Heeft het nut om nog een keer iets te roepen over Jacob Schaap?
Eentje dan: een zeer klein lampje nodig en gewoon voorradig. Kostte wel 2 patat oorlog met ui maar de schakelaar waar hij in moest, kan ik weer zien als het donker is.
Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21363
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
Vreemde kassa houden ze daar op na, of doen ze nog aan een bepaalde vorm van 'ruilhandel'?Msuidgeest schreef:Heeft het nut om nog een keer iets te roepen over Jacob Schaap?
Eentje dan: een zeer klein lampje nodig en gewoon voorradig. Kostte wel 2 patat oorlog met ui maar de schakelaar waar hij in moest, kan ik weer zien als het donker is.

Het topic gaat dan wel over de originele dealer, maar ik kan me voorstellen dat iemand die bij een Volvo specialist komt het hier ook vermeldt.
Maar de toon die tegen een mede forummer geuit wordt , bedoelt of onbedoelt, roept toch weer reacties uit en daar gaat het hier niet om.
On topic:
Nadat ik mijn V50 uit een ander deel van het land gehaald had, kwam ik voor bepaalde garantie puntjes bij de plaatselijke dealer terecht.
Na hun wat uitleg verschaft te hebben en de correspondentie met de leverende dealer is alles netjes afgehandeld.
Nu heb ik al/pas 2x een onderdeel los gekocht bij ze en die werden geleverd tegen 100%.
Logisch, en ik ben ook niet degene die meteen bij de eerste keer gaat zeiken over een paar %tjes.
Maar zeer waarschijnlijk zal ik nog wel meer onderdelen los bij ze bestellen en dan zou ik ook graag een 'meeneem korting' in ontvangst willen nemen, maar ik blijf het altijd brutaal vinden om er naar te vragen/over te beginnen.
Ik weet het wel; niet geschoten, altijd mis.
Maar voorlopig over zowel de leverende dealer als de 'reparende' dealer niets dan goeds (zoals eerder vermeld).
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:51
- Locatie: Apeldoorn
Tijd voor een eerste bericht op dit forum. Ben erg te spreken over Furness Car Enschede. Had mijn S60 daar gebracht voor een beurt en wat aanvullende zaken. Wilde achteraf een automatisch dimmende spiegel in laten bouwen, dealer dacht dat het wel zou lukken. Na een paar uur sleutelen en een gevecht met de boordcomputer waren ze ook in Enschede erachter gekomen dat het echt niet past. Terugzetten en jammer, uiteraard niets te betalen, maar toch. Het werd een week later nog mooier. Had ergens een apparaatje op de kop getikt waarmee het knipperlicht automatisch 3 keer knippert als de aanwijzer een klein tikje krijgt. Had dat ook op mijn Audi en wilde dat ook op mijn Volvo. Hebben het geprobeerd in te bouwen bij Furness maar is toch niet gelukt. Apparaatje en de boordcomputer ging niet samen. Ze hebben het weer uitgebouwd. Dan verwacht je een rekening (ik had ze tenslotte gevraagd om het apparaatje in te bouwen), maar nee hoor. Prima service bij Furness Car Enschede, geen gezeur en ze willen blijkbaar niet het onderste uit de kan. Dat heb ik bij Audi wel anders meegemaakt.
- Eddy S60
- 6th Gear member
- Berichten: 3806
- Lid geworden op: 23.03.2008 - 16:15
- Locatie: Katwijk aan Zee
Zaterdag mijn nieuwe S40 opgehaald bij Svala Hillegom, ik ben daar netjes geholpen en zelfs de extra opties zijn zonder problemen opgelost. Dus ben ik best tevreden.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40974
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik kwam eigenlijk alleen bij Schaap Emmeloord om vandaag de zomerwielen er even op te laten zetten.
Maar omdat vrijdag het servicelampje aan ging is meteen even een beurtje gedaan en de APK is nu ook weer in orde
Maar omdat vrijdag het servicelampje aan ging is meteen even een beurtje gedaan en de APK is nu ook weer in orde

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28.10.2009 - 17:25
- Locatie: Haarlem
Ton van Kuyk, Alkmaar
Omdat ik wat garantiepuntjes had de 2-jaarlijkse beurt bij de dealer laten doen. Receptie en werkplaats prima voor elkaar. Alles goed uitgelegd, garantiepuntjes zijn in orde gemaakt. Bij ophalen was de faktuur niet klaar, werd opgstuurd (ik kwam daar voor het eerst) dus goed van vertrouwen.
prijzen bij Volvo aan de hoge kant.
2de jaarlijkse beurt 288 euro
remvloeistof verversen 88 euro (kost bij Audi 65 euro)
Ik ga er vanuit dat het pakket prijzen zijn en landelijk gelden dus daar kan de dealer niets aan doen.
Omdat ik wat garantiepuntjes had de 2-jaarlijkse beurt bij de dealer laten doen. Receptie en werkplaats prima voor elkaar. Alles goed uitgelegd, garantiepuntjes zijn in orde gemaakt. Bij ophalen was de faktuur niet klaar, werd opgstuurd (ik kwam daar voor het eerst) dus goed van vertrouwen.
prijzen bij Volvo aan de hoge kant.
2de jaarlijkse beurt 288 euro
remvloeistof verversen 88 euro (kost bij Audi 65 euro)
Ik ga er vanuit dat het pakket prijzen zijn en landelijk gelden dus daar kan de dealer niets aan doen.
Ex: C30 1.8 Summum 2008 titanium grijs, leder antraciet, xenon, 17" Zaurak,
EX: 240 2.3 GL automaat
Nu voor hobby: Amazon 1968 B18A 2 deurs coach kleur 95L
Dagelijkse auto: Fiat Grande Punto
EX: 240 2.3 GL automaat
Nu voor hobby: Amazon 1968 B18A 2 deurs coach kleur 95L
Dagelijkse auto: Fiat Grande Punto
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40974
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
Off topic opgeruimd
Off topic opgeruimd
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 15.01.2010 - 15:49
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Volvo "Reede" in Amerongen.
Ik heb mijn S80 in onderhoud.
Sinds kort mijn 850 in onderhoud gedaan.
Ik had wat kleine zaken aan de auto deze keurig opgelost en er werd direct wat aan gedaan dus een perfecte service.
Ik heb mijn S80 in onderhoud.
Sinds kort mijn 850 in onderhoud gedaan.
Ik had wat kleine zaken aan de auto deze keurig opgelost en er werd direct wat aan gedaan dus een perfecte service.
XC90 2.5t AWD Automaat, bwjr 2003
- Jacks40
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 21:25
- Locatie: Heerhugowaard
Ton van Kuijk Alkmaar.
Ik kom er al jaren voor de dingen die ik niet zelf kan/wil doen aan mijn Volvo.
Altijd erg goed geholpen, nemen de tijd voor je. Hele prettige mensen die daar werken.
Prijzen: het zijn Volvo prijzen, maar daar krijg je ook wat voor denk ik.
Ik kom er al jaren voor de dingen die ik niet zelf kan/wil doen aan mijn Volvo.
Altijd erg goed geholpen, nemen de tijd voor je. Hele prettige mensen die daar werken.
Prijzen: het zijn Volvo prijzen, maar daar krijg je ook wat voor denk ik.
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
Vorige week donderdag voor de eerste kennismaking bij Bluekens in Roosendaal geweest. Aangezien ik nergens kon achterhalen wanneer de distributieriem vervangen is. Gelijk de V-snaren mee laten vervangen, kleppen laten stellen en de klepdekselpakking vervangen.
Afgelopen donderdag heeft mijn vrouw de auto weggebracht. Zowel de 'kennismaking' als de reparatie dik voor mekaar. Mijn vrouw is kosteloos naar huis gebracht en later weer opgehaald. Service van de zaak, maar bij andere merken nog niet meegemaakt.
Verder kreeg ze nog enkele adviezen; winterbanden en ruitenwisserblad wist ik zelf al, maar ook de koppeling zit eraan te komen. Dus dat wordt het volgende 'project'.
Afgelopen donderdag heeft mijn vrouw de auto weggebracht. Zowel de 'kennismaking' als de reparatie dik voor mekaar. Mijn vrouw is kosteloos naar huis gebracht en later weer opgehaald. Service van de zaak, maar bij andere merken nog niet meegemaakt.
Verder kreeg ze nog enkele adviezen; winterbanden en ruitenwisserblad wist ik zelf al, maar ook de koppeling zit eraan te komen. Dus dat wordt het volgende 'project'.
- Snowgasm
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 15.03.2010 - 13:09
Garage Helpman Groningen
Hoewel ik morgen mijn C30 pas op kan halen ben ik tot nu toe ontzettend vriendelijk geholpen. Communicatie is snel en accuraat, ik ben per mail constant binnen een dag te woord gestaan.
Update volgt morgen over de aflevering.
Hoewel ik morgen mijn C30 pas op kan halen ben ik tot nu toe ontzettend vriendelijk geholpen. Communicatie is snel en accuraat, ik ben per mail constant binnen een dag te woord gestaan.
Update volgt morgen over de aflevering.
- Gothax
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21.04.2010 - 06:28
- Locatie: Heerlen
Volvo Frank Klijn Heerlen
Goed garagepersoneel, belabberde service aan de balie tenzij je lease/zakelijk rijdt. Garagepersoneel heeft geen eigen mening dus uiteindelijk kom je toch altijd bij aan de servicebalie uit. Wordt op je neergekeken vanuit het personeel, wat ik absoluut niet prettig vind. Kan naar huis gebracht worden als je voor een dure servicebeurt komt, anders moet je wachten of zelf vervoer regelen, halen doen ze niet. Vervangende auto kost tussen de 70-90 euro per dag ex. benzine.
1.
Afgelopen halfjaar een V70 classic bij hun in onderhoud gehad, aantal flinke rekeningen gehad (ca. 1200 euro bijelkaar voor reguliere beurten) en toch wordt de auto een maand na de laatste beurt (195.000 beurt) APK afgekeurd (bij 202.000 km) op 9 punten, uitleg aan de balie: "we kijken alleen of het onderdeel er nog op zit, niet naar de staat van het onderdeel en of het nog werkt."
Verder zeiden ze nog: "het is ook al een auto van 12 jaar met al 2 ton op het blok en dan is niet alles meer zo betrouwbaar en de auto is dan eigenlijk al afgeschreven en ver op, mijn mening is dat je beter kunt sparen voor een andere auto" - de V70 kwam overigens van een andere dealer af en was dealeronderhouden... ik was er net zo blij mee dat ie motorisch in super staat verkeerde..pff
Uiteindelijk 3 extra afspraken kunnen maken om onderdelen te vervangen en APK te laten keuren, geen probleem. Na de eerste 2 afspraken kwam de auto nog steeds niet door de APK heen (alles in huis gebeurd), zodoende dus 2x APK kosten kunnen betalen en laatste keer alleen afmelden omdat de volledige check al gedaan was de dag ervoor! Service, right..
2.
Ik ging toenlaatst bij hun eens kijken voor een S60, omdat ik het een prachtige auto vind. Bij navraag van de prijzen van de S60 (ze hadden geloof ik 2 of 3 handgeschakelde staan) krijg ik te horen dat ze wel een lijst met prijzen hebben maar dat daar codes in staan die ik toch niet begrijp en dat ik maar beter thuis op internet de prijzen kan gaan opzoeken. En bedankt he..
3.
Heb nu eindelijk een mooie S60 gekocht en ging vorige week naar hun toe om te vragen wat het kost om de daylight running uit te schakelen. Begint de vrouw achter de balie helemaal te flippen dat dat illegaal is en dat ze niet meewerken aan zulke praktijken... bij navraag aan het garagepersoneel blijkt het een hele normale aanpassing te zijn en gingen ze maar eens even opzoeken wat dat zou kosten... dus ik sta daar 10 minuten te wachten, komen er opeens nog wat meer mensen van de servicebalie aanlopen.. na wat onderling overleg krijg ik de vraag waarom ik dat wil en dat ik me besef dat het gevaarlijk is en dat ik dan 30% meer kans heb op een ongeluk.. :?
Ja prima allemaal, geef me nou maar een prijs.. nou, 50 euro vroegen ze ervoor, om een stukje software in te laden.. en meteen na de prijs volgde de mededeling dat als ik krap bij kas zat ik het beter zo kon laten.. en bedankt!!
Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, moet ik soms elke keer in pak komen aanlopen en met geld smijten daar?? Mij zien ze er in ieder geval niet meer.. de S60 gaat komende week gewoon lekker naar een BOVAG garage!
Het zal ook wel deels aan mijn leeftijd liggen maar ik bedoel, als ik een auto kan kopen kan ik 'm ook onderhouden, anders had ik wel een Fiat Panda gekocht ofzo..
Gedachtenbubbel: uurtarief is 160 euro incl. btw?? deurslotmechaniek was toenlaatst kapot, 185 euro onderdeel, 265 euro incl. arbeid..half uurtje werk uiteindelijk (20 minuten zelfs..)
Goed garagepersoneel, belabberde service aan de balie tenzij je lease/zakelijk rijdt. Garagepersoneel heeft geen eigen mening dus uiteindelijk kom je toch altijd bij aan de servicebalie uit. Wordt op je neergekeken vanuit het personeel, wat ik absoluut niet prettig vind. Kan naar huis gebracht worden als je voor een dure servicebeurt komt, anders moet je wachten of zelf vervoer regelen, halen doen ze niet. Vervangende auto kost tussen de 70-90 euro per dag ex. benzine.
1.
Afgelopen halfjaar een V70 classic bij hun in onderhoud gehad, aantal flinke rekeningen gehad (ca. 1200 euro bijelkaar voor reguliere beurten) en toch wordt de auto een maand na de laatste beurt (195.000 beurt) APK afgekeurd (bij 202.000 km) op 9 punten, uitleg aan de balie: "we kijken alleen of het onderdeel er nog op zit, niet naar de staat van het onderdeel en of het nog werkt."
Verder zeiden ze nog: "het is ook al een auto van 12 jaar met al 2 ton op het blok en dan is niet alles meer zo betrouwbaar en de auto is dan eigenlijk al afgeschreven en ver op, mijn mening is dat je beter kunt sparen voor een andere auto" - de V70 kwam overigens van een andere dealer af en was dealeronderhouden... ik was er net zo blij mee dat ie motorisch in super staat verkeerde..pff
Uiteindelijk 3 extra afspraken kunnen maken om onderdelen te vervangen en APK te laten keuren, geen probleem. Na de eerste 2 afspraken kwam de auto nog steeds niet door de APK heen (alles in huis gebeurd), zodoende dus 2x APK kosten kunnen betalen en laatste keer alleen afmelden omdat de volledige check al gedaan was de dag ervoor! Service, right..
2.
Ik ging toenlaatst bij hun eens kijken voor een S60, omdat ik het een prachtige auto vind. Bij navraag van de prijzen van de S60 (ze hadden geloof ik 2 of 3 handgeschakelde staan) krijg ik te horen dat ze wel een lijst met prijzen hebben maar dat daar codes in staan die ik toch niet begrijp en dat ik maar beter thuis op internet de prijzen kan gaan opzoeken. En bedankt he..
3.
Heb nu eindelijk een mooie S60 gekocht en ging vorige week naar hun toe om te vragen wat het kost om de daylight running uit te schakelen. Begint de vrouw achter de balie helemaal te flippen dat dat illegaal is en dat ze niet meewerken aan zulke praktijken... bij navraag aan het garagepersoneel blijkt het een hele normale aanpassing te zijn en gingen ze maar eens even opzoeken wat dat zou kosten... dus ik sta daar 10 minuten te wachten, komen er opeens nog wat meer mensen van de servicebalie aanlopen.. na wat onderling overleg krijg ik de vraag waarom ik dat wil en dat ik me besef dat het gevaarlijk is en dat ik dan 30% meer kans heb op een ongeluk.. :?
Ja prima allemaal, geef me nou maar een prijs.. nou, 50 euro vroegen ze ervoor, om een stukje software in te laden.. en meteen na de prijs volgde de mededeling dat als ik krap bij kas zat ik het beter zo kon laten.. en bedankt!!
Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, moet ik soms elke keer in pak komen aanlopen en met geld smijten daar?? Mij zien ze er in ieder geval niet meer.. de S60 gaat komende week gewoon lekker naar een BOVAG garage!
Het zal ook wel deels aan mijn leeftijd liggen maar ik bedoel, als ik een auto kan kopen kan ik 'm ook onderhouden, anders had ik wel een Fiat Panda gekocht ofzo..
Gedachtenbubbel: uurtarief is 160 euro incl. btw?? deurslotmechaniek was toenlaatst kapot, 185 euro onderdeel, 265 euro incl. arbeid..half uurtje werk uiteindelijk (20 minuten zelfs..)
Volvo S60 2.4 2002
Ford Transit 1980 ex-krankenwagen
Volvo V70 2.5 AUT 1998
Fiat Marea Weekend '98
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 14.12.2009 - 15:04
- Locatie: Drenthe
Wat een belachelijke behandeling daar bij de Volvo-dealer in Heerlen. Snel een andere dealer opzoeken, dunkt mij. Zelf heb ik geheel andere ervaringen: gekocht en in onderhoud in Raalte (uitstekende service) en een enkel bezoek in Hoogeveen (ook goed). Sterkte!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40974
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break.
@Gothax
Kijk eens naar de titel van dit topic
@Gothax
Kijk eens naar de titel van dit topic
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ja @Gothax,kijk eens naar de titel van dit topic.Ben schreef:Mods break.
@Gothax
Kijk eens naar de titel van dit topic
hier mogen alleen positieve reakties tav. dealers.
voor de mindere ervaringen moet je uhh,daar mag
je niet over praten.
geen glans zonder wrijving
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29
Gothax,
gelukkig zijn er ook andere dealers.
Ik heb ook een Volvo ( S90) van 12 jaar met 210000km op de teller. Regulier in onderhoud dus APK gratis.
Werkplaatschef en monteurs zeggen altijd: wees er zuinig op, zo worden ze niet meer gemaakt. Denken altijd mee, repareren ook nog. Niet alleen onderdelen wisselen. Deze houding hebben ze ook voor mijn 480 Turbo uit 1995 en de 760 GLE uit 1983. Sterker nog: ze beleven echt plezier aan deze "oudjes". Ik kom er al meer dan 17 jaar. En nog steeds tot volle tevredenheid.
Mijn dealer: Vos in Gorinchem, voorheen Gebr. van Hemert.
Groeten, Jan.
gelukkig zijn er ook andere dealers.
Ik heb ook een Volvo ( S90) van 12 jaar met 210000km op de teller. Regulier in onderhoud dus APK gratis.
Werkplaatschef en monteurs zeggen altijd: wees er zuinig op, zo worden ze niet meer gemaakt. Denken altijd mee, repareren ook nog. Niet alleen onderdelen wisselen. Deze houding hebben ze ook voor mijn 480 Turbo uit 1995 en de 760 GLE uit 1983. Sterker nog: ze beleven echt plezier aan deze "oudjes". Ik kom er al meer dan 17 jaar. En nog steeds tot volle tevredenheid.
Mijn dealer: Vos in Gorinchem, voorheen Gebr. van Hemert.
Groeten, Jan.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40974
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Onzin, daar mag je best over praten maar niet in dit topic.toppertje schreef:ja @Gothax,kijk eens naar de titel van dit topic.Ben schreef:Mods break.
@Gothax
Kijk eens naar de titel van dit topic
hier mogen alleen positieve reakties tav. dealers.
voor de mindere ervaringen moet je uhh,daar mag
je niet over praten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
en kijk eens verder, niet alle dealers zijn zoals je omschrijft. Helaas, jouw opsomming is inderdaad te gek voor woorden. En als je in Limburg geen fijne dealer vind, kijk dan een net over de grens. In Aachen zit Moritz, een Volvo specialist met veel verstand van zaken. Weet alleen zijn bedrijfsnaam even niet...Gothax schreef:oeps!! sorry!!Ben schreef:Mods break.
@Gothax
Kijk eens naar de titel van dit topic:oops:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!