Ik heb even een techniche vraag ik wilde een sport uitlaat kopen bij heiko,maar na het bekijken van de achterste demper zitten er twee aansluitingen voor een pijp naar achter.
dus het is heel simpel om daar twee gebogen pijpen op te zetten met twee mooie sier stukken, maar mag dat? is dat niet schadelijk voor de motor?
ik heb wel zitten denken om de diameter van de pijp te halveren, hij is nu 1pijp van 54 mm en als ik er 2 pijpen op monteer een doorgang van ongeveer 27 mm per pijp dan kan hij net zoveel uitlaat gassen kwijt als met 1 pijp of zie ik dat helemaal verkeert?
gr.frankieboy
dubbele uitlaat v50 2.4
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4572
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
Kijk maar even op een van deze linkjes
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14214
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35804
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=34894
en op mijn website
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14214
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35804
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=34894
en op mijn website

Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 08.09.2008 - 10:44
Ik vind het juist zo gaaf dat mijn V50 geen uitlaat heeft, althans niet zichtbaar.
Dat gedoe met dubbele uitlaten vind ik meer iets voor Golf GTI proleten. Bij mij in de straat staat zelfs een VW bora ( of iets dergelijks) met maarliefst 4 zeer trieste uitlaten
Dat gedoe met dubbele uitlaten vind ik meer iets voor Golf GTI proleten. Bij mij in de straat staat zelfs een VW bora ( of iets dergelijks) met maarliefst 4 zeer trieste uitlaten
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Leuk he verschillende smaken qua uitlaat, maar om nu mensen met zichtbare uitlaten, proleten te noemen, vind ik niet zo netjes, ook mensen met een Golf GTI zijn niet allemaal proleten, maar waarschijnlijk mensen die van een goed rijdende vlotte auto houden. 

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27335
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik zou dit persoonlijk niet doen, behalve dat 27 mm wel erg klein toont lijkt het me ook te klein om alle gassen goed weg te krijgen.frankieboy schreef:ik heb wel zitten denken om de diameter van de pijp te halveren, hij is nu 1pijp van 54 mm en als ik er 2 pijpen op monteer een doorgang van ongeveer 27 mm per pijp dan kan hij net zoveel uitlaat gassen kwijt als met 1 pijp of zie ik dat helemaal verkeert?
Ik zou toch minimaal een cm of 4-5 nemen, dan zit je zeker weten goed
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Chemzy
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 08.03.2009 - 14:28
De redenering dat je een buis van diameter 54 zou kunnen vervangen door 2 van 27 is te kort door de bocht vrees ik:
Een buis van 54 mm heeft een oppervlak van (diameter*diameter*3.14/4) 2290 mm², een buis van 27 mm heeft een oppervlak van 572 mm², oftewel 4 keer zo weinig!
Om je motor dus zeker niet te verstikken, zou je dus 4 buisjes van 27 mm moeten hebben (da's elk iets meer dan de dikte van een duim), of 2 buizen van 38 mm als je de formule er weer bijneemt. De oorspronkelijke pijp is mogelijk te groot berekend, maar het uitlaatoppervlak halveren zou wel eens heel drastisch kunnen zijn!
Smaken verschillen, maar ik zou dan eerder gaan voor 1 54'er: gezond formaat zonder direct aan sjonniebakken te moeten denken, eventueel ontdubbeld zoals in de links hierboven vermeld (een symmetrisch kontje vind ik zelf ook mooier staan)
Een buis van 54 mm heeft een oppervlak van (diameter*diameter*3.14/4) 2290 mm², een buis van 27 mm heeft een oppervlak van 572 mm², oftewel 4 keer zo weinig!
Om je motor dus zeker niet te verstikken, zou je dus 4 buisjes van 27 mm moeten hebben (da's elk iets meer dan de dikte van een duim), of 2 buizen van 38 mm als je de formule er weer bijneemt. De oorspronkelijke pijp is mogelijk te groot berekend, maar het uitlaatoppervlak halveren zou wel eens heel drastisch kunnen zijn!
Smaken verschillen, maar ik zou dan eerder gaan voor 1 54'er: gezond formaat zonder direct aan sjonniebakken te moeten denken, eventueel ontdubbeld zoals in de links hierboven vermeld (een symmetrisch kontje vind ik zelf ook mooier staan)
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29.07.2008 - 16:37
- Locatie: oosterhout
oke bedankt voor de info, heb snorremans ook een mail gestuurd en wat info gevraagt en we gaan aan de slag met de uitlaat als het klaar is laat ik het resultaat nog zien.
maar ik denk wel dat ik ze bijde 54 mm laat dat heeft snorremans ook gedaan
gr.frank
maar ik denk wel dat ik ze bijde 54 mm laat dat heeft snorremans ook gedaan
gr.frank