Parrot 9x00 voor audio

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
m4rk
1st Gear member

Ik heb zojuist een Volvo V50 uit 2006 gekocht. :) De V40 was aan vervanging toe. Ik ga hem volgende week ophalen.

Ik zit met een paar vragen op gebied van audio:

1. iPhone of iPod.
Ik heb een high performance systeem. Daar zit geen aux ingang op. Wat zijn mijn opties om dit aan te sluiten? Behalve die dure inbouw van 500+ euro? Zo'n parrot 9x00 (bijvoorbeeld de mki9100) ziet er mooi uit, en ik heb nog geen carkit. Of moet ik dan mijn hele auto verbouwen? Of is dit tegen een redelijke prijs in te bouwen? Of is het Parrot systeem niet geschikt voor externe bronnen in een V50?

Ik weet dat dit vaker gevraagd wordt, maar uit de search heb ik geen antwoord gevonden. (sommigen zeggen dat je voor een parrot 9x00 een versterker moet inbouwen??)

2. HUxxx type
Ik zie her en der dat bepaalde autoradio's van Volvo een typenummer hebben. Waar vindt ik deze?

3. Aux via een FM transmitter
Ik las dat het mogelijk is om via een zg. FM transmitter een iPod aan te sluiten. Die frequentie pak je vervolgens weer op met je radio. Werkt dit een beetje? Ik ben geen audiofiel, maar het moet wel een beetje klinken. En wat kost dit ongeveer?

Mijn voorkeur gaat naar een Parrot systeem, want dan heb ik meteen een carkit. Maarja, het moet wel gaan werken... :s

Dat was het. Excuses voor de "noob" vragen.
liquid_force
6th Gear member

let er wel op dat met een Parrot MKi9x00 de sound alleen via de voorspeakers eruit komt ...
robarts
1st Gear member

FM transmitter is aardig wanneer je snelle oplossing zoekt, maar geluid is niet optimaal, soms zwaar onder de maat..ik heb overigens de parrot 9100 aangeschaft..
m4rk
1st Gear member

Ok, dat is niet de bedoeling, dus blijft de Parrot oplossing een betere optie.

Maar hoe zit dat met die versterker? Ik las ergens dat je in een V50 (icm High performance audio) een aparte versterker moet aansluiten om geluid te krijgen uit je Parrot/iPhone. Is dat zo?

Hoe is het geluid eigenlijk? En hoe erg is het dat het geluid alleen uit de voorspeakers komt? (daar is niks aan te doen?)
robarts
1st Gear member

Uhm ja, klopt, hoe dat met high performance zit weet ik niet. Mp3 gebruik ik meestal alleen op lange ritten, vakantie en zo, dan voldoet de versterker in parrot (20W) ruimschoots. Hoor en lees dat kwaliteit goed is. Mooiste is uiteraard via radio te laten lopen, maar dan moet er een adapter tussen. Kost weer hetzelfde (of meer) als een parrot, het stopt ook een keer met uitgeven :) Geluid voor is prima, de kids kletsen er toch doorheen :)
Honda Civic 2x
Honda Accord 2x
Honda Accord Aerodeck
VW Gold D
Honda Civic 2x
Volvo V40
Mazda Premacy
Volvo V70 2.5 AUT 1999
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”