Electrisch schema 440 AIRCO en verwarming spiegels gezocht

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
EdwinS
Starter

Ik ben op zoek naar het electrische schema van een 440 modeljaar 96 waar aansluiting electrische spiegelverwarming en electrische schakeling Airco op staat.
Ik neem aan dat dit gedeelte van de kabelboom van de TD gelijk is aan de benzineversie.

Airco werkt sinds kort niet meer (slaat niet meer aan) en ik wil electrisch controleren of pomp zelf wel signaal krijgt of niet.

Kan iemand mij hieraan helpen?
Laptom
2nd Gear member

Waarom meet je niet bij de pomp zelf of dat deze een signaal krijgt? Daarvoor heb je toch geen schema voor nodig?

Ik zal thuis even kijken of dat ik een elektrisch schema heb van je genoemde onderdelen.
v40pokemon
3rd Gear member

9 van de 10 keer is de druk te laag wanneer de airco niet meer werkt.
bij een 700/900 kun je de druksensor rechtreeks doorverbinden om de pomp te laten draaien; kan dat bij een 400 ook???
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
EdwinS
Starter

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb het vermoeden dat het niet functioneren van mijn Airco of een electrisch probleem is, of dat de druk inderdaad te laag is. Maar in beide gevallen zal ik aan de pompzijde niets meten.

Ik kan mij mijn garage de installatie opnieuw laten vullen (kost € 125,- ex. BTW), maar als er een ander defect of lek is helpt dit niet.
Met een electrisch schema kan ik zien welke sensoren er tussen zitten zodat ik die op weerstand kan meten.

Weet iemand of de druk(sensor) na te meten is zonder de installatie leeg te laten trekken en opnieuw te laten vullen?? Volgens de garage kan hij niet zomaar bijvullen omdat hij niet weet hoeveel er nu inzit.

Weet iemand een goed adres om de airco te laten vullen in Noord Brabant?
roever
4th Gear member

Volgens mij stond er van de week een kerel op marktplaats die het voor 75 euro deed, was ergens in Brabant. Wellicht eens de moeite om contact op te nemen?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
BuggyRene
2nd Gear member

Op de linker veerpoot zit een rond aircofilter, daarop zit een driepolige stekker, als je er 2 door verbind gaat of de aircopomp draaien of in het andere geval de koel fan.
Probeer dit eerst, kan je misschien veel kosten besparen.

Groeten Rene
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
EdwinS
Starter

Ik zie aan de linkerzijde voor het luchtfilter een groot rond component van de aitco zitten met de sticker waarop staat dat Airco gevuld is met R134A. Ik zie hier geen stekker zitten. Misschien dat het anders is omdat het een diesel is uit 1996? Ik zie wel een drie polige stekker vlak achter mijn fan. Alle 3 de draden gaan naar de fan toe. Ik neem aan dat je niet deze stekker bedoeld, BuggyRene? Weet je trouwens de kleurcode van de draden naar de stekker?

Uit de airco pomp komen 2 draden. Deze gaan naar een 4 polige stekker, samen met nog 2 draden. Ik zie hier ook geen 3 polige stekker zitten.

Ik ga morgen met de auto naar de persoon op marktplaats. Hij kan de druk nameten en dus bepalen of er genoeg koudemiddel in zit. Hij kan airco vullen en met stikstof bepalen of systeem niet lek is. Hopelijk is hiermee het probleem opgelost.

Bedankt voor jullie reactie.
roever
4th Gear member

Laat even weten wat het nu was, en of je tevreden was over die kerel van Markplaats?

Misschien ook wel handig voor anderen hier op het forum (heb helaas alleen ARKO, Alle Ramen Kunnen Open, dus ik zweet de zomer nog ff door :D )
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”