Eindelijk een V70, of niet?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Het blijft natuurlijk een gok, maar voor het prijsverschil tussen zonder garantie / met garantie kan je in geval van een probleem binnen de garantieperiode (6 maanden naar ik aanneem?) bij een vakgarage aardig wat laten repareren.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

(zie nu pas dat ik hetzelfde zeg als degene boven mij...)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

CJF schreef:Goed nu ik toch weer overweeg om tot het Volvo kamp toe te treden, heb ik weer het volgende dilemma: gezien mijn budget (en gebruik) kom ik uit op een V70 benzine uit 2005-06 zonder garantie. Of eentje uit 2004-05 met garantie. Gezien alle potentiële problemen lijkt me het laatste het verstandigst.
Heb je een specifieke reden om voor een 2005-06 te gaan, boven de 04-05? Ik denk dat het het totaalplaatje moet zijn. Liever een nette 2004 zonder garantie dan een 2006 die volledig afgedraaid is. Vertrouw op je verstand, dat is eigenlijk het enige advies dat ik kan geven
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
eirikur
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 04.12.2009 - 22:42

Ik ben ervaringsdeskundige in deze discussie (in alle bescheidenheid) want ik ben van een Laguna Gand tour in een V70 gestapt na ca 20.000 km in de V70 hoef ik niet meer terug, heb met de Laguna op de versnellingsbak en wat eeuwig brandende controlelampjes na nooit noemenswaardige problemen gehad, toch 180k in gestuurd, met de volvo (140k op de teller) eveneens geen schokkende zaken, blijft alleen het verschil in rijden en beleving over.......en dat is een wereld van verschil die toch echt in het voordeel van de (gekantelde telefooncel hoorde ik Yourie Mulder gisteren een Volvo noemen) V70 uitvalt, ik wens je wijsheid in je beslissing. :hotsun: :hotsun:
V70 MY 2007 2.4D sport edition
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.

Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km

Maar misschien denken anderen daar anders over.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

volvov70r schreef:Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.

Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km

Maar misschien denken anderen daar anders over.
hangt er weer vanaf... Liever een nette met 150000 dan een afgetrapte met 80000...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

VolvoMafia schreef:
volvov70r schreef:Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.

Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km

Maar misschien denken anderen daar anders over.
hangt er weer vanaf... Liever een nette met 150000 dan een afgetrapte met 80000...
Neee, want met 150K km zit verdraaid dicht in de buurt van een riemwissel, en dan kun je weer beter een 80K km exemplaar kopen.. 8) :wink:
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Je hebt een Laguna, dan heb je het ergste al gehad.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

hans98 schreef:(zie nu pas dat ik hetzelfde zeg als degene boven mij...)
Dat noemen ze de taal der verstandige mensen... hahaha
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Quota schreef:
VolvoMafia schreef:
volvov70r schreef:Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.

Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km

Maar misschien denken anderen daar anders over.
hangt er weer vanaf... Liever een nette met 150000 dan een afgetrapte met 80000...
Neee, want met 150K km zit verdraaid dicht in de buurt van een riemwissel, en dan kun je weer beter een 80K km exemplaar kopen.. 8) :wink:
Riemen op een diesel pas bij 240.000km zag ik laatst. Benzine 180.000km, dus dat valt alleszins mee.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

riem verschilt, zou bij mij bij 160 moeten maar heb 'm bij 150 al vervangen ivm de leeftijd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

eXite schreef:
Quota schreef:
VolvoMafia schreef: hangt er weer vanaf... Liever een nette met 150000 dan een afgetrapte met 80000...
Neee, want met 150K km zit verdraaid dicht in de buurt van een riemwissel, en dan kun je weer beter een 80K km exemplaar kopen.. 8) :wink:
Riemen op een diesel pas bij 240.000km zag ik laatst. Benzine 180.000km, dus dat valt alleszins mee.
Dan ben jij verkeerd ingelicht rond de 160000 voor de tdi was het anders maar iig geen 240000.

On topic maar weer.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Oldfield
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 14.02.2009 - 22:16

Mijn ervaringen tot nu toe met een V70 zijn helaas minder positief dan bovenstaande forummers.

mijn V70 2.4D MY 2006 vorig jaar gekocht met 200.000km. reparaties buiten de normale slijtage (banden, remmen ed.) om:

-thermostaat
-lekkende klepdekselpakking
-startmotor
-wiellager linksvoor

In totaal ongeveer 1500 euro aan extra kosten binnen 1 jaar en met slechts 14.000 km gereden. Dat is fors vind ik maar misschien heb ik gewoon pech. Auto is overigens altijd dealer onderhouden geweest. Met mijn vorige auto (vw passat tdi) had ik veel minder reparaties. Verder is de V70 een prima auto maar ik hoop binnenkort toch wat langer door te kunnen rijden met gewoon regulier onderhoud en de garage minder vaak te bezoeken. Als je de v70 wilt aanschaffen met het oog op goedkoop rijden zonder kosten, zou ik verder kijken, aan de andere kant, bij elke gebruikte auto kan je kosten krijgen en je moet ook een beetje geluk hebben denk ik. Succes met je keuze!
V70 2.4D 163pk 2005 Edition II
XC90 2.5T 2004
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Hallo CJF,
Ik denk dat je met een V70 ook gewoon geluk moet hebben, net als met elke andere auto. Mijn V70 (2005, nu 195dkm) was de afgelopen 30dkm buiten het reguliere toe aan twee nieuwe stuurbekrachtigingsleidingen en een nieuw wiellager. Totaal 350 euro aan 'extra' onkosten. Dat valt dan dus weer mee. Ik had hem voor aanschaf helemaal nagelopen, en ook alle dealers gebeld waar hij onderhouden was.
Is natuurlijk geen garantie, maar geeft wél een beeld.
Daarnaast geldt ook : V70 rijden is V70 betalen....
Het is tenslotte geen Panda :D

Maar als het je droom is (net als bij mij) dan hou je bij elke andere auto altijd spijt. Ik rij nu elke dag met een enorme smile op m'n toeter rond! (zo erg dat m'n vrouw er soms genoeg van krijgt) :mrgreen:
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
atbob
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 03.09.2009 - 16:08
Locatie: Utrecht

Hoi CJF,

Ik heb meer dan 10 jaar Laguna gereden, diesel en gas. Zonder problemen. En ik denk dat daar ook het nodige geluk bij kwam kijken (gelet op ervaring van andere laguna rijders). Dus die factor geluk: die houd je altijd.

In een forum als dit zal je inderdaad over ongeveer ieder mogelijk probleem wel iets kunnen vinden, en dat is ook de waarde van dit forum denk ik.

De aanschafprijs is sterk afhankelijk van hoeveel waarde er nog in een auto zit, maw hoe lang zou je er nog mee kunnen rijden? Kijkend naar de prijs van Volvo's met 300 dkm op de teller zou dat dus nog best veel kunnen zijn. En een ander opvallend punt: een Renault (of de meeste andere merken) met zo'n km stand is haast niet te vinden.

En tot slot: ik zou het niet teveel proberen te rationaliseren. Als je toch moet autorijden, dan liever met een dikke glimlach. En krijg je dat van een mooie V70 dan is dat een hele goede reden om er 1 aan te schaffen.

(Volgens mij zijn we het aardig eens in deze thread :o )
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Ik ben ook lang een Renault-rijder geweest en was tevreden totdat in 2001 die Laguna kwam met al die electronische "nieuwigheden".... Had er een uit de lease van nog geen jaar oud maar het jaar dat ik hem had een en al ellende zowel mechanisch als electrisch. Het ergste was wat mij betreft die onzekerheid dat als je weg wilde rijden en op de startknop (wie dat heeft uitgevonden?????) drukte je nooit 100% zeker wist of hij het wel zou doen :( Ik heb wel veel Franse garages van binnen leren kennen en ben daar overigens altijd prettig geholpen.

Met de V70 heb ik dat gevoel nooit meer teruggehad; starten en lopen en dat is wat mij betreft heel veel waard naast natuurlijk het "Volvo-gevoel", de uitstraling en de kwaliteit.

Dus voor mij: "Volvo for live" :D
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
nikske
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01

Ik heb nu m'n derde V70... zegt dit genoeg ? :)
M'n V70 classic (2.5D) kocht ik als tweede wagen met 258 000 km op de klok. Er een goede 10 000 bij gezet en particulier kunnen verkopen voor een mooie prijs.
M'n V70 II 2.5D heb ik zopas ingewisseld voor een V70 II D5.
Die 2.5D had bijna 300 000 km en liep nog mooi zoals ik hem kocht aan 150 000 km. Het enige wat er op die 150 000 km vervangen werd, was de airco. Die kostte aardig wat centen, maar je hebt er wel een systeempje voor in de plaats dat weinigen monteren in hun wagens.
Dat was dan ook het enige!
De D5 heb ik nu gekocht aan 90 000 met als doel er toch binnen een vijftal jaar tot aan de 400 000 km mee te geraken :)

En ja, inderdaad, een V70 is niet zo een goedkope wagen, maar de glimlach is zo veel meer waard.
Er is maar 1 iets waar ik moet van stoppen met glimlachen bij de V70: als de rit gedaan is :razz:
volvov70r schreef:Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.

Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km

Maar misschien denken anderen daar anders over.
Ik heb liever de laatste, die heeft minder 'koude' dus slijtige kilometers gelopen. Autosnelwegkilometers slijten amper: continu rijden zonder stoppen of starten = veel minder slijtage op alles wat beweegt en draait.
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
Gebruikersavatar
vrolijkje
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 02.09.2008 - 18:01
Locatie: Den Haag

Mocht je voor de 'zonder garantie' optie gaan:

Koop een VOLVO van een particulier! De meeste volvo rijders zijn erg enthousiast over hun auto en merk en houden de boekjes etc. keurig bij. Als je dan toch zonder garantie koopt is dat een manier om een boel geld te besparen en het zal niet de eerste keer zijn dat alle garagerekeningen (onderhoud) in een keurige map meekomen..

Ik heb overigens een 5 jaar oude v70 met 365.000+ op de teller gekocht zonder garantie en nu ruim 60.000 zeer tevreden kilometers verder uitsluitend met regulier onderhoud.
C30 Sport 2009 full ops
V70 D5 2001 Generation II
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

je kan in dat geval de auto evt door een Volvo dealer laten nakijken, is een vast tarief voor, volgens mij een euro of 90
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gast

volvov70r schreef:Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.

Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km

Maar misschien denken anderen daar anders over.
Ja, daar denk ik zeker anders over. :P

Uiteindelijk betaal je voor het bouwjaar en daarna km-stand. Mijn mening:
Kijk uit naar een leasebak, waarin iemand in 2 à 3 jaar er 150.000 km op heeft "getrapt". Diesel dus. :wink:
Dan weet je één ding zeker, hij bijna niet koud geweest en alle het onderhoud is gedaan.

Wil je nog goedkoper zoek er dan één met meer dan 160.000 km waarbij de distributie en remmen (schijven)
ook al eens goed onderhoud hebben gehad.
Dan kan jij de eerste 100.000 goed vooruit. Voor de meeste mensen is dit toch ± 4 jaar.

Zet hier maar eens wat linken naar advertenties wat je zoekt, wij reageren wel. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”