Bij Turbomodellen is het kastje wel aanwezig, maar kun je deze niet gebruiken om foutcodes uit te lezen. Zou het programmeren wel werken of zit het kastje er alleen voor de sier?
lijkt me dan sterk dat hij alleen voor de sier zit. dit pdfje zou voor alle modellen bruikbaar moeten zijn geloof ik
TIMO
waterpolo a way of life 440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
TIMO
waterpolo a way of life 440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Mijn 440 uit 96 is origineel uitgerust met centrale vergrendeling mbv de sleutel, maar niet afstandbediend. Ik heb sinds kort een originele
module voor keyless entry en 2 handzenders. Bij het installeren viel me op dat er 2 aansluitingen op de unit zitten, een 22-polige en een 16-polige. De stekker voor de 22-polige aansluiting was snel gevonden onder het stuur, maar de 16-polige stekker is nog niet gevonden.
Is die 16-polige nodig voor de werking of is die voor bv een immobilizer?Het gaat me namelijk alleen maar om het afstandbediend krijgen van de cpv
Waar is die 16-polige te vinden?
Het programmeren is al eerder beschreven, maar na indrukken van de testknop op het kastje onder de motorkap licht de led niet uit zichzelf op na een paar tellen. Heeft dit ook te maken met het niet aangesloten zijn van de 16-polige stekker?
De handzenders komen uit Engeland (dank u Ebay). kan het zijn dat ze daar op een andere frequentie oid werken. Ik heb wel eens iets gelezen over countrycodes voor handzenders. Is dit ook met dat kastje onder de motorkap te veranderen?
ik heb ook die 16polige er niet inzitten. geloof inderdaad dat het voor de immobilizer is.
je hebt het programmeren gedaan zoals beschreven staat in het pdf filetje.
als je namelijk je sleutel niet in stand 2 heb zonder dat je motor aanstaat werk het niet.
en ik denk dat het met deze serie gewoon overal kan werken maar dat weet ik niet zeker
TIMO
waterpolo a way of life 440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Stekker in de module, contact op stand 2, pinnetje in gaatje 1 en dan 4x op de testknop drukken. Bij elke keer drukken licht het ledje op, maar na die 4 keer licht hij niet uit zichzelf op.
Er staat wel spanning op de stekker, ik meet 12 volt tussen de rode en de bruine draad.
Weet iemand hoe ik kan controleren of de module goed is?
op de vorige pagina staat nog een extra stukje uitleg. misschien dat dat helpt
TIMO
waterpolo a way of life 440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
TIMO
waterpolo a way of life 440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Eerst op socket 2 gedaan: keurig 1-1-1
Toen op socket 1 zonder module: geen respons (was ook te verwachten)
Daarna op socket 1 met module: ook geen respons.
Als ik het goed heb gelezen op de site die je had gelinkt zou een niet goed werkende module toch ook een code moeten geven (code 1-1-4).
Het kan natuurlijk zijn dat ik iets verkeerd doe, maar gezien het feit dat er totaal geen respons van socket 1 komt doet mij vermoeden dat er toch iets mis is met de module.
Iemand een idee?
PS ik zal eerst eens proberen te resetten op socket 1, misschien helpt dat.
als je de module eruit haalt. haal dan ook eens de print eruit en maak daar eens een foto van. kan ik kijken of daar iets mis mee is.
TIMO
waterpolo a way of life 440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
TIMO
waterpolo a way of life 440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Ik ben ondertussen ook weer iets wijzer geworden: de draad die van socket 1 naar de module loopt is goed. Ik heb hem doorgemeten. Dan blijft alleen nog de module over als boosdoener.
Ik zal kijken dat ik die module een beetje netjes open kan maken en dan maak ik een foto van de print.
module is makkelijk open te maken. effe de klipjes bij de connectoren omhoog halen dan kan je hem er zo uit schuiven. wel voorzichtig.
TIMO
waterpolo a way of life 440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
heb je een soldeerbout. soldeer de connectoren en die buk100 eens opnieuw vind die soldeerplekken er nou niet zo goed uitzien. voor de rest kan ik er ook effe niks mee heb geen schema van dit ding. maar ziet er ook niet verbrand uit of zo
TIMO
waterpolo a way of life 440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)