1999 C70 cabrio: handmatige stoel vergrendeling

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Veneficus
2nd Gear member

De laatste in het rijtje met dingen die ik wou fixen:

Mijn passasgiersstoel is handmatig verstelbaar. Wat ik wou fixen was dat hij wel naar voren wou klappen, maar niet wou schuiven zonder de grote hendel aan de voorkant te gebruiken. Dit moet ook kunnen met het hendeltje aan de zijkant en de rode lus achterin.

Na wat gepruts lukte het om met een bepaalde techniek de stoel wél naar voren te schuiven. Maar toen ontstond er een nieuw probleem, en intussen is de status als volgt:

- de stoel kan naar voren klappen ZONDER hendels of knoppen te gebruiken (hij vergrendelt niet meer achterover)
- de stoel kan NIET naar voren schuiven zonder de voorste hendel onder de stoel te gebruiken

Ik heb de bekleding er deels af gehad om bij het mechanisme te kunnen, maar hier is heel weinig te zien, behalve dat er weinig beweging zit in het geheel wanneer de hendels gebruikt worden. Alsof er teveel speling in het systeem zit.

Heeft iemand ervaring met kapotte stoelen? Ik zou graag de bekleding volledig verwijderen, maar ik krijg de hoofdsteunen er niet af (en ik heb gelezen dat je dat ook niet moet doen ivm WHIPS).
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”