Omdat t dit weekend lekker warm was in de auto
de airco aan gehad!
Nu viel me op dat dan af en toe als ik gas los laat hij op 2000 toeren
blijft draaien :roll: dat is volgens mij niet goed!
Weet iemand wat dat kan zijn?
Zonder de airco aan te hebben doet ie t gewoon goed :!:
Airco/te veel toeren
-
- 2nd Gear member
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Dat er een verband is tussen de airco en je stationair toerental klopt wel: iig bij de B18U verhoogt de ECU je stationair toerental naar ik meen 1150 bij gebruik van de airco. Blijkbaar vindt de jouwe dat niet genoeg en geeft hij nog een tandje bij. Inderdaad niet zoals het hoort.
Optie 1) toeval, misschien doet hij het een volgende keer niet meer (je kunt altijd de ecu resetten door de accu een kwartiertje los te hebben)
Optie 2) stappenmotor gooit de gasklep net iets te veel open
Optie 3) ecu geeft te veel signaal
Ik zou zeggen kijk of het vaker gebeurt (uitsluiten optie 1). Zo ja, probeer dan (vraag of je gratis mag proberen) op de sloop een andere ecu (zit achter het onderste A-stijl paneel pass.zijde). Als dat niet helpt, vervang de stappenmotor (bij B18U zwart kastje tussen luchtinlaat en gasklep).
Optie 1) toeval, misschien doet hij het een volgende keer niet meer (je kunt altijd de ecu resetten door de accu een kwartiertje los te hebben)
Optie 2) stappenmotor gooit de gasklep net iets te veel open
Optie 3) ecu geeft te veel signaal
Ik zou zeggen kijk of het vaker gebeurt (uitsluiten optie 1). Zo ja, probeer dan (vraag of je gratis mag proberen) op de sloop een andere ecu (zit achter het onderste A-stijl paneel pass.zijde). Als dat niet helpt, vervang de stappenmotor (bij B18U zwart kastje tussen luchtinlaat en gasklep).
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
Oke dank je wel hier kan ik wel wat mee 
-
- 5th Gear member
ik wil ook nog andere optie aandragen, het kan zijn dat er op je brandstofpomp of gasklep een extra microswitch zit die bediend moet worden als de airco aan staat. probeer dat ook eens op te zoeken. succes!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 3rd Gear member
ik heb hetzelfde meegemaakt, dit komt doordat de airco wordt ingeschakeld wanneer de motor nog niet op bedrijfstemp. is. Als de airco dan aangaat zou hierdoor motorschade kunnen optreden dus wordt het toerental verhoogt. Let maar op wanneer je blok warm genboeg is is het weg.
-
- 2nd Gear member
Hoe kan die ECU nu gek gaan doen? Dit is toch gewoon een chip die voorgeprogrammeerd is?