Ik denk dat je het beste eerst de basis kan aanpassen en daar bedoel ik mee dat je de stroomvoorziening eerst stabieler moet maken. Dit soort schermpjes zijn heel gevoelig voor onstabiele stroomvoorzieningen.
En audio en video kan je beter niet op aandrukklemmetjes op de stroomdraden aansluiten en het beste is om voor alle apparatuur dezelfde stroomaansluiting te gebruiken.
Koop eerst eens een splitterkabel die je zonder poespas op de stroomvoorziening kan aansluiten in de middenconsole. Sluit daar ook de schermpjes op aan.
Wat voor dvd speler gebruik je ondertussen?
Hoe is de audio van de schermpjes op de dvd speler aangesloten?
Hoe heb je dat gesplit?
tft schermen hoofdsteun
-
- 3rd Gear member
merk dvd speler geen idee (blanco doos en geen merk op toestel)Turbodesk schreef:Ik denk dat je het beste eerst de basis kan aanpassen en daar bedoel ik mee dat je de stroomvoorziening eerst stabieler moet maken. Dit soort schermpjes zijn heel gevoelig voor onstabiele stroomvoorzieningen.
En audio en video kan je beter niet op aandrukklemmetjes op de stroomdraden aansluiten en het beste is om voor alle apparatuur dezelfde stroomaansluiting te gebruiken.
Koop eerst eens een splitterkabel die je zonder poespas op de stroomvoorziening kan aansluiten in de middenconsole. Sluit daar ook de schermpjes op aan.
Wat voor dvd speler gebruik je ondertussen?
Hoe is de audio van de schermpjes op de dvd speler aangesloten?
Hoe heb je dat gesplit?
de audio is aangelsoten met een tulp kabel voor audio en video deze loopt vanuit het dashbord via de midden consoel naar achter de asbak in de midden console daar alles achter aangesloten
de audio is gesplit met daar voor bestemde y-kabel voor audio signaal
van te voren had ik er een draagbare speler met scherm van nextbase aangesloten werkte niet echt handig toen kwam ik dus deze dvdspeler tegen voor weinig
met de nextbase werkte het allemaal wel perfect dus de schermen zijn goed
ik had dit gedaan als tussen oplossing wil eigenlijk een bluepower radio er in hebben maar dat blijft duren dus dit was eigenlijk een tussen oplossing die dus niet echt goed werkt
een aansluitkabel kun je die gewoon bij de dealer halen?
- Turbodesk
- 5th Gear member
Ik heb zo`n vermoeden dat die dvd speler een niet regelbare line-out uitgang heeft. Deze uitgang reageert niet op de volumeinstelling, of deze uitgang heeft niet voldoende power om twee audio-ingangen te voeden.
Heb je een linkje waar je hem hebt gekocht?
Ik heb de kabel bij volvotech.eu gekocht. http://www.volvotech.eu/product_info.ph ... ucts_id/68
En dan als opmerking `spanningssplitter` Kost 22,50 euro
Heb je een linkje waar je hem hebt gekocht?
Ik heb de kabel bij volvotech.eu gekocht. http://www.volvotech.eu/product_info.ph ... ucts_id/68
En dan als opmerking `spanningssplitter` Kost 22,50 euro
-
- 3rd Gear member
heb de dvd speler via ebay
zal kijken of ik er nog iets van kan vinden
ik heb het ook al geprobeerd met een hoofdsteun en dat blijft helemaal het zelfde
het kan zijn wat jij aangeeft en dat deze dvdspeler eigenlijk via een radio/versterker aangesloten had moeten worden
zal kijken of ik er nog iets van kan vinden
ik heb het ook al geprobeerd met een hoofdsteun en dat blijft helemaal het zelfde
het kan zijn wat jij aangeeft en dat deze dvdspeler eigenlijk via een radio/versterker aangesloten had moeten worden
v70n t5
CFE
CFE
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Probleempje FM modulator zonder dat je 'm hebt ingebouwd is over het algemeen slechte bekabeling met evt. lekkende massa's.
Dunne rood/gele/witte RCA stekkers zonder goede mantel... ai.
Daarnaast kan de spannings-aanlevering nog wat doen.
Er zijn trouwens cd spelertjes die een fm transmittor hebben ingebouwd... heb je niet toevallig zo'n ding en is de frequentie wat raar ingesteld?
Dunne rood/gele/witte RCA stekkers zonder goede mantel... ai.
Daarnaast kan de spannings-aanlevering nog wat doen.
Er zijn trouwens cd spelertjes die een fm transmittor hebben ingebouwd... heb je niet toevallig zo'n ding en is de frequentie wat raar ingesteld?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 3rd Gear member
de fm modulator zit er niet in dat weet ik zeker. ik kan verder het boekje niet vinden waar de technische gegevens in staan dus zal morgen eens verder zoeken.
ik denk dat het aan de kabels licht zijn van die standaard dingen
kan het ook te maken hebben met de lengte van de kabel?
ik heb namelijk een tijdje terug geprobeerd met de kabels van mijn tv deze zijn wel van goede kwaliteit en goed afgeschermd maar toen was het geluid/video het zelfde kwaliteit alleen deze zijn wel vrij lang voor in de auto
ik weet alleen niet of ik toen ook storing had op de hu is mijn toen niet opgevallen
ik denk dat het aan de kabels licht zijn van die standaard dingen
kan het ook te maken hebben met de lengte van de kabel?
ik heb namelijk een tijdje terug geprobeerd met de kabels van mijn tv deze zijn wel van goede kwaliteit en goed afgeschermd maar toen was het geluid/video het zelfde kwaliteit alleen deze zijn wel vrij lang voor in de auto
ik weet alleen niet of ik toen ook storing had op de hu is mijn toen niet opgevallen
v70n t5
CFE
CFE
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Lengte maakt altijd een beetje uit, maar wat vooral uitmaakt als ze lang zijn is wat je met je overlengte hebt gedaan.
Als je het keurig hebt opgerold.... dan gaat het daar ook mis.
(Je creeert een spoel door oprollen).
Maar, afscherming is wel het belangrijkste. Kabel moet eigenlijk zo dik en sterk zijn dat je 10cm van het einde de kabel moet kunnen oppakken en dat deze dan recht overeind blijft staan.
Lengte maakt altijd een beetje uit, maar wat vooral uitmaakt als ze lang zijn is wat je met je overlengte hebt gedaan.
Als je het keurig hebt opgerold.... dan gaat het daar ook mis.
(Je creeert een spoel door oprollen).
Maar, afscherming is wel het belangrijkste. Kabel moet eigenlijk zo dik en sterk zijn dat je 10cm van het einde de kabel moet kunnen oppakken en dat deze dan recht overeind blijft staan.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 3rd Gear member
@ volvotech
oke bedankt
ligt opgerold en weggestopt onder het vloerkleed aan de passagierskant
de rca kabel die jij verkoopt is die wel goed?
lijkt namelijk veel op die ik geprobeerd heb alleen was die toen voor mijn tv een stuk duurder
oke bedankt
ligt opgerold en weggestopt onder het vloerkleed aan de passagierskant
de rca kabel die jij verkoopt is die wel goed?
lijkt namelijk veel op die ik geprobeerd heb alleen was die toen voor mijn tv een stuk duurder
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Goed genoeg 
Maar lengte doet ook een hoop... als je opgerold hebt liggen, even afrollen en dan nog 's luisteren....

Maar lengte doet ook een hoop... als je opgerold hebt liggen, even afrollen en dan nog 's luisteren....
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 3rd Gear member
Er ligt 5 meter van die dunne kabel kan beter een kortere kabel halen.
Kabel die dus beter geïsoleerd is
Deze kan ik straks toch ook weer gebruiken bij de eventuele aanschaf bij een blp v3.
Kabel die dus beter geïsoleerd is
Deze kan ik straks toch ook weer gebruiken bij de eventuele aanschaf bij een blp v3.
v70n t5
CFE
CFE
- ivoandriessen
- 5th Gear member
Bovenstaande gelezen hebbende scheelt het me weer een vraag 
Ik heb precies dezelfde set als Flipje, behalve dat ik nog een imiv heb. We hebben een DVD speler die niet al te best is heb ik het idee. Zou van Eonon moeten zijn.
Ik heb precies hetzelfde probleem, zacht geluid en een zoem in het geluid over de HU. Ik heb nog niet ontdekt dat er radiozenders weggedrukt worden, maar dat zou me niets verbazen. Qua beeld heb ik ook nog dat als de DVD speler net aangaat het DVD video logo flink door het scherm schuift (op de RTI) zodra het afspelen begint staat het beeld gelukkig wel stil.
Geluid van de DVD over de HU is nog enigszins acceptabel te maken door het geluid flink hard te zetten. De kleine zit echter met een DB gelimiteerde koptelefoon achter via het scherm. Die hoort vrijwel niets door dat ding.
Ben dus bang dat het een kwestie van DVD speler ruilen wordt voor een beter exemplaar.
Begin wel steeds meer spijt te krijgen dat ik de hele boel niet direct bij Bob besteld heb.
@Bob, de bullit DVD speler die jullie hebben, heeft die dezelfde problemen of werkt deze zoals je verwacht dat ie zou moeten werken (voornamelijk het geluid).

Ik heb precies dezelfde set als Flipje, behalve dat ik nog een imiv heb. We hebben een DVD speler die niet al te best is heb ik het idee. Zou van Eonon moeten zijn.
Ik heb precies hetzelfde probleem, zacht geluid en een zoem in het geluid over de HU. Ik heb nog niet ontdekt dat er radiozenders weggedrukt worden, maar dat zou me niets verbazen. Qua beeld heb ik ook nog dat als de DVD speler net aangaat het DVD video logo flink door het scherm schuift (op de RTI) zodra het afspelen begint staat het beeld gelukkig wel stil.
Geluid van de DVD over de HU is nog enigszins acceptabel te maken door het geluid flink hard te zetten. De kleine zit echter met een DB gelimiteerde koptelefoon achter via het scherm. Die hoort vrijwel niets door dat ding.
Ben dus bang dat het een kwestie van DVD speler ruilen wordt voor een beter exemplaar.
Begin wel steeds meer spijt te krijgen dat ik de hele boel niet direct bij Bob besteld heb.
@Bob, de bullit DVD speler die jullie hebben, heeft die dezelfde problemen of werkt deze zoals je verwacht dat ie zou moeten werken (voornamelijk het geluid).

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- Turbodesk
- 5th Gear member
IK denk dat je bedoeld dat je dezelfde set als mij hebt. Ik heb namelijk ook een dvd speler van Eonon. Die heb ik ingebouwd in het dashboard kastje. Deze dvd speler word meegeleverd met de set hoofdsteunen van Bluepower uit Zweden.
Ik heb echt werkelijk nergens last van. Ook niet met het geluid.
Zoals ik al eerder heb geschreven is het echt van belang om de apparatuur aan goede spanning te hangen (geen blauwe klemmetjes op de stroomdraden), en goede bekabeling te gebruiken.
Ik heb echt werkelijk nergens last van. Ook niet met het geluid.
Zoals ik al eerder heb geschreven is het echt van belang om de apparatuur aan goede spanning te hangen (geen blauwe klemmetjes op de stroomdraden), en goede bekabeling te gebruiken.
- ivoandriessen
- 5th Gear member
Inderdaad, je hebt gelijk. Mijn fout 
Haal jij alle stroom achter de radio vandaan? Voor zowel de DVD speler alsmede de schermen?

Haal jij alle stroom achter de radio vandaan? Voor zowel de DVD speler alsmede de schermen?

- Turbodesk
- 5th Gear member
Ik haal inderdaad alle stroom achter de radio vandaan met een officiele kabel. Hierop heb ik de dvd speler, de schermen en de videoverdeler aangesloten. De Video Break in box bij de RTI speler heb ik op de zekeringkast aangesloten die ernaast zit.
Ik weet niet of je al gekeken hebt naar de volume stand van de dvd speler, deze is namelijk ook te regelen. Met de ab van de dvd speler kan je het volume aanpassen van de dvd speler. Dit staat dus los van het volume van de schermen.
Ik weet niet of je al gekeken hebt naar de volume stand van de dvd speler, deze is namelijk ook te regelen. Met de ab van de dvd speler kan je het volume aanpassen van de dvd speler. Dit staat dus los van het volume van de schermen.
- ivoandriessen
- 5th Gear member
So far hetzelfde....
Hoe heb je de kabels lopen, ik heb een RCA kabel tot onder de middentunnel, hier splitst deze. De video in de video verdeler van Volvotech, daarna gaat die naar de twee schermen en 1 naar de imiv. De audio is wat minder net gesplitst (hoopte dat er eenzelfde soort kastjke bestond voor de auudio). Splitsen heb ik gedaan met kabelsplitters, zover tot 3 apparaten voorzien kunnen worden (heb de schermen afzonderlijk voorzien, ik heb geen draadloze headsets).
Hoe heb je de kabels lopen, ik heb een RCA kabel tot onder de middentunnel, hier splitst deze. De video in de video verdeler van Volvotech, daarna gaat die naar de twee schermen en 1 naar de imiv. De audio is wat minder net gesplitst (hoopte dat er eenzelfde soort kastjke bestond voor de auudio). Splitsen heb ik gedaan met kabelsplitters, zover tot 3 apparaten voorzien kunnen worden (heb de schermen afzonderlijk voorzien, ik heb geen draadloze headsets).

- ivoandriessen
- 5th Gear member
Is er trouwens een manier om de helderheid en de kleuren van het RTI scherm aan te passen??
Beeld is erg donker en kleurvol, t.o.v. de schermen achter.

- Turbodesk
- 5th Gear member
Video heb ik hetzelfde als bij jou, ik heb de verdeler alleen achter de radio gelegd. Ik heb achter de dvd speler een audio Y-kabel aangesloten. Ik zag die liggen bij een autozaak. Word dus al meteen bij de bron gesplitst, en gaat dan direct naar de schermen. Ik heb trouwens de tulp stekkers van de audio op de kabels van de schermen vervangen door male tulp stekkers. Anders moet je daar ook weer een verloop tussen zetten. Zo min mogelijk verlopen, overgangen gebruiken.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Dat zou ik ook wel willen weten. Maar ik denk niet dat dat kan.ivoandriessen schreef:Is er trouwens een manier om de helderheid en de kleuren van het RTI scherm aan te passen??
- ivoandriessen
- 5th Gear member
Dus jij hebt de audio ook naar 3 apparaten gesplitst?

- Turbodesk
- 5th Gear member
Nee, alleen naar de schermen. Ik hoef geen audio over de luidsprekers te hebben.
Ik weet ook niet of je qua impedantie zoveel kan aftakken van een line uitgang van een dvd speler. Misschien kan Bob (Volvotech) hier iets meer over zeggen.
Ik weet ook niet of je qua impedantie zoveel kan aftakken van een line uitgang van een dvd speler. Misschien kan Bob (Volvotech) hier iets meer over zeggen.