
Project 144 B20.
- AmazonWillem
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29
Komt goed, ze zijn niet heel haastig, dus geen kwestie van klaar terwijl u wacht, tenzij je een week wilt wachten daar 

Current Volvo's:
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
- AmazonWillem
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29
Nog maar even een vraag stellen wat het trillen betreft, ik merk nu dat iets boven de 2000 toeren ligt en heftiger dan eerst, maar bij 3000 is het weg.
Kan iemand iets met deze info???
Kan iemand iets met deze info???
Current Volvo's:
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
- AmazonWillem
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29
Vastadmiral schreef:Onbalans in het blok, tussenaslager en rubber van cardan, hoogteslag in de wielen, versleten schokbrekers. Zit ie d'r tussen

We zitten zelf aan de bak te denken, aangezien er ook slijpsel in de olie daarvan zat, en omdat het in elke versnelling en ook stilstaand in de vrij volgens mij, denk ik de primaire as van de bak. Ik zal het zien als ik de 5-bak erachter hang. En dan maar hopen dat er voor die tijd niks stuk loopt.
Motor is verder niks aan te vinden, tenzij jullie nog ideeën hebben.
Current Volvo's:
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Is moeilijk, dan zou ik met je wagen moeten rijden om te voelen en horen wat je bedoeld. Zo heb ik ook een ratel met optrekken maar bij stationair ook, alleen weet ik waar die vandaan komt. De katalysator rammelt van binnen maar geef je gas dan is dit weg maar ga ik rijden en ik versnel dan rateld er ook iets en als ik een contstante snelheid aan hou is het we maar geef ik weer gas dan is het er weer.
- AmazonWillem
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29
Tsja, als ik optrek voel ik het niet, maar bij constante snelheid en op de motor afremmen voel ik het het best, ik hoor geen bijgeluiden, alleen gevoel.
Als ik bij de motor sta en met de hand gas geeft voel ik ook een trilling. Maar geen rare geluiden en ding loopt ook prachtig mooi.
Katalysator is het bij mij niet in ieder geval
Die heb ik niet, maar het is mij dus voorlopig een raadsel.
Als ik bij de motor sta en met de hand gas geeft voel ik ook een trilling. Maar geen rare geluiden en ding loopt ook prachtig mooi.
Katalysator is het bij mij niet in ieder geval

Current Volvo's:
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
[quote="AmazonWillem"]Tsja, als ik optrek voel ik het niet, maar bij constante snelheid en op de motor afremmen voel ik het het best, ik hoor geen bijgeluiden, alleen gevoel.
Als ik bij de motor sta en met de hand gas geeft voel ik ook een trilling. Maar geen rare geluiden en ding loopt ook prachtig mooi.
quote]
Het zal toch iets zijn met het belasten van de motor en het onbelasten.
versleten kruiskopp die worden belast geven geen trilling zolang er kracht op blijft staan maar laat je het gas los dan geef je ze de ruimte waardoor deze tijdens hun rondjes makken ook weer een beweging maken tegen elkaar en dan weer van elkaar en dit heel snel natuurlijk. (ik brabbel maar ff wat hoor :roll: )
Als ik bij de motor sta en met de hand gas geeft voel ik ook een trilling. Maar geen rare geluiden en ding loopt ook prachtig mooi.
quote]
Het zal toch iets zijn met het belasten van de motor en het onbelasten.
versleten kruiskopp die worden belast geven geen trilling zolang er kracht op blijft staan maar laat je het gas los dan geef je ze de ruimte waardoor deze tijdens hun rondjes makken ook weer een beweging maken tegen elkaar en dan weer van elkaar en dit heel snel natuurlijk. (ik brabbel maar ff wat hoor :roll: )
- AmazonWillem
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29
Als het idd dezelfde trilling is als de motor in de vrij staat en ik stil sta, dan lijkt me dat niet mogelijk, motor + primaire bak as draaien dan als enige. Als ik de bak eraf heb dan probeer ik de motor wel eens te starten, dat kan volgens mij met de b20... Als de trilling dan weg is, dan was ut de bak...admiral schreef:Versleten kruiskopp die worden belast geven geen trilling zolang er kracht op blijft staan maar laat je het gas los dan geef je ze de ruimte waardoor deze tijdens hun rondjes makken ook weer een beweging maken tegen elkaar en dan weer van elkaar en dit heel snel natuurlijk. (ik brabbel maar ff wat hoor :roll: )
Current Volvo's:
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
- wepster850
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 19:18
- Locatie: limboland
ik ga dat probleem met die M47 bij de mijne ook tegen komen maar heb er al een gedegen oplossing voor gevonden (moet toch nog een hoop verbouwen dus dit laswerk kan er ook nog wel bij )
zie hier


de motor die er voor moet komen word eeen B21 ET dus aanpassen zal het wel moeten gaan doen maar de midde tunnel heb ik gewoon uit een oude sloper (240 ) geslepen dus een kwestie van er in bakken en klaar
zie hier


de motor die er voor moet komen word eeen B21 ET dus aanpassen zal het wel moeten gaan doen maar de midde tunnel heb ik gewoon uit een oude sloper (240 ) geslepen dus een kwestie van er in bakken en klaar
- AmazonWillem
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29
@werpster850: Ik hoop dat ik niet zover hoef te gaan om die bak eronder te krijgen, maar we zullen zien.
Vorige week mijn velgen trouwens ook terug gekregen, maar ik ga het niemand aanraden en weet nog niet eens of ik ze ga monteren.
Ze zijn slecht gelast, en snap niet dat deze lui een naam op hebben kunnen bouwen ivm velgen verbreden.
Het leek eerst wat ruig beslepen, maar toen ik thuis was zag ik dat de lassen gewoon poreus waren, en de ring die er tussen was gekomen lag op 1 plek niet eens gelijk met de rest van de velg(hoogteverschil).
Ik ga nog kijken of we er zelf iets van kunnen maken door de lassen uit te slijpen en opnieuw te doen, en door het spul recht/vlak te maken, maar is me zwaar tegengevallen. Van buiten lijkt het wel ok, maar kwalitatief...
Dit kan ik dus ook al niet laten doen blijkbaar. Op naar de tekentafel om het zelf te doen. Heb nog 2 die sowieso breder moeten.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo ver voor de velgen, afgelopen zaterdag de uitlaatpakking eruit geblazen, dus vandaag eindelijk nieuw pakkingsmateriaal gekregen, blijkt het spruitstuk nogal verrot te zijn.
Bel ik met iemand die nog een los uitlaatspruitstuk heeft liggen, dus al vrolijk de flex in de oude meuk gezet om een losse inlaat te maken, blijkt dat spruitstuk ook afgeslepen te zijn.
Toch meegenomen, maar krijg het spul maar niet mooi tegen het blok, al heel wat materiaal weg gehaald, maar net die laatste mm lukt me maar niet en wil er ook niet doorheen gaan met het slijpen.
Vorige week mijn velgen trouwens ook terug gekregen, maar ik ga het niemand aanraden en weet nog niet eens of ik ze ga monteren.
Ze zijn slecht gelast, en snap niet dat deze lui een naam op hebben kunnen bouwen ivm velgen verbreden.
Het leek eerst wat ruig beslepen, maar toen ik thuis was zag ik dat de lassen gewoon poreus waren, en de ring die er tussen was gekomen lag op 1 plek niet eens gelijk met de rest van de velg(hoogteverschil).
Ik ga nog kijken of we er zelf iets van kunnen maken door de lassen uit te slijpen en opnieuw te doen, en door het spul recht/vlak te maken, maar is me zwaar tegengevallen. Van buiten lijkt het wel ok, maar kwalitatief...
Dit kan ik dus ook al niet laten doen blijkbaar. Op naar de tekentafel om het zelf te doen. Heb nog 2 die sowieso breder moeten.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo ver voor de velgen, afgelopen zaterdag de uitlaatpakking eruit geblazen, dus vandaag eindelijk nieuw pakkingsmateriaal gekregen, blijkt het spruitstuk nogal verrot te zijn.
Bel ik met iemand die nog een los uitlaatspruitstuk heeft liggen, dus al vrolijk de flex in de oude meuk gezet om een losse inlaat te maken, blijkt dat spruitstuk ook afgeslepen te zijn.
Toch meegenomen, maar krijg het spul maar niet mooi tegen het blok, al heel wat materiaal weg gehaald, maar net die laatste mm lukt me maar niet en wil er ook niet doorheen gaan met het slijpen.
Current Volvo's:
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Balen van de velgen! Da's gewoon shit zo! Hoe kan je dan ook ooit met tubeless banden rijden? Dan sist de lucht tussen de las door!!
Ik heb inmiddels een adresje gekregen van Dhr Mik. Dhr Mik deed jaren lang niets anders dan velgen verbreden. Hij is echter te oud geworden en er mee gestopt. De nieuwe man heeft zijn klantenbestand overgenomen en Dhr Mik is er nog regelmatig te vinden. Is in de buurt van Amstelveen. Adres&Telefoonnummer heb ik wel voor je.
Ik heb inmiddels een adresje gekregen van Dhr Mik. Dhr Mik deed jaren lang niets anders dan velgen verbreden. Hij is echter te oud geworden en er mee gestopt. De nieuwe man heeft zijn klantenbestand overgenomen en Dhr Mik is er nog regelmatig te vinden. Is in de buurt van Amstelveen. Adres&Telefoonnummer heb ik wel voor je.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- AmazonWillem
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29
Ha die Raymond, beide doof inderdaad, is naderhand nog erger geworden
Zat ook helemaal niks meer tussen op de 4de cilinder en tussen 2 en 3 was de pakking ook in verregaande staat van ontbinding.
Edit @ Raymond: heb de manuals nog een aantal kerel door gespit, maar geen b20 turbo gezien, blijkbaar toch vergist :oops:
Wat het spruitstuk betreft, daar waren de flensen van weg gerot onderin, staat nog 1mm wanddikte, wordt hem niet.
Ga zometeen een spruitstuk van mijn amazon lenen als ik die 1mm niet meer kan dichten ivm wanddikte van de losse spruitstukken.
@Boele: Amstelveen gaat me eigenlijk wat te ver om een paar velgen naartoe te brengen, ik moet uit Friesland komen, wordt allemaal wel heel duur in dat geval.
Denk toch dat we zelf iets gaan maken, heb nog 1 velg die verrot is en welke mooi als testvelg gebruikt kan worden.

Zat ook helemaal niks meer tussen op de 4de cilinder en tussen 2 en 3 was de pakking ook in verregaande staat van ontbinding.
Edit @ Raymond: heb de manuals nog een aantal kerel door gespit, maar geen b20 turbo gezien, blijkbaar toch vergist :oops:
Wat het spruitstuk betreft, daar waren de flensen van weg gerot onderin, staat nog 1mm wanddikte, wordt hem niet.
Ga zometeen een spruitstuk van mijn amazon lenen als ik die 1mm niet meer kan dichten ivm wanddikte van de losse spruitstukken.
@Boele: Amstelveen gaat me eigenlijk wat te ver om een paar velgen naartoe te brengen, ik moet uit Friesland komen, wordt allemaal wel heel duur in dat geval.
Denk toch dat we zelf iets gaan maken, heb nog 1 velg die verrot is en welke mooi als testvelg gebruikt kan worden.
Current Volvo's:
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
heb je geen garantie op het verbreden van die dingen? ik zou er mee terug gaan!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ik vind ook dat je moet reclameren, dat is toch geen werk zo?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- AmazonWillem
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29
Nee, het is bij een paar crossers hier in de buurt gedaan, die doen dat al jaren en ken verschillende mensen die ze daar ook hebben laten verbreden, dat lijkt goed te gaan, maar ik vind het niks zo.
Current Volvo's:
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Sinds kort kan ik ook zien hoeveel toeren mijn 245 draait bij 100 en 120 km/h via de GPS.
100 km/h nog net geen 2500 toeren
120 km/h nog net geen 3000 toeren
Dit alles komt tot stand door de automaat bak met OD, maar wel met station achter as.
100 km/h nog net geen 2500 toeren
120 km/h nog net geen 3000 toeren
Dit alles komt tot stand door de automaat bak met OD, maar wel met station achter as.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Zo dat rijdt wel erg fijn dan!! Is de 245 een diesel ofzo?
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter