Tunen C70 2.0D met powershift

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
robemer
4th Gear member

In juni wordt mijn C70 2.0D afgelevert en om meteen van het begin af aan de auto goed "in te rijden" en de powershift goed in te leren, wil ik direct na aflevering een OBD tuning van de ECU laten doen.

Standaard heeft de 2.0D een vermogen van 136PK en max koppel van 320NM.

Heb dit forum zitten doorspitten en kwam daar veel verwijzingen naar Rica en Hartog tegen. Zelf ook wezen googlen en portaal sponsors nagelopen en kwam tot onderstaande lijstje:

1) Rica Wateringen: 178PK / 380NM voor EUR 690
2) Bull Power Dronten: 164PK / 366NM voor EUR 498
3) Tuning service Huizen: geen OBD tuning mogelijk; ECU moet worden geopend. GEschatte kosten EUR 500
4) VTune Huizen: 172PK / 400NM voor 399,-
5) Hartog: geen specificatie op voorhand bekend; geschatte kosten EUR 600,-
6) ZipTuning Utrecht: C70 2.0D komt niet in lijstje voor, wel C30 met 2.0D; maar of dat nu hetzelfde is??

Op dit moment heb ik het beste gevoel bij Rica vanwege reacties dit forum......maar ja als ik dan kijk dat VTune "hetzelfde" doet voor EUR 300 minder dan vraag ik me toch af waar het verschil in zit.

En over de verschillen in beloofde eindresultaat daar maak ik me niet druk over.....

Dus nu de hamvraag.......... wie heeft er al een C70 2.0D (met powershift?) laten tunen en bij wie met welk resultaat.

En zijn er tuners in bovenstaand lijstje waar slechte ervaringen mee zijn?

Ben benieuwt naar de reacties
spooky202
3rd Gear member

Geen C70, maar wel een V50 2.0D met Powershift.

Die van mij is bij Rica getuned. Sterker nog, het was zo ongeveer de eerste 2.0D met Powershift die zij getuned hebben. Zou eigenlijk bij aflevering gebeuren, maar ik moest wachten tot ze de software voor deze specifieke combi af hadden. Daarmee wil ik zeggen dat iig Rica een 2.0D anders tuned als er een powershift aan hangt. Ik weet niet of dat voor alle tuners in je lijstje geldt.

Ik ben zelf erg tevreden over de tuning. Auto trekt een stuk beter zonder nerveus te worden. Ik heb ook een paar keer met een 2.0D zonder Powershift gereden die ook getuned waren en die auto's vond ik uitgesproken nerveus en eigenlijk niet echt lekker relaxed meer rijden. Daar heb ik zelf dus geen last van.
Casper

MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design

robemer
4th Gear member

Verder helemaal geen ervaringen????
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
Hjalmar
6th Gear member

Ik heb helaas geen ervaringen met het tunen van die motor mét automaatbak, maar zover ik weet houden ze het koppel wel lager vanwege de automaatbak.
Ik zou persoonlijk voor Hartog gaan omdat zij de tuning op maat maken. En dus aanpassen op jou wensen. Succes en we horen graag wat je nu hebt gekozen.
Hjalmar
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ik bedenk mij zojuist dat al die PK's ook door de automaat heen moeten ... Een oliekoeler voor de automaat-olie zou geen verkeerde keuze zijn om te zorgen dat de olie niet te heet wordt.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Hjalmar
6th Gear member

Helemaal mee eens!
Hjalmar
robemer
4th Gear member

Msuidgeest schreef:Ik bedenk mij zojuist dat al die PK's ook door de automaat heen moeten ... Een oliekoeler voor de automaat-olie zou geen verkeerde keuze zijn om te zorgen dat de olie niet te heet wordt.
En dat is nu precies waarom ik wat ervaringen binnen dit forum hoop te horen........... de tuners hoor je niet over de powershift bak, alleen maar dat ze binnen de veilige grenzen tunen.

Volvo heeft de powershift niet alleen icm 2.0D ook de XC60 met meer dan 200PK gebruikt deze...

Volgens Gertrag en Volvo geld onderstaande:
De PowerShift-transmissie kan dankzij het gebruik van de twee natte koppelingen bovendien een hoog koppel aan en is geschikt voor elke overbrengingsverhouding. Dit maakt deze transmissie tot een goede keus voor de sterke dieselmotoren van vandaag de dag. De PowerShift kan een trekkracht tot 450 Nm aan. De 2,0-liter turbodiesel viercilinderversies van de Volvo C30, S40 en V50 bieden in combinatie met de Powershift-transmissie een vermogen van 136 pk en een koppel van 320 Nm
spooky202
3rd Gear member

Ik heb inmiddels ruim 30.000 km met deze combi gereden. Ik ben een redelijk rustige rijder, maar (als ie warm is) kan ik 'm best een keer op z'n staart trappen.

Op de Duitse autobahn heb ik vorig jaar een keer geprobeerd hoe hard ie echt kan (220 was de max). Het was toen ongeveer 30 graden buiten overigens.

De bak zal het als gevolg van de tuning zeker harder te verduren hebben, daar ben ik van overtuigd. Mijn gevoel (for what it's worth) zegt echter dat op dit moment de bak niet overbelast wordt. Bij de getunede handbakken die ik gereden heb had ik overigens wél het gevoel dat de bak/koppeling te zwaar belast werd. Ik heb ook het gevoel dat Rica de mijne wat minder "hoog" heeft getuned dan de handbak versie.

Je neemt altijd een risico als je de motor laat tunen. Als je het laat doen bij mensen die er verstand van hebben, dan denk ik dat het risico niet heel groot is, maar altijd groter dan het niet laten tunen :)

Ik zou overigens (op basis van wat ik op andere fora heb gelezen) wegblijven bij ZIPtuning. Hier hoor je hele slechte dingen over.
Casper

MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design

Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”