voortaan doe is na het wassen van de auto, een laagje rain-ex erop smeren. Werkt perfect!

Gr Boele
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Boele schreef:Vind het systeem op de amazon ook nog al gammel. Bij de combi van mijn ouders wil de ''bestuurdersruitenwisser'' boven de 130 niet meer vlak tegen de ruit aan drukken. Wat ik voortaan doe is na het wassen van de auto, een laagje rain-ex erop smeren. Werkt perfect!

Gr Boele
Als je ze vastpakt en van het raam houd dan voelt het wel erg gammel ja, maar over de werking had ik niets te klagen.
Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 14.05.2009 - 21:49

admiral schreef: Probeer het eerst is met nieuwe wisserbladen, helpt dit niet dan kun je de armpjes vervangen. Mogelijk is de veer die de arm op je raam drukt verouderd en heeft minder kracht. En anders zal je toch het hele spul incl de motor moeten demonteren en dit deels of in zijn geheel moeten vervangen.
De armpjes en wisserbladen zijn z'n 10 jaar geleden vervangen. Er zit wel veel speling op de assen waar de armpjes op vast staan. Maar heeft dit wel te maken met de druk van de wisserbladen op de ruit ?
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

SVENSK TIGER schreef:
admiral schreef: Probeer het eerst is met nieuwe wisserbladen, helpt dit niet dan kun je de armpjes vervangen. Mogelijk is de veer die de arm op je raam drukt verouderd en heeft minder kracht. En anders zal je toch het hele spul incl de motor moeten demonteren en dit deels of in zijn geheel moeten vervangen.
De armpjes en wisserbladen zijn z'n 10 jaar geleden vervangen. Er zit wel veel speling op de assen waar de armpjes op vast staan. Maar heeft dit wel te maken met de druk van de wisserbladen op de ruit ?
De druk op het raam wordt veroorzaakt door de veer die in de arm zit, deze staat natuurlijk al 40 jaar of meer op spanning en dit wordt natuurlijk minder met de tijd. Nieuwe wisser armpjes kopen en kijken of het helpt. Echter meer druk op je raam in combinatie met de al aanwezige speling op de asjes kan leiden tot een schokkerige heen en weer gaande beweging, dus een totale revisie van het bewegende gedeelte is aan te bevelen.
Robert65
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07.04.2010 - 07:06

In mijn jaren van dagelijks Amazon rijden (ruim 10 jaar) heb ik nog nooit klachten gehad over het schoonkrijgen van de voorruit door de ruitenwissers. Kwestie van de conditie van de wisserbladen in de gaten houden (dat is volgens mij de sleutel in het geheel). Het mechaniek eens opknappen/schoonmaken/vervangen kan natuurlijk ook wonderen doen. Het enige "probleem" is in mijn ervaring de speling in de aandrijving van de asjes (waardoor de wissers te ver doorslaan en de sierlijsten beschadigen), maar hierdoor wordt de wis-functie niet minder
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”