Hallo,
ik heb net een volvo v70 T5 bj 2004 gekocht en nu hoor ik
pas dat er een tik hoorbaar is bij het op laten komen van de
koppeling en (soms) ook bij het intrappen hiervan..
Alleen hoorbaar bij open raam en niets te voelen aan het pedaal of
waar dan ook...iemand een idee wat dit kan zijn??
(zal morgen ook eens bij de rdw navragen ik ben van plan mijn apk daar ook meteen te laten doen. (tis een Duitse import.)
groeten
Paul
edit bij de rdw wisten ze het niet of hadden ze geen tijd iig geen mogelijke
oorzaak kunnen achterhalen, ik las op een ander forum dat de koppelingscilinder een oorzaak kon zijn of het abs-checksysteem??
(abs-systeem chackt toch ook na uitztten van de motor nog eens? zo'n geluid is het wel in ieder geval)
Tik bij opkomen koppeling en intrappen koppeling
-
- Starter
Hallo Paul,
Weet jij al wat de oorzaak is?
We hebben ook net een v70 (2007) en net een rit naar Italie gemaakt. Reis was super. Inderdaad, bij (bijvoorbeeld) het zoeken op een parkeer terrein of rijden waar het druk is dus optrekken stoppen enz., met raam open, horen we ook steeds een soort tik. Je hoort niets als het raam dicht is.
Ik weet niet zeker of het gebeurt met de koppeling los laten, maar in elk geval als je dus langzaam rijdt, koppelt, remt enz.
Na een hoop problemen met onze vorige auto krijg ik van zulke geluiden wel wat kriebels...
Hopelijk niets ernstigs, want we moeten nog naar huis
Groet, forzavolvo
Weet jij al wat de oorzaak is?
We hebben ook net een v70 (2007) en net een rit naar Italie gemaakt. Reis was super. Inderdaad, bij (bijvoorbeeld) het zoeken op een parkeer terrein of rijden waar het druk is dus optrekken stoppen enz., met raam open, horen we ook steeds een soort tik. Je hoort niets als het raam dicht is.
Ik weet niet zeker of het gebeurt met de koppeling los laten, maar in elk geval als je dus langzaam rijdt, koppelt, remt enz.
Na een hoop problemen met onze vorige auto krijg ik van zulke geluiden wel wat kriebels...
Hopelijk niets ernstigs, want we moeten nog naar huis

Groet, forzavolvo