de linkerwisser van mijn koplamp doet vreemd, dan staat ie rechtop, dan gaat ie weer terug naar zijn begin positie. ik ben nog niet begonnen met loshalen maar zou het in een stekkerverbinding kunnen liggen? mijn rechterwisser doet het wel goed en gaat netjes terug naar beginstand.
weet iemand wat het probleem kan zijn? en hoe ik het kan oplossen. ik ga in de vakantie wel eens kijken om stekkers te controleren.
koplampruitenwisser
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
de wisser zit goed vast aan het asje, voor zover ik dit van buiten kan voelen door aan het armpje te wiebelen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Collega van me heeft hetzelfde probleem met de rechterwisser
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
als hij uit staat kan ik het armpje niet bewegen als ik het goed heb. momenteel staat de auto een nachtje op de zaak dus kan ik niet voelen. maar morgen heb ik hem weer wel. soms gaat ie zelf terug naar zijn goeie stand. maar soms staat ie ook weer recht overeind.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Een oud topic, maar ik loop tegen het zelfde probleem aan:

Ook als je een rit geen ruiten hebt gesproeid, kan hij van stand veranderen. Hoe is dit op te lossen?

Ook als je een rit geen ruiten hebt gesproeid, kan hij van stand veranderen. Hoe is dit op te lossen?
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
als oplossing heb ik een andere motor geplaats van een sloopwagen. zou kunnen dat phase 1 en 2 gelijk zijn, dan is het ff zoeken op sloop of sloper bellen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Maar waarom gaat zo'n motor dan uit zich zelf lopen?
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Motor vervangen, +/- 90euro
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Stekkertjes (liggen op de voorbumper achter je gril) loskoppelen, schoonmaken en daarna inspuiten met een vochtverdrijver/geleidende spray.
Dit hielp bij mij perfect.
Als je geen oplossing hebt dan kun je natuurlijk op voorhand de stekker loshalen zodat er geen beweging meer inzit bij het gebruiken van je ruitensproeier. Dit heb ik ook een keer gedaan bij een kennis die ze niet meer gebruikte maar wel schade kreeg aan zijn koplampglas omdat er geen wisrubber meer op zat.
Dit hielp bij mij perfect.
Als je geen oplossing hebt dan kun je natuurlijk op voorhand de stekker loshalen zodat er geen beweging meer inzit bij het gebruiken van je ruitensproeier. Dit heb ik ook een keer gedaan bij een kennis die ze niet meer gebruikte maar wel schade kreeg aan zijn koplampglas omdat er geen wisrubber meer op zat.
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- tjaarts
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 10:43
- Locatie: Breda
Ik heb in 2006 hele set nieuw laten plaatsen tijdens aankoop. Bij mij doet ie het prima bij stilstand en onder 100 km/uur. Daarboven zijn de motortjes bij mij te zwak om weer netjes in beginstand terug te keren. Een maal kort sproeien na snelweg lost het probleem op. Echter, dat vergeet ik ook wel eens en dan staat een van beide soms iets uit het lood. Overigens blijft hij bij mij niet zo ver verticaal staan.
Let trouwens op bij aanschaf van nieuwe armpjes want fase I heeft kleinere en meer geknikte wissers dan de fase II. De plastic covers zijn dus ook iets anders en zijn niet uitwisselbaar.
Let trouwens op bij aanschaf van nieuwe armpjes want fase I heeft kleinere en meer geknikte wissers dan de fase II. De plastic covers zijn dus ook iets anders en zijn niet uitwisselbaar.