sinds kort krijg ik steeds de melding op BC dat alarm service vereist is,vandaag alarm getest,werkt dus inderdaad niet meer,sirene werkt niet meer,
Kan ik zo blijven rondrijden of gaat dit op termijn nog meer problemen opleveren
Kan er een tweedehands sirene ingeplaatst worden,nieuwe zijn nogal duur naar het schijnt
Betreft een v70 van bwj 2000,geen classic
alarm defect
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Elferink (Volvo sloperij) heeft wel onderdelen voor het alarm. Of het op den duur problemen gaat geven.....ja, als ze hem willen jatten ::? Kosten dezes? Geen idee, kijk even op de betreffende website.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- VolvoRob
- 5th Gear member
Ik zou die sirene eens even loshalen en testen......
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Er zijn veel alarmproblemen de laatste weken of ligt dat nou aan mij?
Enniehoe, mijn auto gaf deze week ook twee keer de alarm service melding, de dealer had zo het probleem gevonden; sirene is kaduuk. Kosten; iets van 100 euro voor de sirene plus een uurtje werk om te vervangen.
Je kan er gewoon mee doorrijden alleen je alarm zou zomaar spontaan af kunnen gaan. Dan knipperen de lampjes maar is er verder geen geluid. Ziet er iig stom uit
Enniehoe, mijn auto gaf deze week ook twee keer de alarm service melding, de dealer had zo het probleem gevonden; sirene is kaduuk. Kosten; iets van 100 euro voor de sirene plus een uurtje werk om te vervangen.
Je kan er gewoon mee doorrijden alleen je alarm zou zomaar spontaan af kunnen gaan. Dan knipperen de lampjes maar is er verder geen geluid. Ziet er iig stom uit

-
- 1st Gear member
Ik had dezelfde melding in mijn S80. Ik heb dit opgelost door de sirene te demonteren. Zie http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 11&t=17479. Ik heb in de sirene letterlijk de ijzerzaag gezet, zoals op die website ook is gedaan. In de sirene bleek de Mi-Mh accu's te hebben gelekt en het zuur had het printplaatje aangetast. De printplaat heb ik gerepareerd door de trafo eraf te halen, een tinzuiger een een goede soldeerbout is hierbij nodig. Printplaat schoonmaken en controleren op open verbindingen. In mijn geval moest ik een tweetal printbanen doorverbinden met wat koperdraad. Daarna trafo weer terug gemonteerd. De accu's heb ik vervangen door drie penlite (AA) MI-MH accu's van 2500 mAh, veel groter dan wat er in zat, maar deze had ik liggen. Om deze drie accu's wat tape. In de behuizing van de sirene heb ik de bevestiging nokken van de oude accu eruit geknipt en de nieuwe accu's klem vastgezet met wat kunststof bevestiging materiaal. De twee delen van de sirene heb ik weer aan elkaar vastgemaakt met tape, komt toch in een houder en blijft wel vastzitten. Vervolgens de sirene weer gemonteerd. Accu weer aangesloten. (Let wel op, bij mijn S80 moet voordat je de accu weer aansluit de contactsleutel in stand II staan). En zowaar, de melding was verdwenen en de sirene werkt weer!
- Frumpy
- 5th Gear member
Wat is er aan de hand als je alarm zonder reden afgaat binnen een korte tijd nadat je de auto afgesloten hebt?
- Portieren, motorkap en kofferbak goed in het slot laten vallen, dus daar ligt het niet aan.
- Geen foutmelding of dat Alarm service vereist is, maar wel een heftig knipperend lampje van het alarm, en de melding in de BC dat het alarm actief is als ik de sirene d.m.v. de afstandbediening uitschakel en vervolgens de boel ontgrendel. Pas als de sleutel in het contactslot is en gedraaid wordt gaat het knipperende lampje uit.
- Portieren, motorkap en kofferbak goed in het slot laten vallen, dus daar ligt het niet aan.
- Geen foutmelding of dat Alarm service vereist is, maar wel een heftig knipperend lampje van het alarm, en de melding in de BC dat het alarm actief is als ik de sirene d.m.v. de afstandbediening uitschakel en vervolgens de boel ontgrendel. Pas als de sleutel in het contactslot is en gedraaid wordt gaat het knipperende lampje uit.
S80 2,5T AUT5 2004
- lampjus
- 1st Gear member
Hallo Frumpy,
De symptomen op de BC etc, leken veel op de eerste storingen in mijn alarm.
Mijn alarm is klasse 3.
Dus diverse sensoren die, indien defect, een storingsmelding kunnen geven.
Toch is het zo dat indien je nooit last hebt van een alarmstoring en plotseling dit soort alarm problemen, de leeftijd van die back-up accu gaat meetellen.
De storing zat in de lekkende back-up accu en eigenlijk te lang mee doorgereden.
Dus had ik sneller gereageerd door ook de sirene te demonteren, zoals hierboven is beschreven, was de schade op de printplaat van de sirene misschien nog wel te herstellen met de soldeerbout.
Het eventueel repareren van de printplaat vereist toch wel enige technische handigheid, vooral omdat de elektronica onderdelen erg klein zijn.
De gehele sirenekit te vervangen door nieuw was met een half uurtje gepiept, viel me reuze mee.
Eigenlijk is het met dit soort storingen dat je niet zeker weet wat de oorzaak is, je volvo rijdt prima hebt nergens last van, ja alleen dat rotalarm.
Kan hem natuurlijk ook laten uitlezen bij de V dealer maar ook daar weten ze vaak niet direct de juiste diagnose te stellen en gaat men eerst over tot het vervangen van een binnensensor of kantelsensor, natuurlijk veel makkelijker bereikbaar als die sirene.
Succes.
Zie ook:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=36332
grt, lampjus.
De symptomen op de BC etc, leken veel op de eerste storingen in mijn alarm.
Mijn alarm is klasse 3.
Dus diverse sensoren die, indien defect, een storingsmelding kunnen geven.
Toch is het zo dat indien je nooit last hebt van een alarmstoring en plotseling dit soort alarm problemen, de leeftijd van die back-up accu gaat meetellen.
De storing zat in de lekkende back-up accu en eigenlijk te lang mee doorgereden.
Dus had ik sneller gereageerd door ook de sirene te demonteren, zoals hierboven is beschreven, was de schade op de printplaat van de sirene misschien nog wel te herstellen met de soldeerbout.
Het eventueel repareren van de printplaat vereist toch wel enige technische handigheid, vooral omdat de elektronica onderdelen erg klein zijn.
De gehele sirenekit te vervangen door nieuw was met een half uurtje gepiept, viel me reuze mee.
Eigenlijk is het met dit soort storingen dat je niet zeker weet wat de oorzaak is, je volvo rijdt prima hebt nergens last van, ja alleen dat rotalarm.
Kan hem natuurlijk ook laten uitlezen bij de V dealer maar ook daar weten ze vaak niet direct de juiste diagnose te stellen en gaat men eerst over tot het vervangen van een binnensensor of kantelsensor, natuurlijk veel makkelijker bereikbaar als die sirene.
Succes.
Zie ook:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=36332
grt, lampjus.