Erg verbaasd merkte ik op dat de 2.0D motor volledig uit het C en V70 gamma verdwenen is.
Daar deze motor erg veel lof kreeg van automagazines verbaasd me dit echt.
De V70 nu met 1.6D (110pk) of 3D (ook 2 liter maar nu met 163pk)
De C70 nu zelfs alleen vanaf 150pk te krijgen in diesel. (fiscaal duurder dan de 136pk in Belgie)
Hebben wij geluk gahad om nog een C70 2.0D te kopen met de fiscaal interessante 136pk, of moeten we ons vragen beginnen stellen waarom deze krachtbron al na slechts enkele jaren uit het gamma gehaald word ?
Vaarwel 2.0D motor ?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8530
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8530
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb geen probleem met 5 cyl motoren, rij zelf een V70 24D 163pk, vroeg me alleen af waarom de zo geloofde 20D er plots uit is, evenals de zo geavanceerde Powershift, die nu terug Geartronic wordt....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ford is exit, de Ford/PSA motoren en versnellingsbakken gaan dus ook exit, was zelf best gecharmeerd van de 4 cilinder 2.0D, zal vast ook wel weer wennen aan de 5 cilinder 2.0D
Volvo for life
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8530
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De D3 is dan terug een echte "Volvo motor" of is deze van Chinese makelij ? 
Ik vond het raar dat de powershift eruit ging, net nu wij er al maanden klachten over hebben, ik vroeg me af of er meer achter zat....
Enkele maanden geleden werd de geartronic als verouderd afgeschilderd t.o.v de powershift en nu is het weg met powershift en hoera geartronic ?
persoonlijk hou ik ook wel meer van mijn V70 6 traps geartronic dan van de powershift in onze C70, maar dat zal vanwege de aanhoudende klachten zijn vermoed ik.

Ik vond het raar dat de powershift eruit ging, net nu wij er al maanden klachten over hebben, ik vroeg me af of er meer achter zat....
Enkele maanden geleden werd de geartronic als verouderd afgeschilderd t.o.v de powershift en nu is het weg met powershift en hoera geartronic ?
persoonlijk hou ik ook wel meer van mijn V70 6 traps geartronic dan van de powershift in onze C70, maar dat zal vanwege de aanhoudende klachten zijn vermoed ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Op dit moment wordt de sterk verbeterde geartronic dan weer als de opvolger van de powershift gepromoot, vond zelf de powershift een prima automaatbak, die nw geartronic heeft dus wat waar te maken.
Was verbaasder over het na slechts één jaar alweer verscheiden van de 2.4D van 175pk.
Was verbaasder over het na slechts één jaar alweer verscheiden van de 2.4D van 175pk.
Volvo for life
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8530
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Hopelijk krijgen we door al deze snelle wijzigingen geen problemen met onderdelen in de toekomst, of moet ik dan naar Ford of PSA voor motoronderdelen ?
Onze C70 is 8 maand oud en we dachten er wel minstens 10 jaar mee te rijden.....
Onze C70 is 8 maand oud en we dachten er wel minstens 10 jaar mee te rijden.....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
Verbazen jullie je nog... ben ik bij Volvo al even mee gestopt hoor!
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8530
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Volvo for Life he 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Wat heeft een 2.0 5 cyl 163 pk diesel voor op de 2.4 5 cyl van 163 pk??
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
modernere technologie, minder verbruik, lagere uitstoot, ...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5303
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Wat is er sterk verbeterd aan de geartronic ? mijn voornaamste bezwaren zij dat in lui is en als gevolg van het ontwerp met koppelomvormer altijd duidelijk dorstiger is een powershift achtige automaat kent deze nadelen niet, maarja als die kapot gaan is dat een tweedebart simpson schreef:Op dit moment wordt de sterk verbeterde geartronic dan weer als de opvolger van de powershift gepromoot, vond zelf de powershift een prima automaatbak, die nw geartronic heeft dus wat waar te maken.
Was verbaasder over het na slechts één jaar alweer verscheiden van de 2.4D van 175pk.
Het verdwijnen van de 175 pk 2.4 d is inderdaad opvallend aangezien dit naar mijn mening een mooiere motor is dan de 185 pk D5 ik verwacht dat dit is gedaan om ruimte te creeren voor de D3 en later de D4, gezien de 6 k€ prijsverschil tussen D3 en D5 lijkt het regeltje in de prijslijst al gereserveerd voor de D4, wellicht in combinatie met een upgrade van de 205 pk D5 om het gat wat groter te maken
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Huh??NielsV70 schreef:Wat is er sterk verbeterd aan de geartronic ? mijn voornaamste bezwaren zij dat in lui is en als gevolg van het ontwerp met koppelomvormer altijd duidelijk dorstiger is een powershift achtige automaat kent deze nadelen niet, maarja als die kapot gaan is dat een tweedebart simpson schreef:Op dit moment wordt de sterk verbeterde geartronic dan weer als de opvolger van de powershift gepromoot, vond zelf de powershift een prima automaatbak, die nw geartronic heeft dus wat waar te maken.
Was verbaasder over het na slechts één jaar alweer verscheiden van de 2.4D van 175pk.
Het verdwijnen van de 175 pk 2.4 d is inderdaad opvallend aangezien dit naar mijn mening een mooiere motor is dan de 185 pk D5 ik verwacht dat dit is gedaan om ruimte te creeren voor de D3 en later de D4, gezien de 6 k€ prijsverschil tussen D3 en D5 lijkt het regeltje in de prijslijst al gereserveerd voor de D4, wellicht in combinatie met een upgrade van de 205 pk D5 om het gat wat groter te maken
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
...dat is dan wel erg snel na de overname door Geely beslist....en de 2.0T benzine dan? Die is net geïntroduceerd en toch echt van Ford afkomstig.bart simpson schreef:Ford is exit, de Ford/PSA motoren en versnellingsbakken gaan dus ook exit, was zelf best gecharmeerd van de 4 cilinder 2.0D, zal vast ook wel weer wennen aan de 5 cilinder 2.0D
Ik denk eerder dat het allemaal met labeling en CO2 emissie te maken. Immers de 2.0D was een C-label met 157gr/km en de D3 een B-label met 139 gr/km (in de V70). In combinatie met de prijsstelling van de D3 is de 2.0D dus overbodig geworden.
Niks Ford of Chinezen, gewoon voortschrijdende techniek....
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
En gewoon een leuke Volvo motor erin.Nuggie schreef:Niks Ford of Chinezen, gewoon voortschrijdende techniek....
Als Volvo fan kan ik alleen maar blij zijn met de ontwikkeling van een "kleine" 5 cilinder diesel. Volvo heeft zich de laatste 15 jaar leuk geprofileerd als 5 cilinder merk. Intussen is de dieselmarkt het volledig aan het overnemen, en daar had Volvo niks, behalve dan hun super D5, maar als je daar niet voor kiest, rij je plots in je luxe Volvo met dezelfde motor als een Peugeot/Citroën/Ford/...
De D5 heeft zich al meermaals bewezen dus het was een fantastische zet om daaruit een 2 liter diesel te ontwikkelen. Een 5 cilinder komt ook meer "premium" over dan een 4 cilinder vind ik.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
163pk bij 3.000 t/min ipv 163pk bij 4.000 t/minPritchard schreef:Wat heeft een 2.0 5 cyl 163 pk diesel voor op de 2.4 5 cyl van 163 pk??
Volvo for life
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Klinkt goedbart simpson schreef:163pk bij 3.000 t/min ipv 163pk bij 4.000 t/minPritchard schreef:Wat heeft een 2.0 5 cyl 163 pk diesel voor op de 2.4 5 cyl van 163 pk??

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- nikske
- 3rd Gear member
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01
ik ben ook zeer blij met de komst van de D3.
Uitstoot naar beneden, dat extra cilindertje dat ik toch miste bij de proefritten met 2.0D's, weer op en top Volvo-krachtbronnen....
Ik denk dat ik al weet welke occasie de mogelijkse opvolger zou kunnen zijn binnen 4 a 5 jaar
Uitstoot naar beneden, dat extra cilindertje dat ik toch miste bij de proefritten met 2.0D's, weer op en top Volvo-krachtbronnen....
Ik denk dat ik al weet welke occasie de mogelijkse opvolger zou kunnen zijn binnen 4 a 5 jaar

2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Klinktgoed? Ik denk dat je daarmee helemaal niet zo blij mee moet zijn. Dat betekent namelijk een nog smallere power band. De D5 stond nu juist bekend als een motor die bovenin ook nog een deuntje mee blaast itt de meeste 4 cilinder diesels.Pritchard schreef:Klinkt goedbart simpson schreef:163pk bij 3.000 t/min ipv 163pk bij 4.000 t/minPritchard schreef:Wat heeft een 2.0 5 cyl 163 pk diesel voor op de 2.4 5 cyl van 163 pk??
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Hulde aan de 5 cilinder!
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...