Is er een manier om de koplampwissers ( tijdelijk ) uit te zetten?
Vind de toegevoegde waarde niet zo belangrijk en wil ze dus even uitschakelen.
Optisch mogen ze wel erop blijven maar hoeven niet te werken zodat ik ze horizontaal blijvend kan fixeren.
Misschien iemand ervaring hiermee ?
Grt Ron
Koplampwissers uitzetten ?
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
motortjes loskoppelen
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
Hoe wat waar ??? kan ik daar zo bij ???
Nu te nat buiten om eronder te gaan liggen vandaar mijn vraag , ben niet te lui om dingen zelf uit te zoeken ....
Thnxxx Ron
Nu te nat buiten om eronder te gaan liggen vandaar mijn vraag , ben niet te lui om dingen zelf uit te zoeken ....
Thnxxx Ron
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
geen idee, ken de auto elektrisch verder niet.
maar het zal wel net zo iets zijn als bij de 400 serie dat er gewoon een stekkertje in de buurt van de motortjes zit.
als dit niet het geval is probeer dan de massa van de motortjes los te halen.
hoe je daar bij komt kan ik je iet vertellen.
maar het zal wel net zo iets zijn als bij de 400 serie dat er gewoon een stekkertje in de buurt van de motortjes zit.
als dit niet het geval is probeer dan de massa van de motortjes los te halen.
hoe je daar bij komt kan ik je iet vertellen.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Hou er wel rekening mee dat stilstand achteruitgang is. Als je ze een poos uitschakelt is de kans dat ze daarna vast zitten een stuk groter, dan als ze af en toe even draaien.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
wd40 kan wonderen doen
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
Net bij de action ( wie komt er niet ) een mega bus WD40 gehaald, idd een poging waard.
En dat ze vast gaan zitten anders ook geen probleem tank regelmatig en ben gewend om de koplampen mee te nemen.....
En dat ze vast gaan zitten anders ook geen probleem tank regelmatig en ben gewend om de koplampen mee te nemen.....
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
maar dit heeft niks met de lampen zelf te makne
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Wel in de zin dus dat je bij Xenon in sommige/alle? gevallen verplicht een werkende wis-/wasinstallatie moet hebben.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Maakt voor zijn auto totaal niet uit of er wel of geen xenon inzit.
Alleen bij fabriekaf xenon is het verplicht om automatische hoogte verstelling te hebben icm een wiswasinstallatie voor de koplampen. Aftermarkter boeit het echt niet! (jammergenoeg)
Maar on topic:

Die loskoppelen en je wisser doen het niet meer.
Wel even goed waterdicht maken als je ze afkoppelt.
Alleen bij fabriekaf xenon is het verplicht om automatische hoogte verstelling te hebben icm een wiswasinstallatie voor de koplampen. Aftermarkter boeit het echt niet! (jammergenoeg)
Maar on topic:

Die loskoppelen en je wisser doen het niet meer.
Wel even goed waterdicht maken als je ze afkoppelt.
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
Heb ze inderdaad afgekoppelt , stekkers konden in het frame geplaatst worden waar ik ze met Ty-raps heb gefixeerd.
Verder koplampwissers met inimini zwarte ty-raps lichtjes vastgezet waardoor ze hoop ik horizontaal blijven staan.
Ook heb ik de cv aan de bestuurderszijde weer aan de gang gekregen, alles ging automatisch op slot behalve mijn deur ........
Bekleding van deur verwijderen is een makkie waarna het binnenwerk makkelijk bereikbaar is, alles daarna ruim ( zeg maar verzopen ) met WD 40 ingespoten en het gaat weer open en dicht als een zonnetje
Nu nog vd week nieuwe veren plaatsen zodat ie niet meer op zijn kont hangt.... is dit trouwens gewoon thuis te doen ??? opkrikken oude verwijderen en nieuwe plaatsen oid ??? of is dit te optimistisch gedacht van me ?
Heerlijk weer eindelijk om wat te sleutelen.
Grt Ron
Verder koplampwissers met inimini zwarte ty-raps lichtjes vastgezet waardoor ze hoop ik horizontaal blijven staan.
Ook heb ik de cv aan de bestuurderszijde weer aan de gang gekregen, alles ging automatisch op slot behalve mijn deur ........
Bekleding van deur verwijderen is een makkie waarna het binnenwerk makkelijk bereikbaar is, alles daarna ruim ( zeg maar verzopen ) met WD 40 ingespoten en het gaat weer open en dicht als een zonnetje

Nu nog vd week nieuwe veren plaatsen zodat ie niet meer op zijn kont hangt.... is dit trouwens gewoon thuis te doen ??? opkrikken oude verwijderen en nieuwe plaatsen oid ??? of is dit te optimistisch gedacht van me ?
Heerlijk weer eindelijk om wat te sleutelen.
Grt Ron
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Ik heb mijn veren (voor en achter) ook vervangen.
Voor was wat gemakkelijker, achter zijn we er lang mee bezig geweest.
Je moet er niet te gemakkelijk over denken.
Een brug is wel prettig als je dit doet. En zorg dat je vooraf de binnenbekleding van de kofferbak los hebt. (koop gelijk nieuwe klemmetjes want deze gaan kapot of vallen op een plek waar je niet bij kan).
Goed gereedschap is ook belangrijk bij het vervangen van veren, er wil nog wel eens spanning op de veer staan.....
Oh ja en de hele zaak uitlijnen na vervanging!
En als je dan toch bezig bent kun je gelijk even kijken of de rubbers/stangetjes nog goed zijn en die eventueel gelijk meevervangen.
Voor was wat gemakkelijker, achter zijn we er lang mee bezig geweest.
Je moet er niet te gemakkelijk over denken.
Een brug is wel prettig als je dit doet. En zorg dat je vooraf de binnenbekleding van de kofferbak los hebt. (koop gelijk nieuwe klemmetjes want deze gaan kapot of vallen op een plek waar je niet bij kan).
Goed gereedschap is ook belangrijk bij het vervangen van veren, er wil nog wel eens spanning op de veer staan.....
Oh ja en de hele zaak uitlijnen na vervanging!
En als je dan toch bezig bent kun je gelijk even kijken of de rubbers/stangetjes nog goed zijn en die eventueel gelijk meevervangen.
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)