Lampjes versnellingsbak

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
nbohemen
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 11.04.2010 - 17:41

Wanneer ik mijn Volvo koud start is het knopje W bij mijn versnellingsbak verlicht, alhoewel de auto niet in Winterstand rijdt. De knopjes functioneren gewoon prima, maar het lampje gaat niet mee. Ook de pijl in het klokkenpaneel gaat niet aan als ik op W druk.

Wanneer de auto echter op temperatuur is, functioneren de lampjes van de bak prima en doet de pijl het ook.
Dit gaat echter gepaard met het verschijnen van het Lambda Sond lampje.

Hoe te handelen om dit op te lossen?!
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Dit lijkt miz op slechte contacten bij de schakelaar.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
nbohemen
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 11.04.2010 - 17:41

Het is vreemd dat ze exacte gelijk overschakelen met het lambda lampje. Dus dan zou je de schakelaar zelf niet verwachten.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21423
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik neem aan dat het over een 960 gaat?

Het kan bijna niet anders dan te veronderstellen dat er sprake is van slechte contacten. Echter zie ik nog geen relatie met de lambda-sonde-lamp.

Je kunt eventuele storingen uitlezen via het On board Diagnostic System.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
nbohemen
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 11.04.2010 - 17:41

Het is inderdaad een 960. Vandaag stapte ik in de auto met koude motor, maar wel met een heet interieur. Hetzelfde deed zich voor alsof er sprake was van een warme motor.

Hoe kan ik dat On board Diagnostic System uitlezen?
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21423
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Eerst moet je weten hoe het werkt, dan heb je een lijst nodig met storingscodes en vervolgens moet je ook nog weten hoe je de storingen moet interpreteren en oplossen.

Een bezoek aan de dealer lijkt me meer voor de hand liggend.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Voor foutcodes is misschien dit iets voor je?

http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”