Onze 2.5T met Geartronic komt eigenlijk niet vooruit (of achteruit in R) als je bij stilstand het rempedaal loslaat. Mijn V50 doet dat wel; die rijdt ongeveer 15 KM/U stationair in de file.
Met name voor inparkeren of filerijden is het juist zo handig dat een automaat een beetje kruipt, dan kan je met de rem mooi de snelheid doseren. Nu moet je een beetje gas geven met als risico dat je teveel gas geeft en opeens vooruit schiet.
Kan de garage het toerental bij stationair draaien iets aanpassen?
Automaat kruipt niet lekker
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21591
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hier is geen sprake van een stationair toerental, eerder een bak die niet kruipt. En als dat niet hoort, zit er een fout in de automaat.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
Slijtage in de koppelomvormer kan ik mij niet voorstellen, hoeveel km's heb je er mee gereden?
Wat is nou eigenlijk het verschil met een geartronic en een 'normale' automaat? Ik dacht dat de geartronic een robot bak was zonder koppelomvormer, maar dit is het dus niet?
Wat is nou eigenlijk het verschil met een geartronic en een 'normale' automaat? Ik dacht dat de geartronic een robot bak was zonder koppelomvormer, maar dit is het dus niet?
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Volgens mij is een geartronic een gewone automaat, wellicht dat er wat speciale software op zit om hem mijn rijgedrag aan te leren.
De auto heeft 100K gereden.
Zal zo eens kijken hoeveel de V50 en de V70 stationair draaien.
Done! De V50 draait 800 toeren, de V70 ergens bij 600. Beide 2.5 turbo met Geartronic.
als ik een heeeeeel klein beetje gas geef bij de V70 gaat 'ie ook netjes kruipen.
Blijft de vraag of het stationair toerental verhoogd kan worden?
De auto heeft 100K gereden.
Zal zo eens kijken hoeveel de V50 en de V70 stationair draaien.
Done! De V50 draait 800 toeren, de V70 ergens bij 600. Beide 2.5 turbo met Geartronic.
als ik een heeeeeel klein beetje gas geef bij de V70 gaat 'ie ook netjes kruipen.
Blijft de vraag of het stationair toerental verhoogd kan worden?
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- wizzdave
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 11.02.2010 - 10:30
- Locatie: Twente
Dat klopt! Een geartronic is een 5-traps automatische versnellingsbak met de mogelijkheid om over te switchen naar handbediening. Dit kan gewoon onder het rijden.jpwg001 schreef:Een geartronic kun je toch ook zelf bedienen? Opschakelen en terugschakelen?
V70N T-5 geartronic complete line (comfort, premium, climate, winter, mobility, family, estate)