t4 chippen

Geproduceerd bij NedCar in Born
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

CeeBee schreef:Mensen zijn heel enthousiast, en we wonen niet in Ameria, we zijn dus niet dom en begrijpen dat het ook wel eens mis kan gaan, ook al staat het er niet duidelijk bij.

Maar om gelijk alles maar een beetje de grond in te duwen omdat jij zoveel slecht ervaringen hebt, schiet bij sommigen weleens in het verkeerde keelgat.

Niemand suggereerd dat het risicoloos is, maar bij een normaal onderhouden auto en aangepast rijgedrag is het risco wel nihil.
Chippen die bak en kat. verwijderen. :mrgreen:
Kat is zo i zo maar een nutteloos stuk metaal wat eigelijk gelijk bij aankoop verwijderd moet worden je gaat toch ook niet hardlopen met een mond kapje voor. waarom zou je wel me een auto gaan rijden die het zelfde voelt :lol:
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
menjo
7th Gear member

Wie wordt er de grond in geduwd dan? Er wordt toch alleen gezegd dat het niet zonder risico's is en dat het op eigen risico gaat, dat zeg je zelf in principe ook.
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

menjo schreef:Wie wordt er de grond in geduwd dan? Er wordt toch alleen gezegd dat het niet zonder risico's is en dat het op eigen risico gaat, dat zeg je zelf in principe ook.
staat toch ook nergens in dit topic dat CeeBee dit anders bedoeld.
Je loopt altijd een risico maar dat is zooo klein dat het te verwaarlozen is.
Afbeelding
Marc
3rd Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:als er in het geheel geen risico's aan zijn kan Rica toch ook zonder betaling garanties geven? en dat doen ze nu juist niet, vanwege de risico's misschien?
Misschien omdat het erg moeilijk is bij een defect te bepalen of dit door de chiptuning, achterstallig onderhoud of verkeerd gebruik komt ? Hoe kun je nu garantie op iets geven wanneer er héél veel factoren meespelen voordat een motor stukdraait.... Ik ken sowieso al 2 mensen met een 850 T5 en een R die beiden al rond de 400.000 kms zitten en al enige jaren volledig getuned zijn met 3" dp, grotere turbo en chiptuning. Maar goed, ga gewoon lekker heel je leven lekker braaf en verantwoord leven, dan heb je tegen de tijd dat je dood gaat tenminste niks om aan terug te denken... :roll:
CeeBee
5th Gear member

menjo schreef:Wie wordt er de grond in geduwd dan? Er wordt toch alleen gezegd dat het niet zonder risico's is en dat het op eigen risico gaat, dat zeg je zelf in principe ook.
"alles maar een beetje de grond in te duwen"
ieder leuk idee, is vaak volgens Bart een soort heilig schennis, en zou verboden moeten worden..........................
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

Marc schreef:
bart simpson schreef:als er in het geheel geen risico's aan zijn kan Rica toch ook zonder betaling garanties geven? en dat doen ze nu juist niet, vanwege de risico's misschien?
Misschien omdat het erg moeilijk is bij een defect te bepalen of dit door de chiptuning, achterstallig onderhoud of verkeerd gebruik komt ? Hoe kun je nu garantie op iets geven wanneer er héél veel factoren meespelen voordat een motor stukdraait....
yup daar ben ik het helemaal mee eens.
Afbeelding
CeeBee
5th Gear member

Jij wel................... :D
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Ludo
6th Gear member

Bart, hoeveel gechipte auto's van bij Rica heb jij al zien langskomen met noemenswaardige problemen?.
jessev40
3rd Gear member
Contacteer:

mieauw! 't lijkt wel een catfight dames! maar erg vermakelijk :D ..

maar heren, laten we eerlijk zijn er is maar een ding waar het echt om gaat in dit toch al veel te korte bestaan....

MORE POWER!

if ya aint got it..ya want it and if ya DO got it...ya just want MORE!

HA!

grtJ
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ludo schreef:
Bart, hoeveel gechipte auto's van bij Rica heb jij al zien langskomen met noemenswaardige problemen?.
Ik net iets te veel (en vrijwel allemaal mensen die bij iedereen de schuld zochten behalve bij zichzelf) en de verzekeraar van Rica waarschijnlijk veel te veel, vandaar dat zij zo zeiken over het verzekeren van de risico´s op auto´s met meer dan 80.000km en ouder dan 2 jaar, dat zij het risico (zelfs als de klant ervoor betaald) niet wensen te nemen zou iets kunnen zeggen over de risico´s.
Ik verbied het je toch niet? ik laat alleen een kritische toon horen over veranderingen aan een op zich goed ontwerp en daar hebben sommige enthousiasten dan wat problemen mee.
Conclusies van onderzoekers zijn toch steevast dat tuning een negatieve invloed heeft op duurzaamheid en levensduur, daar zal een uitzondering met een lang leven volgens mij geen verandering in brengen.
menjo
7th Gear member

De meeste mensen gaan gewoon naar de dealer als hun auto kapot is neem ik aan.

EDIT: :roll: snel je post weghalen... :wink:
Marc
3rd Gear member
Contacteer:

Kun jij met 100% zekerheid zeggen dat die wagens dan kapot zijn gegaan door de tuning? Nee, dat kun jij niet. Waarom? Omdat er ook genoeg kapot zijn gegaan die niet getuned waren. Ik kan er legio opnoemen waarvan de ecu kapot is gegaan zonder dat deze getuned waren. En turbo's? Genoeg kapotte turbo's ook op gewoon ongetunede wagens. Mag ik vragen waar jij zelf in rondrijdt?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

CeeBee schreef:
"alles maar een beetje de grond in te duwen"
ieder leuk idee, is vaak volgens Bart een soort heilig schennis, en zou verboden moeten worden..........................
Er zijn aan alle dingen die we doen zekere regels gesteld, sommige t.a.v. veiligheid, sommige t.a.v. het milieu, sommige dingen die hier zo enthousiast gepromoot worden zijn in de praktijk gewoon ook verboden (danwel niet zondermeer toegestaan) het gegeven dat er niet goed of niet voldoende vaak op gecontroleerd wordt maakt ze niet ineens legaal.
Corevalues van Volvo zijn nu eenmaal verantwoord omgaan met de veiligheid van jezelf maar ook van anderen en het milieu dat iedereen aangaat, ikzelf vind dat een meerwaarde van dit merk.
Marc
3rd Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:
Ludo schreef:
aan een op zich goed ontwerp en daar hebben sommige enthousiasten dan wat problemen mee.
Conclusies van onderzoekers zijn toch steevast dat tuning een negatieve invloed heeft op duurzaamheid en levensduur, daar zal een uitzondering met een lang leven volgens mij geen verandering in brengen.
Waar kan ik de "conclusies van die onderzoekers" ergens vinden?

Een "goed ontwerp"...? Nou er zijn legio dingen aan diverse Volvo's die ik niet zo goed ontworpen vindt. Een S/V40 kraakt na 1 jaar al in zijn ophanging en de remmen van de grotere Volvo's laten zéér te wensen over. Begrijp me niet verkeerd; ik zou nooit iets anders dan een Volvo willen, maar er is genoeg ruimte voor verbetering op diverse punten.
Ludo
6th Gear member

bart simpson schreef:
Ludo schreef: Bart, hoeveel gechipte auto's van bij Rica heb jij al zien langskomen met noemenswaardige problemen?.
Ik net iets te veel (en vrijwel allemaal mensen die bij iedereen de schuld zochten behalve bij zichzelf) en de verzekeraar van Rica waarschijnlijk veel te veel,
Bart, je moet je eens voorstellen, jij als klein bedrijfje, met een slecht produkt, hoelang hou je dat vol denk je?.
menjo
7th Gear member

Iedereen met een beetje inzicht in de natuurkunde heeft daar geen onderzoek voor nodig. Zwaarder belasten is meer slijtage.
Marc
3rd Gear member
Contacteer:

Wat moeten we dan eigenlijk denken van de Powerpacks die Volvo vroeger zelf op de markt bracht? Er was een kit voor de Volvo 240 Turbo, voor de 740 turbo en voor de 940 Turbo die het vermogen met ca. 40pk verhoogde.
Marc
3rd Gear member
Contacteer:

menjo schreef:Iedereen met een beetje inzicht in de natuurkunde heeft daar geen onderzoek voor nodig. Zwaarder belasten is meer slijtage.
Maar als je een auto chiptuned belast je 'm alleen zwaarder wanneer je plankgas geeft en niet wanneer je gewoon aan het cruisen bent. Dus je verliest inderdaad wat levensduur, maar dat is echt marginaal. Kwestie van iets eerder olie verversen. Zou een blok eerst 400K doen dan doet ie met tuning wellicht altijd nog 370K... en dan hebben de meesten de wagen al helemaal niet meer.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Marc schreef:Kun jij met 100% zekerheid zeggen dat die wagens dan kapot zijn gegaan door de tuning? Nee, dat kun jij niet. Waarom? Omdat er ook genoeg kapot zijn gegaan die niet getuned waren. Ik kan er legio opnoemen waarvan de ecu kapot is gegaan zonder dat deze getuned waren. En turbo's? Genoeg kapotte turbo's ook op gewoon ongetunede wagens. Mag ik vragen waar jij zelf in rondrijdt?
Nee dat kan ik ook niet, statistisch neemt de kans simpelweg toe en daar gerenommeerde tuners in Duitsland (Hartge, Alpina, AMG etc.) maar b.v. ook Hirsch op SAAB's in Nederland gewoon garanties geven die in het verlengde van fabrieksgarantie liggen en de aanbieders voor Volvo dat niet doen of daar problemen over maken, is dat hetgeen mij verbaast.
Als het nooit stukgaat of het risico verwaarloosbaar is, wat is het probleem dan?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ludo schreef:
bart simpson schreef:
Ludo schreef: Bart, hoeveel gechipte auto's van bij Rica heb jij al zien langskomen met noemenswaardige problemen?.
Ik net iets te veel (en vrijwel allemaal mensen die bij iedereen de schuld zochten behalve bij zichzelf) en de verzekeraar van Rica waarschijnlijk veel te veel,
Bart, je moet je eens voorstellen, jij als klein bedrijfje, met een slecht produkt, hoelang hou je dat vol denk je?.
Als je het ziet als een product heb je wettelijk gezien daarop volgens het consumentenrecht garanties te geven, ik geloof dat zij het meer als een dienst zien.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”