Hello allemaal,
Na wat zoek en informeerwerk dus geen ombouw laten doen door Volvo om mp3 etc te kunnen spelen in de V50 my2006.
Via een kennis toevallig een FM Modulator gekregen om te testen. Dit is een toestel dat je in de 12V stekker steekt en een kanaal zoekt op de radio.
Het toestel is al wat ouder en je hebt maar de keuze uit enkele voorgeprogrammeerde frequenties.
Het werkte direct. Geluidskwaliteit goed.
Maar:
-TP is een zenderzoekfunctie, maar tegelijk ook de Traffic report. De TP moet ik uitzetten om één van de frequenties van de modulator aan te houden, ander switcht hij binnen een paar seconden naar de volgende zender.
-zodra er een ander apparaat geladen wordt via de 2e 12V aansluiting (GSM, GPS,…) krijg je hoge pieptonen (storingen)
Ik veronderstel dat het aan het toestelletje ligt. Nu ik weet wat ik moet zoeken, moet ik zeggen dat je er en heleboel modellen in hebt, zelfs tot het weergeven de titels via RDS. Alleen kosten die die dingen wel wat.
Heeft iemand met dergelijke zaken ervaring?
vb:
hele lange link
grts
Lex
FM Modulator, eindelijk MP3
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Die dingen die door de lucht gaan trekken op niks. Op ebay kan je makkelijk bedrade modulators vinden.
In de V50 kan je die via de 9v methode aansluiten, rechtstreeks op de antenne aan de rechter achterruit.
Benodigdheden:
Bedrade modulator, €20-25
2 9V stekkertjes, te vinden bij de electronica-handel
1mm2 stroomkabel, liefst 2 kleurtje (+ en -)
draadklemmen/suikerklontje/...
jack-stereo connector, 5m en liefst van iets betere kwaliteit
groundloop-isolator, tegen storingsgeluid
Je moet anders maar eens via google zoeken, of misschien dat't hier verder op't forum ook nog staat.
Ik heb het zo in mijn S40 zitten, werkt perfect...
Het kan ook duurder, kenwood heeft er ook één waar usb op past, welke een remote heeft en RDS doorstuurt. Als je nog geen deftige mp3-speler hebt is dat misschien wel een aanrader...
In de V50 kan je die via de 9v methode aansluiten, rechtstreeks op de antenne aan de rechter achterruit.
Benodigdheden:
Bedrade modulator, €20-25
2 9V stekkertjes, te vinden bij de electronica-handel
1mm2 stroomkabel, liefst 2 kleurtje (+ en -)
draadklemmen/suikerklontje/...
jack-stereo connector, 5m en liefst van iets betere kwaliteit
groundloop-isolator, tegen storingsgeluid
Je moet anders maar eens via google zoeken, of misschien dat't hier verder op't forum ook nog staat.
Ik heb het zo in mijn S40 zitten, werkt perfect...
Het kan ook duurder, kenwood heeft er ook één waar usb op past, welke een remote heeft en RDS doorstuurt. Als je nog geen deftige mp3-speler hebt is dat misschien wel een aanrader...
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Conrad linkjes werken niet...
Ik ga helemaal akkoord met Thamar, heb zelf een Kenwood KOS A-200 ingebouwd op de manier die hij hierboven beschrijft. Was een goed uurtje werk, maar het was de moeite waard. Kan nu lekker MP3 afspelen vanaf USB stick
Ik ga helemaal akkoord met Thamar, heb zelf een Kenwood KOS A-200 ingebouwd op de manier die hij hierboven beschrijft. Was een goed uurtje werk, maar het was de moeite waard. Kan nu lekker MP3 afspelen vanaf USB stick

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- Turbodesk
- 5th Gear member
De modulator die ik bedoel zet je aan de achterkant van de autoradio tussen de antenne aansluiting. En op dat kastje zit een aansluiting voor bv je mp3 speler.
Dat lijkt me toch een stuk makkelijker.
Dat lijkt me toch een stuk makkelijker.
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Lukt niet bij s40/v50/c30, deze hebben geen normale antenne-aansluiting.
Je moet wel dat soort modulator gebruiken, maar de connectiestukken moet je aanpassen. Aan de ene kant 2x 9V+ en de andere 2x 9V- .
De mijne is ook zo een goedkope, in combinatie met creative 8GB MP3 speler die een bekabelde afstandsbediening heeft. Zit naast de sigaretten-aansteker gemonteerd. Heel handige plaats eigenlijk, rij namelijk meestal niet mooi 14u50

(ondertussen wel al andere GPS)
Je moet wel dat soort modulator gebruiken, maar de connectiestukken moet je aanpassen. Aan de ene kant 2x 9V+ en de andere 2x 9V- .
De mijne is ook zo een goedkope, in combinatie met creative 8GB MP3 speler die een bekabelde afstandsbediening heeft. Zit naast de sigaretten-aansteker gemonteerd. Heel handige plaats eigenlijk, rij namelijk meestal niet mooi 14u50

(ondertussen wel al andere GPS)