Oceanracer schreef:Vandaag even navraag gedaan, maar de resultaten bij het vervangen van de strip blijken toch tegen te vallen. Soms bleken de ETM's zelfs helemaal niet te functioneren. De kosten bedroegen om en nabij de € 200,00 ex BTW en montage.
Ik sta altijd open voor suggesties. Mijn (nieuwe) ETM zit er nu al bijna 2 jaar in, dus het zou natuurlijk kunnen dat er in die tijd iets anders voor is verzonnen. Er is in elk geval iets geprobeerd, dat is altijd positief. Jammer dat het resultaat wat tegenviel.
Oceanracer schreef:Ik sta altijd open voor suggesties. Mijn (nieuwe) ETM zit er nu al bijna 2 jaar in, dus het zou natuurlijk kunnen dat er in die tijd iets anders voor is verzonnen. Er is in elk geval iets geprobeerd, dat is altijd positief. Jammer dat het resultaat wat tegenviel.
Zo slecht is mijn geheugen nou ook weer niet. Ik wist/weet niet of Combigarage ook met AC-tronics zaken deed, vandaar dat ik er even een opmerking over maakte in dit draadje. Blijft trouwens nog overeind staan dat anno 2008 daar een nieuwe ETM nogsteeds voordeliger is dan destijds via jouw adres incl de 10 % korting.
Mijn blok trilt kennelijk ook iets net onder de 2000 toeren, want ik hoor rechts achter in de D-stijl ook wat rammelen. Bij lekker weer maar eens naar kijken. Sinds mijn vrijlooppoelie is vervangen is het overigens aangenaam stil in de wagen. Maar ja, daardoor ga je weer andere dingen horen. En zo blijf je altijd bezig.
De resonantie is bij mij nu verdwenen. Vorige week vertikte de S60 om aan te slaan. Er bleken 2 verstuivers stuk/lek te zijn. Alle 5 verstuivers zijn gereviseerd. Motor slaat nu weer snel aan en de resonantie die ik had is nu ook totaal verdwenen.
Hoe dit met elkaar verband kan houden zou ik niet weten.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020 Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015 Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Zelfde probleem heb ik ook. Ik heb een 2.4 benzine. Op een duits forum heb ik wel eens gelezen dat een grote slangklem om het flexibele uitlaatstuk zou helpen. Ik heb het geprobeerd en het heeft inderdaad iets geholpen, al lijkt het de laatste tijd weer erger te worden.
Overigens zij mijn Volvo-specialist dat het de katalysator zou zijn, een "nieuwe" gebruikte zou 300 euri's kosten... Dat heb ik er (nog) niet voor over...
Deze week auto voor een beurt weg gebracht. Gevraagd of ze even wilde kijken naar het rammeltje wat ik ook heb bij 1.500/1.700 tpm.
Door het monteren van 3 slangklemmen om het flexstuk van de uitlaat is het gerammel een stuk minder, echter nog niet helemaal verdwenen. Het lijkt er duidelijk op dat er tussen het rooster van het flexstuk wat los metaal rammelt. Ik heb er zelf bij gestaan toen ze de slangklemmen monteerde en het geluid bleef uiteindelijk uit wanneer je het flexstuk vast hield.
Een nieuw flexstuk van Volvo schijnt rond de 300 euro te kosten. Echter zijn er ook universele flexstukken te koop voor een paar tientjes. Mocht het mij blijven irriteren willen ze deze voor een paar tientjes voor mij vervangen.
Ik heb vooral bij een koude motor en hard het rechterpedaal intrappen weleens last van resonanties in het 2000 toeren gebied. I s de motor warm dan merke je er niets meer van. Die verstuiver problemen? Zijn die alleen te ontdekken door de auto uit te lezen? of merk je dat aan andere dingen?
Ik heb ook hetzelfde probleem, het gaat om een s60 2.4i.
Een irritant ratelend/resonerend geluid tussen ongeveer 1500/1800 toeren, soms lijk ik het ook al te horen bij zo'n 1200 toeren wanneer je wat meer gas geeft.
Iemand al een nieuw flexstuk gemonteerd, of een andere een oplossing gevonden???
Ik ga er een universeel flex stuk onder maken, maar welke moet ik hiervoor gebruiken? Moet ik deze aan de katalysator lassen of kan dit gewoon ergends aangeschroeft worden? iemand ervaring hiermee?
Ik ben dat ratelende geluid namenlijk helemaal zat!
Zelfde probleem hier,
in alle versnellingen een resonantie hoorbaar, met veel gas meer dan rustig wegrijden, tussen de 1900-2200 toeren. Best irritant als je 90 op de teller in zijn 5 rijd.
Mijne is een 2,4i 140pk. Ik heb er toen ik m kocht naar laten kijken.
Enige wat ze bij de garage konden vinden was een kapotte motor-steun, die reparatie heeft het probleem een heel klein beetje geholpen. Maar het is nog steeds aanwezig en kom er niet achter wat het nou is.
Groetjes Jasper
Ps. mijn bericht voegt weinig nuttigs toe, maar fijn als iemand een antwoord weet
Ik heb precies het zelfde. Trilling treed op tussen de 1500 en 2000 toeren bij een warme motor. Ik laat er bij de volgende beurt maar eens naar kijken door de dealer. Mocht die het kunnen verhelpen kom ik er op terug.
@ Pygmee, ben nu niet thuis dus kan geen rekeningen zoeken, maar je kan de middelste uitlaatsteun zelf vervangen, uurtje werk en is volgens mij 45 euro bij de volvo dealer
De achterste steun (zit gelast aan de achterste demper) zal gelast moeten worden, geen idee wat dat kost. Bij een van de onderhoudsbeurten laatst is de voorste uilaat steun bij mij gelast, als ik eerlijk ben, geen idee waar die zit en hoe ie eruit ziet.