ik heb net een week een andere V70 met 185 pk ..het geluid bij stationair en langzaam rijden is harder dan de 163 pk uitvoering het lijkt wel of er een hardere klop in zit...als je eenmaal aan het rijden bent is er geen afwijkend geluid t.o 163 pk ..ding loopt goed verder heeft iemand dezelfde ervaring?
vorige V70 163 pk wel gechipt (rica) 2005
nu V70 185 pk beide Geartronic 2007
Geluid V70 d5 185 pk
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Mij pa heeft een 163pk versie en ik een 185pk. Qua geluid merk ik niet zoveel verschil. Op andere vlakken is het verschil groter (zeker na de Polestar actie bij de dealer)
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Wat zijn eigenlijk de onderhoudsintervallen en "dure" beurtjes bij deze motoren? Wanneer moet de distributieriem vervangen worden ennuh quanta kostda?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
onderhoudsinterval bij mijn D5 185 pk is 30000 km.
Distibutie is 180000 km
prijzen zou ik niet zo kunnen zeggen
Distibutie is 180000 km
prijzen zou ik niet zo kunnen zeggen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ik kan uit ervaring ook zeggen dat de 185 Pk versie inderdaad meer geluid produceerd. Onderweg valt het wel mee.
Kan je iets meer vertellen over die Polestar tuning? Is ie ook zuiniger gaan rijden?Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Mij pa heeft een 163pk versie en ik een 185pk. Qua geluid merk ik niet zoveel verschil. Op andere vlakken is het verschil groter (zeker na de Polestar actie bij de dealer)
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Dat de motor meer zuipt heeft te maken met milleu-eisen. De af-fabriek roetfilter dient namelijk tussen elke 300 - 900 km gereinigd te worden door deze schoon te branden met diesel. Dit word automatisch gedaan tijdens het rijden. Staat ook in de manual.
Werd vanmiddag nog bevestigd door mijn dealer.
Werd vanmiddag nog bevestigd door mijn dealer.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ik weet niet hoeveel hij er door spoelt, maar ik rij nu ongeveer 1 op 12. Met het oude type D5 motor kon je (volgens zeggen) wel 1 op 14 rijden.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5303
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
de 2.4 D 175 pk regenereerd ook en is duidelijk zuiniger !Turbodesk schreef:Dat de motor meer zuipt heeft te maken met milleu-eisen. De af-fabriek roetfilter dient namelijk tussen elke 300 - 900 km gereinigd te worden door deze schoon te branden met diesel. Dit word automatisch gedaan tijdens het rijden. Staat ook in de manual.
Werd vanmiddag nog bevestigd door mijn dealer.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ja, ik weet het. De dealer vertelde dat de nieuwe D5 motoren die nog in de laatste versie van de V70n geleverd werd en in de nieuwe V70 beduidend meer brandstof verbruikt. Laat ik nou net die motor erin hebben. Rijd natuurlijk wel fenomenaal
Waarschijnlijk laat ik hem bij Rica tunen met een E-power tuning om hem zuiniger te laten lopen. Ik wacht eerst nog wat reacties af op het forum in een ander draadje. En ik wacht op een telefoontje van iemand die dat al wel heeft laten doen. Ik wil graag zijn bevindingen weten.

Waarschijnlijk laat ik hem bij Rica tunen met een E-power tuning om hem zuiniger te laten lopen. Ik wacht eerst nog wat reacties af op het forum in een ander draadje. En ik wacht op een telefoontje van iemand die dat al wel heeft laten doen. Ik wil graag zijn bevindingen weten.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Hmm dan hoef ik me niet te schamen met hetzelfde verbruikTurbodesk schreef:Ik weet niet hoeveel hij er door spoelt, maar ik rij nu ongeveer 1 op 12. Met het oude type D5 motor kon je (volgens zeggen) wel 1 op 14 rijden.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Door de Polestar Tuning is de D5 niet minder gaan verbruiken, maar wel veel soepeler geworden. Als je daar veel gebruik van maakt, kan het verbruik ook alleen maar omhoog gaan.
Geloof de sprookjes niet, dat door tuning het verbruik "substantieel" verlaagd wordt. Het verlagen van het wagengewicht of het het verbeteren van de lucht- en rolweerstand levert meer brandstofbesparing op.
Er is nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid brandstof nodig om de energie vrij te maken die nodig is voor die prestatie(s). Hoe je deze motor aanmerkelijk efficienter kunt laten werken is mij niet duidelijk. Anders geldt
[meer prestatie]=[meer energie]=[meer verbruik]. Het verarmen van de verhouding diesel:lucht is niet zonder risico.
PS mijn verbruik is +/- 1:13 normaal 1:14 zuinig 1:9 á 10 met een grote caravan erachter. Echt gootsteengedrag zie ik op de Autobahn in D.
Geloof de sprookjes niet, dat door tuning het verbruik "substantieel" verlaagd wordt. Het verlagen van het wagengewicht of het het verbeteren van de lucht- en rolweerstand levert meer brandstofbesparing op.
Er is nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid brandstof nodig om de energie vrij te maken die nodig is voor die prestatie(s). Hoe je deze motor aanmerkelijk efficienter kunt laten werken is mij niet duidelijk. Anders geldt
[meer prestatie]=[meer energie]=[meer verbruik]. Het verarmen van de verhouding diesel:lucht is niet zonder risico.
PS mijn verbruik is +/- 1:13 normaal 1:14 zuinig 1:9 á 10 met een grote caravan erachter. Echt gootsteengedrag zie ik op de Autobahn in D.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- Cygnus
- 3rd Gear member
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
- Locatie: Groningen
Mijn verbruik (voor de tuning) is gemiddeld 1:14.2 over 6741 km. hoogste waarde 1:12.5, gunstigste waarde 1:15.2
Wat dit na tuning wordt is afwachten, ben nog met de eerste tank bezig. Als de claim van 10% reeel is zal je toch zo'n 50000 km moeten rijden om dit de kosten er uit te halen.
e.e.a. is sterk afhankelijk van de rijomstandigheden. Ik vermoed dat het voordeel vooral bi lager snelheden ligt (stad) dit wordt ook bevestigd door de TNO resultaten. Rijdt je veel snelweg zal de winst lager zijn.
In het tuningdraadje zal ik mijn ervaringen delen.
Wat dit na tuning wordt is afwachten, ben nog met de eerste tank bezig. Als de claim van 10% reeel is zal je toch zo'n 50000 km moeten rijden om dit de kosten er uit te halen.
e.e.a. is sterk afhankelijk van de rijomstandigheden. Ik vermoed dat het voordeel vooral bi lager snelheden ligt (stad) dit wordt ook bevestigd door de TNO resultaten. Rijdt je veel snelweg zal de winst lager zijn.
In het tuningdraadje zal ik mijn ervaringen delen.
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018