Vaarwel 2.0D motor ?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

edraket schreef:
Pritchard schreef:
bart simpson schreef:163pk bij 3.000 t/min ipv 163pk bij 4.000 t/min
Klinkt goed :)
Klinktgoed? Ik denk dat je daarmee helemaal niet zo blij mee moet zijn. Dat betekent namelijk een nog smallere power band. De D5 stond nu juist bekend als een motor die bovenin ook nog een deuntje mee blaast itt de meeste 4 cilinder diesels.
idd. dan krijg je van die"fijne" motoren die vrachten trekkracht bij lage toeren hebben,
en boven de 3000tpm inkakken als een kaartenhuis.
de motoren van VW zijn er een mooi voorbeeld van.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
nikske
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01

Of de 1.6D uit de V50? :)

(ow nee, die "karren" moet dan ook effe weg)
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

wat zou je boven de 3.000t/min te zoeken hebben?
Volvo for life
Gebruikersavatar
spooky202
3rd Gear member
Berichten: 371
Lid geworden op: 11.12.2007 - 16:12
Locatie: Maarsbergen

2.0D is er ook zo een: veel koppel onderin, maar eenmaal op toeren valt het tegen.

De D3 lijkt dat overigens niet te hebben: constant koppel tussen 1400 en 2850 toeren.
Casper

MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design

Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

bart simpson schreef:wat zou je boven de 3.000t/min te zoeken hebben?
plezier! :lol:
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

zeker even gemist waar het maximale koppel zat?
Volvo for life
Gebruikersavatar
nikske
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01

bart simpson schreef:wat zou je boven de 3.000t/min te zoeken hebben?
sinds ik m'n D5-185 (met nog wat extra vitamientjes) heb, weet ik het antwoord: zie antwoord van toppertje :D
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
Daneel
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26

De D5 is juist zo fijn omdat deze nog even soepel verder gaat dan 3.000 rpm.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

waarom een D5 in de topic van een 2.0D bespreken? die zal vast wel rapper zijn, ik vermoed alleen dat een nw 2.0D iets groener mag heten
Volvo for life
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Is die nieuwe D3 met powershift of andersoortig automatisch schakelend te leveren? Dan is dat koppel verloop juist ideaal 8)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

945i schreef:Is die nieuwe D3 met powershift of andersoortig automatisch schakelend te leveren? Dan is dat koppel verloop juist ideaal 8)
met een verbeterdere geartronic, ik wacht in spanning af...
Volvo for life
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat wordt een ''toppertje''. :)

:wink:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Nuggie
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
Contacteer:

idd. dan krijg je van die"fijne" motoren die vrachten trekkracht bij lage toeren hebben,
en boven de 3000tpm inkakken als een kaartenhuis.
de motoren van VW zijn er een mooi voorbeeld van.
Kies een benzine turbo, in dat geval! de 2.5T én de nieuwe 2.0T hebben een vlak koppel tot ver boven de 3000 toeren.
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
Gebruikersavatar
nikske
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01

pas op, bart simpson gaat vragen waarom je een 2.5T en de 2.0T gaat bespreken.
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Ik vind de dag van vandaag 163pk zeker genoeg, dus een D3 zou ruim moeten volstaan... En ik zoek ook gaan racewagen, want eigenlijk volstaat mijn huidige 2.0d zeker aan alle eisen...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Volvolof
3rd Gear member
Berichten: 429
Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
Locatie: Best

De huidige powershift versnellingsbak kan maximaal ongeveer 320nm aan.
Met de 400nm van de D3 haalt ie vast en zerker de levensduur niet die bij een Volvo hoort. Laat staan wanneer er mensen zijn die chiptuning laten uitvoeren op de D3. Daarnaast is het vast nog wat extra engineering werk om de powershift "passend" te krijgen op de 5-cilinders. De geartronic past meteen.
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

De geartronic is inderdaad altijd al gebruikt geweest op de 5 cilinders, de powershift paste enkel op de 4 cilinders. Bovendien denk ik dat ze bij Volvo weer naar hun eigen automaat wouden ipv de Ford Powershift. Scheelt trouwens ook in ontwikkelingskosten als ze de geartronic op meerdere motoren kunnen verkopen. De powershift paste maar op 1 motor en was daardoor waarschijnlijk zeer duur om door te ontwikkelen naar andere motoren.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Vandaag een XC90 D3 gezien...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Pritchard schreef:Vandaag een XC90 D3 gezien...
Aan de binnenkant van je ogen na een calorierijke lunch? :wink: :roll: :D
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Nee hoor, ik passeer dagelijks 2 keer aan de Volvo-fabriek in Gent en de vrachtwagens rijden daar af en aan... vandaag stond er achteraan een XC90 D3, vond het alleen vreemd dat er een XC90 op de vrachtwagen stond, aangezien die daar niet gemaakt worden...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”