Mijn vrouw rijdt in de 245 met heel veel plezier naar haar werk en met de honden. Ze rijdt nu ongeveer 12.000km per jaar.
Omdat ze over een paar maanden van baan gaat veranderen en ook weer aan een opleiding gaat beginnen zal ze waarschijnlijk ongeveer 25.000km per jaar gaan rijden. Dit zal behoorlijk in de papieren gaan lopen met de 245 die 1:9 loopt.
Nu hebben we een aantal opties.
1 De 245 inruilen voor bijvoorbeeld een Skoda Fabia station diesel 1.4
2 De 245 inruilen voor een V50/V70 diesel
3 De 245 inruilen voor een V70 LPG
4 De 245 houden en maandelijks het pompstation spekken
Optie 1 is rationeel en financieel denk ik de meest aantrekkelijke maar daar ligt mijn/ons hart niet
Optie 2 of 3 zou mijn voorkeur hebben alleen vraag ik mij af of ik hiermee uiteindelijk niet duurder uit ben dan optie 4. De wegenbelasting bij vooral een diesel is gruwelijk hoog (ik ben ervaringsdeskundige)
Optie 4 zou ik mijn vrouw blij mee maken want ze is nogal gehecht aan de 245, die overigens in een prima staat is en ondanks de bijna 4 ton absoluut nog jaren mee kan.
Wat zouden jullie doen??
Dilemma... V70 diesel/LPG of toch de 245 houden
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
Waarom ga jij niet in de 245 rijden en je vrouw in de V70?
Of maak jij ook zoveel km's? Dan zou ik er een V70 D5 bij kopen.

Of maak jij ook zoveel km's? Dan zou ik er een V70 D5 bij kopen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
Ik rij ongeveer 90.000km per jaar dus dat zou mijn faillissement betekenenAlexV70 schreef:Waarom ga jij niet in de 245 rijden en je vrouw in de V70?![]()
Of maak jij ook zoveel km's? Dan zou ik er een V70 D5 bij kopen.

Bij een diesel hik ik een beetje tegen de wegenbelasting aan, tel daar ok bij op dat zodra de brandstofprijzen weer gaan stijgen de dieselprijs dichter naar de benzineprijs gaat net als in 2008.
Persoonlijk vind ik overigens een diesel het lekkerst rijden, zeker de D5. Hoewel de 2.5D (gechipt) ook niet te versmaden was.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
- Robert Haven
- 4th Gear member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
- Locatie: Het Oosten
En LPG in de 245 laten installeren? Kost ca. 1500 euro en je kan de 245 lekker houden!
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
Zou ook een optie kunnen zijn alleen vraag ik mij af of inbouw van gas bij een tellerstand van 400.000 wel verstandig is, wat haal ik me hiermee op de hals. Nu heeft de 245 ons nog nooit laten staan maar ik vraag mij af wat de betrouwbaarheid doet als we 'm nu nog om laten bouwen.Robert Haven schreef:En LPG in de 245 laten installeren? Kost ca. 1500 euro en je kan de 245 lekker houden!
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Bij optie 1 t/m 3 moet er toch substantieel geld bij, dat is bij optie 4 natuurlijk niet anders maar hoe lang gaat zij die opleiding volgen?
(optie 4 lijkt mij de goedkoopste)
(optie 4 lijkt mij de goedkoopste)
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
De opleiding gaat 2 jaar duren en er zijn plannen voor specialisatie na deze opleiding. Sowieso zal haar werk verder rijden zijn dan nu het geval is en de verwachting is dat dat ook wel zo zal blijven.bart simpson schreef:Bij optie 1 t/m 3 moet er toch substantieel geld bij, dat is bij optie 4 natuurlijk niet anders maar hoe lang gaat zij die opleiding volgen?
(optie 4 lijkt mij de goedkoopste)
Wat zijn de ervaringen met een V40 diesel en hoge kilometerstanden? Ondanks dat ik de V40 nooit een echte Volvo heb gevonden zou dat ook nog een optie kunnen zijn.
Keuzes, keuzes....
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
Ik zou ruzie krijgen thuis.JacoS80 schreef:Ondanks dat ik de V40 nooit een echte Volvo heb gevonden zou dat ook nog een optie kunnen zijn.
Keuzes, keuzes....

- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Mis nog een optie.
De 245 inruilen voor een andere 245 maar dan een op gas met wat minder kilometers.
De 245 inruilen voor een andere 245 maar dan een op gas met wat minder kilometers.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Optie 4.
- Bij het kopen van een andere auto moet je weer diep in de buidel tasten.
- Daarmee weet je niet (zeker) hoe de staat er van is en of die net zo betrouwbaar is als de 245.
- Verder krijg je natuurlijk een hoop afschrijvingskosten voor je kiezen.
En niet te vergeten maak je je vrouw er blij mee en dat is ook wat waard..
- Bij het kopen van een andere auto moet je weer diep in de buidel tasten.
- Daarmee weet je niet (zeker) hoe de staat er van is en of die net zo betrouwbaar is als de 245.
- Verder krijg je natuurlijk een hoop afschrijvingskosten voor je kiezen.
En niet te vergeten maak je je vrouw er blij mee en dat is ook wat waard..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
Uiteraard maak ik mijn vrouw er blij mee maar dat wordt al snel minder als er (veel) minder van haar maandelijkse budget over blijft na het tanken. Daar zit 'm een beetje de kneep.
Onderhoud, belastingen en verzekering komen uit een ander potje, dus voor haar niet direct interessant.
Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik er over denk om eens bij een NL Volvo (V40) te gaan kijken. Gewoon om er eens een gevoel bij te krijgen. Een Phase III kost de wereld niet, het verbruik is aanvaardbaar en de wegenbelasting scheelt ook t.o.v. de V70. Afgezien van de afschrijving verwacht ik dat de kilometerprijs lager zal zijn dan met de 245. De afschrijving is even slikken, die tik je feitelijk af bij inruil en moet je zo snel mogelijk vergeten.
Onderhoud, belastingen en verzekering komen uit een ander potje, dus voor haar niet direct interessant.
Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik er over denk om eens bij een NL Volvo (V40) te gaan kijken. Gewoon om er eens een gevoel bij te krijgen. Een Phase III kost de wereld niet, het verbruik is aanvaardbaar en de wegenbelasting scheelt ook t.o.v. de V70. Afgezien van de afschrijving verwacht ik dat de kilometerprijs lager zal zijn dan met de 245. De afschrijving is even slikken, die tik je feitelijk af bij inruil en moet je zo snel mogelijk vergeten.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
De V70 is natuurlijk wel een veel veiligere auto als de V40.
Zoals je al zei: "Ondanks dat ik de V40 nooit een echte Volvo heb gevonden"
Zoals je al zei: "Ondanks dat ik de V40 nooit een echte Volvo heb gevonden"
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Maar misschien heeft ze dat er wel voor over?JacoS80 schreef:Uiteraard maak ik mijn vrouw er blij mee maar dat wordt al snel minder als er (veel) minder van haar maandelijkse budget over blijft na het tanken. Daar zit 'm een beetje de kneep.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12930
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Ik heb onze V40 uit 2001 na een half jaar verkocht en een S70 uit 1997 gekocht. De V40 is/was prima, maar zielloos...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09.05.2010 - 16:23
- Locatie: Boven de rivieren
LPG erop schroeven. De 245 lijkt mij wegenbelasting vrij dus dat is de beste inverstering volgens mij. Te meer omdat ie betrouwbaar is en goed bevalt. Gaat het blok kapot dan gooi je er een andere in.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
Daar is al over gesproken maar zo ver gaat de liefde voor de 245 nou net weer niet.Max schreef:Maar misschien heeft ze dat er wel voor over?JacoS80 schreef:Uiteraard maak ik mijn vrouw er blij mee maar dat wordt al snel minder als er (veel) minder van haar maandelijkse budget over blijft na het tanken. Daar zit 'm een beetje de kneep.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Als je vrouw een 245 gewend is zal helaas de V40 een terleurstelling worden. Prima auto maar met veel minder karakter als een oude Volvo.
Er is momenteel een trend gaande dat zelfs V70 tigs worden in geruild voor een 240.
Ha, ha, ik doe er zelf aan mee.....
Vergeet niet dat eerder genoemde auto allemaal onderhavig zijn aan waarde vermindering, iets wat een 240 niet of nauwlijks kent.
Succes met je keuze.
Er is momenteel een trend gaande dat zelfs V70 tigs worden in geruild voor een 240.
Ha, ha, ik doe er zelf aan mee.....
Vergeet niet dat eerder genoemde auto allemaal onderhavig zijn aan waarde vermindering, iets wat een 240 niet of nauwlijks kent.
Succes met je keuze.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Er is momenteel een trend gaande dat zelfs V70 tigs worden in geruild voor een 240.
De classics dan? Of ook de N? Ik ruil de mijne niet in... hahahaha.
De classics dan? Of ook de N? Ik ruil de mijne niet in... hahahaha.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Dat zijn vooral mensen die eerder een 240 hebben gereden.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Hé pssst, 't is wel een beetje tegens de forumregels, maar toch........
Ik heb een mooie V70 2.5D te koop
Ik heb een mooie V70 2.5D te koop
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km