Het aardige van de turbo versies is dat die ook (zij het mondjesmaat) met AWD te vinden zijn.
Was voor mij een van de redenen dat ik deze auto rijdt. Toch een extra stukje veiligheid.
wel of geen turbo kiezen
- volvov70r
- 3rd Gear member
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- piotrV70
- 5th Gear member
Serieus ? Wie doet dat, na elke rit je auto een halve minuut stationair laten draaien ?Jan W schreef: Bij Turbo's geldt natuurlijk altijd: voorafgaand aan de motor uitzetten even de mechaniek tot rust laten komen en de motor even een halve minuut of zo stationair laten lopen.
-
- 5th Gear member
Ik niet iig, volgens mij alleen noodzakelijk als je vlak daarvoor flink hard hebt gereden. Normaliter rijd je vaak al een stuk wat langzamer zodat e.e.a. kan afkoelen.piotrV70 schreef:Serieus ? Wie doet dat, na elke rit je auto een halve minuut stationair laten draaien ?Jan W schreef: Bij Turbo's geldt natuurlijk altijd: voorafgaand aan de motor uitzetten even de mechaniek tot rust laten komen en de motor even een halve minuut of zo stationair laten lopen.
- FrankS60
- 5th Gear member
Ik. Ik ben toch nog bezig met mn spullen te pakken, parkeervergunning weer op het dash enz. Vaak zelfs langer dan 30 sec. Vooral als ik daarvoor hard heb gereden, al rijdt ik de laatste 5 minuten eigenlijk altijd vrij rustig om precies die reden. Is absoluut een aanrader voor een langere turbolevensduur.piotrV70 schreef:Serieus ? Wie doet dat, na elke rit je auto een halve minuut stationair laten draaien ?Jan W schreef: Bij Turbo's geldt natuurlijk altijd: voorafgaand aan de motor uitzetten even de mechaniek tot rust laten komen en de motor even een halve minuut of zo stationair laten lopen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- degids
- 3rd Gear member
Ikke!piotrV70 schreef:Serieus ? Wie doet dat, na elke rit je auto een halve minuut stationair laten draaien ?

Behalve als ik echt heel rustig gereden heb, dan wil ik wel eens meteen uitzetten.
Ik moet net als Frank ook nog wat dingen regelen voordat ik uitstap, kan de motor mooi even rustig draaien.
Telefoon uitzetten en vervolgens m'n mobiele telefoon van flightmode afhalen, pincode intoetsen, wachten op verbinding en ondertussen luisteren naar die mafkezen van Somertijd op Veronica..

V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- volvov70r
- 3rd Gear member
Ik heb inderdaad ook begrepen dat dit verstandig is.
Als je zoals de meesten niet pal aan de snelweg woont, zal dit "even rustig aan op t laatst" als het goed is vanzelf al gebeuren in je woonwijk of wat dan ook.
Maar als je veel op de snelweg zit, denk er dan ook aan bij het tanken langs de snelweg. De dealer meldde mij dat destijds bij aflevering van mn eerste turbo dat men het dan nogal eens snel vergeet in de haast.
Als je zoals de meesten niet pal aan de snelweg woont, zal dit "even rustig aan op t laatst" als het goed is vanzelf al gebeuren in je woonwijk of wat dan ook.
Maar als je veel op de snelweg zit, denk er dan ook aan bij het tanken langs de snelweg. De dealer meldde mij dat destijds bij aflevering van mn eerste turbo dat men het dan nogal eens snel vergeet in de haast.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 

- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Gewoon laatste 5 minuten rustig rijden!
Veel remmen op de motor in lagere versnelling vlak voor aankomst van bestemming. Daarmee circuleer je wel de olie door de turbo, maar veroorzaak je geen / weinig extra temperatuur.
Stationair draaien zou ik niet doen:
Ik kan het fout hebben, ben geen auto technicus, maar bij mijn weten komt er nml bij stationair draaien amper/geen olie in de kop!
Veel remmen op de motor in lagere versnelling vlak voor aankomst van bestemming. Daarmee circuleer je wel de olie door de turbo, maar veroorzaak je geen / weinig extra temperatuur.
Stationair draaien zou ik niet doen:
Ik kan het fout hebben, ben geen auto technicus, maar bij mijn weten komt er nml bij stationair draaien amper/geen olie in de kop!
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- FrankS60
- 5th Gear member
Dan zou de uitvinding van de turbo-timer ook voor niets zijn geweest... Zijn toch hele volksstammen die er bij zweren
Overigens wordt de olie voor de turbo op een punt afgetapt waar er met een draaiende motor altijd druk op staat, dus wel of geen olie door de kop is hier niet echt van belang. Als er echt geen/weinig olie doorheen zou komen dan zouden er binnen de kortste keren duizenden turbo's in de soep lopen! Een turbo MOET echt een goede olieflow hebben ivm de hoge toerentallen (tot wel 100.000rpm).
Overigens wordt de olie voor de turbo op een punt afgetapt waar er met een draaiende motor altijd druk op staat, dus wel of geen olie door de kop is hier niet echt van belang. Als er echt geen/weinig olie doorheen zou komen dan zouden er binnen de kortste keren duizenden turbo's in de soep lopen! Een turbo MOET echt een goede olieflow hebben ivm de hoge toerentallen (tot wel 100.000rpm).
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Nee.
Als je bang bent dat de turbo gekoeld moet worden gebruikt dan een Auxiliary/extra oliepomp welke vanaf 12V werkt.
Niet een auto laten ronken. <-- asociaal en niet nodig
Als je bang bent dat de turbo gekoeld moet worden gebruikt dan een Auxiliary/extra oliepomp welke vanaf 12V werkt.
Niet een auto laten ronken. <-- asociaal en niet nodig
- FrankS60
- 5th Gear member
Ja.
Wel nodig en wat daar nou precies asociaal aan is wil ik ook wel graag weten. Aso is als je dat doet met zo'n honda CRX achtig ding met een blerpijp van het formaat rioolpijp. Een draaiende volvo hoor je niet eens stationair, een enkeling daar gelaten. Verder moet je dan een pomp hebben die heel je systeem/blok rond pompt want anders helpt het nog niks. Je wilt er olie op bedrijfstemp doorheen hebben en niks anders.
Heeft overigens ook niks met bang zijn te maken, is gewoon goed met je spullen omgaan. Ik geloof dat jij liever een turboswap doet voor 900 euro.
Wel nodig en wat daar nou precies asociaal aan is wil ik ook wel graag weten. Aso is als je dat doet met zo'n honda CRX achtig ding met een blerpijp van het formaat rioolpijp. Een draaiende volvo hoor je niet eens stationair, een enkeling daar gelaten. Verder moet je dan een pomp hebben die heel je systeem/blok rond pompt want anders helpt het nog niks. Je wilt er olie op bedrijfstemp doorheen hebben en niks anders.
Heeft overigens ook niks met bang zijn te maken, is gewoon goed met je spullen omgaan. Ik geloof dat jij liever een turboswap doet voor 900 euro.
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Hoi Frank,
Dit en vorige bericht zijn NIET als aanval bedoeld.
Nou, het feit is niet zo zeer of een auto meer of minder luid is dan een ander. Deze stationair laten draaien is in mijn beleving niet heel hoffelijk naar de buren en of andere mensen in de straat. Een tendens is dat bijna niemand zich hierover kan bekommeren. Alleen zal ik het nooit doen.
Wel moet ik toegeven dat de Volvo en andere moderne benzinemotor stationair amper hoorbaar zijn vanuit een huis.
En, misschien was mijn reactie iets te allergisch op de turbotimert.
Dit en vorige bericht zijn NIET als aanval bedoeld.
Nou, het feit is niet zo zeer of een auto meer of minder luid is dan een ander. Deze stationair laten draaien is in mijn beleving niet heel hoffelijk naar de buren en of andere mensen in de straat. Een tendens is dat bijna niemand zich hierover kan bekommeren. Alleen zal ik het nooit doen.
Wel moet ik toegeven dat de Volvo en andere moderne benzinemotor stationair amper hoorbaar zijn vanuit een huis.

En, misschien was mijn reactie iets te allergisch op de turbotimert.
- FrankS60
- 5th Gear member
Prima Steven, even goede vrienden!
Ik snap je punt wel, en misschien was mijn reactie ook stevig. Komt omdat je zo veel dingen hoort over turbo's en hoe er mee om te gaan van mensen die niet precies van de hoed en de rand weten. Ik rij en sleutel al aan geblazen motoren van voor dat ik een rijbewijs had en heb door veel lezen en vragen een redelijk plaatje opgebouwd van de algemene wijsheden en do's & don'ts met een turbo. Het laten nadraaien van een auto met turbo valt onder die algemene do's en wordt door eigenlijk iedere tuner/kenner wel aanbevolen. Het pontificale "Nee." dat jij daar stelde schoot me denk ik even verkeerd.
Voor wat betreft de buren, in mijn geval woon ik aan de semi-doorgaande weg de stad uit dus met zo'n 2 ('s nachts) tot 20 auto's per minuut zal mijn stationair draaiende volvo niet echt een punt van zorgen zijn voor de buurt
Edit; wil er ook nog aan toevoegen dat het nadraaien eigenlijk niet zo heel belangrijk is bij stock turbo's die op stock-druk draaien en door "moeder-de-vrouw" bereden worden. Die hebben gewoon niet veel te lijden en zullen er dus ook een stuk minder last van hebben dan de getunede versies die op verhoogde druk draaien en die ook regelmatig voluit staan te blazan!
Ik snap je punt wel, en misschien was mijn reactie ook stevig. Komt omdat je zo veel dingen hoort over turbo's en hoe er mee om te gaan van mensen die niet precies van de hoed en de rand weten. Ik rij en sleutel al aan geblazen motoren van voor dat ik een rijbewijs had en heb door veel lezen en vragen een redelijk plaatje opgebouwd van de algemene wijsheden en do's & don'ts met een turbo. Het laten nadraaien van een auto met turbo valt onder die algemene do's en wordt door eigenlijk iedere tuner/kenner wel aanbevolen. Het pontificale "Nee." dat jij daar stelde schoot me denk ik even verkeerd.
Voor wat betreft de buren, in mijn geval woon ik aan de semi-doorgaande weg de stad uit dus met zo'n 2 ('s nachts) tot 20 auto's per minuut zal mijn stationair draaiende volvo niet echt een punt van zorgen zijn voor de buurt
Edit; wil er ook nog aan toevoegen dat het nadraaien eigenlijk niet zo heel belangrijk is bij stock turbo's die op stock-druk draaien en door "moeder-de-vrouw" bereden worden. Die hebben gewoon niet veel te lijden en zullen er dus ook een stuk minder last van hebben dan de getunede versies die op verhoogde druk draaien en die ook regelmatig voluit staan te blazan!
-
- Starter
Veel voors voor turbo. Echter ga denk ik voor de ongeblazen variant daar deze vaak wat goedkoper in aanschaf is en een echte scheurneus ben ik niet. Rijdt nu nog in C5 Break van 2005 met handbak. Wil graag automaat en sation en iets soliders dan citroen. Op zich niets mis mee maar vind toch dat een oude volvo de tand des tijds aanzienlijk beter doorstaat. Duurzamere bekleding en zo. Nu is het wel zo dat veel volvo's in de prijsklasse waarin ik zoek zo 14.000 forse km standen kennen waarbij 200 k geen uitzondering is. Is het nu echt zo dat dit bij goed onderhoud geen bezwaar is? Heb namelijk bij volvo dealer fraaie v70 gezien maar dan wel met bijna 200k op de teller.
- FrankS60
- 5th Gear member
Ze moeten zeker nog wel even mee kunnen met 200K erop, aan de andere kant kun je voor 14K echt wel een mooie V70 vinden met minder km's!
EDIT: Bij verkerk in utrecht staat een groene V70 MY01 automaat met halfleer, 170pk en maar 130K erop voor 12950.
ABS, stuurbekrachtiging, lederen stuurwiel, elektr. bedienbare ramen voor en achter, elektr. verstelbare buitenspiegels, verwarmbare buitenspiegels, airconditioning, aut. (ECC), cruise control, roofrails, achterspoiler, verwarmbare voorstoelen, airbag bestuurder, airbag passagier, SIPS bags, boordcomputer, lichtmetalen velgen, mistlampen voor, WHIPS, IC (Inflatable Curtain), alarm, geïntegreerde telefoon, verstelbaar stuurwiel
L.m. velgen 15” Metallic lak Leer/Stoffen bekleding Off black Electronic Climate Control Stoelverwarming voor Automatisch dimmende binnenspiegel Cruise control Audio bediening in stuurwiel Mistlampen voor Bagagerolhoes Roofrails Volvo/radio/cassette Alarm klasse III Boardcomputer Centrale portiervergrendeling met afstandbediening Elektrische ramen voor en achter Luxe oplegletters kentekenplaten
EDIT: Bij verkerk in utrecht staat een groene V70 MY01 automaat met halfleer, 170pk en maar 130K erop voor 12950.
ABS, stuurbekrachtiging, lederen stuurwiel, elektr. bedienbare ramen voor en achter, elektr. verstelbare buitenspiegels, verwarmbare buitenspiegels, airconditioning, aut. (ECC), cruise control, roofrails, achterspoiler, verwarmbare voorstoelen, airbag bestuurder, airbag passagier, SIPS bags, boordcomputer, lichtmetalen velgen, mistlampen voor, WHIPS, IC (Inflatable Curtain), alarm, geïntegreerde telefoon, verstelbaar stuurwiel
L.m. velgen 15” Metallic lak Leer/Stoffen bekleding Off black Electronic Climate Control Stoelverwarming voor Automatisch dimmende binnenspiegel Cruise control Audio bediening in stuurwiel Mistlampen voor Bagagerolhoes Roofrails Volvo/radio/cassette Alarm klasse III Boardcomputer Centrale portiervergrendeling met afstandbediening Elektrische ramen voor en achter Luxe oplegletters kentekenplaten
- Carfreak
- 7th Gear member
Voor 14k moet je idd wel een auto met aanzienlijk minder km's kunnen krijgen. Even geduld en doorzoeken dus!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Al vind ik het nog een stevige prijs voor een auto van 9 jaar oud .
En super compleet is deze wagen nu ook niet , ja je kunt een pagina vol schrijven met zaken die op iedere V70 zitten .
Gewoon ff verder zoeken...
En super compleet is deze wagen nu ook niet , ja je kunt een pagina vol schrijven met zaken die op iedere V70 zitten .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- piotrV70
- 5th Gear member
Stevig is een understatementV70 T5 assen schreef:Al vind ik het nog een stevige prijs voor een auto van 9 jaar oud .

- Rippie V70
- 5th Gear member
Voor dat geld kan je makkelijk een 2005 auto vinden met weinig kms
http://www.autowereld.nl/volvo/v70/2.4- ... /foto.html
http://www.autowereld.nl/volvo/v70/2.4- ... /foto.html
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Johan
- 5th Gear member
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.