Na gebruik van het rempedaal hoor ik regelmatig een sissend geluid.
Na een aantal seconden gaat dit vanzelf wel weer weg maar normaal is het volgens mij niet.
Ook als ik het rempedaal licht intrap gaat het weer weg.
Wat zou dit kunnen zijn en moet ik er acuut naar laten kijken?
De auto remt verder wel goed daar kan ik niets aan merken.
Ik hoor graag jullie reactie ben erg benieuwd.
sissend rempedaal
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Dag Alex30,
Lekkende rembekrachtiger! Dit zal steeds erger worden en uiteindelijk moet ie vervangen worden.
Groeten Danny
Lekkende rembekrachtiger! Dit zal steeds erger worden en uiteindelijk moet ie vervangen worden.
Groeten Danny
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zijn er zeer veel die dit doen,niets verontrustends dus en geen te snelle conlusie trekken alvorens een goeie diagnose te hebben gedaan!DannyB schreef:Dag Alex30,
Lekkende rembekrachtiger! Dit zal steeds erger worden en uiteindelijk moet ie vervangen worden.
Groeten Danny
Het komt ook zeer veel bij de dieselmodellen voor.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Bij mijn V70 was dat sissen wel heel erg. Het was net een vrachtwagen en het was al binnen 2 weken...
Uiteraard heeft de dealer de rembekrachtiger toen vervangen en sindsdien sist ie niet meer. Wel nog kort daarna de rempedaalstandsensor moeten vervangen. Helaas gaf die al problemen op de heenreis toen we voor 4 weken naar Kroatië gingen. Lekker zonder cruise control, want die doet het dan ook niet meer ...
Uiteraard heeft de dealer de rembekrachtiger toen vervangen en sindsdien sist ie niet meer. Wel nog kort daarna de rempedaalstandsensor moeten vervangen. Helaas gaf die al problemen op de heenreis toen we voor 4 weken naar Kroatië gingen. Lekker zonder cruise control, want die doet het dan ook niet meer ...
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Daneel schreef:Bij mijn V70 was dat sissen wel heel erg. Het was net een vrachtwagen en het was al binnen 2 weken...
Uiteraard heeft de dealer de rembekrachtiger toen vervangen en sindsdien sist ie niet meer. Wel nog kort daarna de rempedaalstandsensor moeten vervangen. Helaas gaf die al problemen op de heenreis toen we voor 4 weken naar Kroatië gingen. Lekker zonder cruise control, want die doet het dan ook niet meer ...
die sensor was denk ik ook de hoofdoorzaak ipv de rembekrachtiger
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Hoezo dat, Ramon?Ramon&Ramon schreef:Daneel schreef:Bij mijn V70 was dat sissen wel heel erg. Het was net een vrachtwagen en het was al binnen 2 weken...
Uiteraard heeft de dealer de rembekrachtiger toen vervangen en sindsdien sist ie niet meer. Wel nog kort daarna de rempedaalstandsensor moeten vervangen. Helaas gaf die al problemen op de heenreis toen we voor 4 weken naar Kroatië gingen. Lekker zonder cruise control, want die doet het dan ook niet meer ...
die sensor was denk ik ook de hoofdoorzaak ipv de rembekrachtiger
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
De pest is Ramon, dat je toch een zeker vertrouwen moet kunnen hebben in de "specialist". Ik heb mijn neus echter ook al enkele keren gestoten, wat dat betreft blij dat er een forum zoals dit is (maar soms ook verwarrend)....................Ramon&Ramon schreef:Er zijn er zeer veel die dit doen,niets verontrustends dus en geen te snelle conlusie trekken alvorens een goeie diagnose te hebben gedaan!DannyB schreef:Dag Alex30,
Lekkende rembekrachtiger! Dit zal steeds erger worden en uiteindelijk moet ie vervangen worden.
Groeten Danny
Het komt ook zeer veel bij de dieselmodellen voor.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
over die zogenaamde specialisten kan ik een boek schrijven!
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
En blijkbaar vinden veel zogenaamde specialisten het belangrijker om off topic zaken te beantwoorden.DannyB schreef:Hoezo dat, Ramon?Ramon&Ramon schreef:Daneel schreef:Bij mijn V70 was dat sissen wel heel erg. Het was net een vrachtwagen en het was al binnen 2 weken...
Uiteraard heeft de dealer de rembekrachtiger toen vervangen en sindsdien sist ie niet meer. Wel nog kort daarna de rempedaalstandsensor moeten vervangen. Helaas gaf die al problemen op de heenreis toen we voor 4 weken naar Kroatië gingen. Lekker zonder cruise control, want die doet het dan ook niet meer ...
die sensor was denk ik ook de hoofdoorzaak ipv de rembekrachtiger
Kom op Ramon, ik stel een serieuze vraag!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4577
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
Hij kost ongeveer €600 (bij de dealer)
en het ongeveer een 1/2 dag sleutelen.
en het ongeveer een 1/2 dag sleutelen.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Omdat die bekrachtigers allemaal sissen en er weinig of geen vervangen worden voor dat probleem.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Halve dag sleutelen?
Ook dat klopt niet!
Het is ongeveer 2 uur werk,dat staat er ook voor bij Volvo.
Ook dat klopt niet!
Het is ongeveer 2 uur werk,dat staat er ook voor bij Volvo.
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Mijn ervaring is anders en worden ze vanwege dat gesis met regelmatig vervangen, alleen al omdat de klant dat gesis niet accepteert.Ramon&Ramon schreef:Omdat die bekrachtigers allemaal sissen en er weinig of geen vervangen worden voor dat probleem.
Voor de goede orde mijn rembekrachtiger sist niet en bij mijn vorige auto na vervanging ook niet meer.
Maar wat heeft de sensor nou met het gesis van de rembekrachtiger te maken?DannyB schreef:Hoezo dat, Ramon?Ramon&Ramon schreef:Daneel schreef:Bij mijn V70 was dat sissen wel heel erg. Het was net een vrachtwagen en het was al binnen 2 weken...
Uiteraard heeft de dealer de rembekrachtiger toen vervangen en sindsdien sist ie niet meer. Wel nog kort daarna de rempedaalstandsensor moeten vervangen. Helaas gaf die al problemen op de heenreis toen we voor 4 weken naar Kroatië gingen. Lekker zonder cruise control, want die doet het dan ook niet meer ...
die sensor was denk ik ook de hoofdoorzaak ipv de rembekrachtiger
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
omdat die in de rembekrachtiger gemonteerd zit en daarvan de rubberring zodanig defect gaat ,dat er een lekkage optreed..
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Dag Alex,alex30 schreef:Wat kost een nieuwe rembekrachtiger ongeveer en is het veel werk om deze te vervangen?
Ik heb een zgan nieuwe op de sloop kunnen vinden voor € 150,00.
Het is te doen in ongeveer 2-3 uurtjes en zonder dat je de remleidingen los hoeft te halen.
Groeten Danny
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Maar die zit toch aan de motorruimte zijde en niet naar het interieur toe!?Ramon&Ramon schreef:omdat die in de rembekrachtiger gemonteerd zit en daarvan de rubberring zodanig defect gaat ,dat er een lekkage optreed..
Al zou de afdichting van de sensor en/of vacuumslang al lekken dan hoor je dit in de motorruimte en niet in het interieur. Daarbij was bij Daneel de sensor defect en heeft hij het niet over de afdichting!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Ik herken het gesis (vrij zachtjes overigens vooral na langere en warmere ritten).
Moet ik hem gewoon laten sissen of toch naar laten kijken?
gr Christiaan
Moet ik hem gewoon laten sissen of toch naar laten kijken?
gr Christiaan
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Als het je niet irriteert zou ik het gewoon in de gaten houden en als het erger wordt of wel gaat irriteren, wat aan laten doen.
Groeten Danny
Groeten Danny
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic