help !!!welke moet ik nou kiezen ??

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
V0LV0driver
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.05.2010 - 18:04

na een jaar in mijn 850 2.5 20v estate op lpg te hebben gereden (alter 1 , 019, 493000 km op de klok) ben ik zo langzamerhand op zoek naar een vervanger .gezien de ruimte die ik nodig heb en de kilometers die ik maak is mijn keuze gevallen op een 240 , 940 of zelfs een 960 allen uiteraard weer in de estate uitvoering en op lpg (liefst natuurlijk g3) .maar ja ...welke kan ik nou het beste kiezen ?? en dan bedoel ik dus ook qua motorisering en zo in combinatie met lpg .
wat zijn de zwakke en de sterke punten van de verschillende types en wat zijn jullie ervaringen hiermee ???
ik hoop dat jullie me een paar goede adviezen kunnen geven , zodat ik hier verder mee kan ......
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21419
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Een 960 of V90 op G3 nemen. Dat rijdt fenomenaal lekker. Kies er wel een met een na te trekken onderhoudshistorie want onderhoud aan een V90 is "begrotelijk". Ik bedoel, de prijzen kunnen hoger zijn dan je wellicht gewend bent.

Wellicht reageert Broker ook nog want die heeft daar behoorlijk verstand van.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
hb1295
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 07.07.2009 - 12:34

Mijn ervaring: Ik heb gekozen voor een 940
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Als liefhebber van meer dan 4 cilinders zou ik voor de 960 gaan. Wat een mooie auto is dat, zelfs in het wit.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

V0LV0driver schreef:na een jaar in mijn 850 2.5 20v estate op lpg te hebben gereden (alter 1 , 019, 493000 km op de klok) ben ik zo langzamerhand op zoek naar een vervanger
Nu al??
V0LV0driver schreef: .gezien de ruimte die ik nodig heb en de kilometers die ik maak is mijn keuze gevallen op een 240 , 940 of zelfs een 960 allen uiteraard weer in de estate uitvoering en op lpg (liefst natuurlijk g3) .maar ja ...welke kan ik nou het beste kiezen ?? en dan bedoel ik dus ook qua motorisering en zo in combinatie met lpg .
wat zijn de zwakke en de sterke punten van de verschillende types en wat zijn jullie ervaringen hiermee ???
ik hoop dat jullie me een paar goede adviezen kunnen geven , zodat ik hier verder mee kan ......
Dat is wel een heel breed spectrum waarin je zoek, maar ik herken dit wel. Heb een 240, 850, 940 en 960 gereden en alle hebben hun eigen rijkarakter waarbij de 850 het meest dynamische van het stel.
De 940 is en een no-nonses werkpaard en de 960 echt een luxe paard.
De 240 is meer onthaast rijden, als of je een toerrit maakt.
De 240 kan allen op G2 en de 940/960 op G3 na 1995.
voor aankoopadviezen voor de 200 en 900 serie kijk ook eens op mijn web-log.

Maar ga vooral in alle types eens rijden en kijk wat bij je past. En wat Mark zegt, let op goede onderhoudshistorie, want de 960 kan een dure aangelegenheid zijn. De 200 serie daarin een stuk goedkoper.
Alle uitvoeringen, gelijk de 850, kunnen tonnen mee!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
V0LV0driver
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.05.2010 - 18:04

whahaha , nu al ??? das voor mij nu PAS !!! heb nog nooit een jaar in dezelfde auto gereden , dus de 850 houdt het wat mij betreft al lang vol !!! (ligt niet aan mijn rijstijl hoor , is puur om wat anders te proberen .) Zelfs 2 x een gloednieuwe auto gehad die na resp. 5 en 10 aanden al weer het veld moesten ruimen voor wat anders (en dan doet afschrijving pijn hoor ).
maar goed ... 850 was mijn eerste volvo (om het merk te proberen na jarenlang frans gereden te hebben )en was echt een "probeer "auto , wat me goed bevallen is , zo goed dat ik nu dus weer op zoek ben naar een volvo .
ik denk dat ik maar op zoek ga naar een mooie ( en goeie ) 940 estate , en dan denk ik dat ik ga voor de 2.3 (lijkt me een beresterke motor , en makkelijk qua onderhoud , met relatief lage kosten , je kunt immers makkelijk overal bijkomen ).960 ga ik denk ik toch maar vanaf zien , ivm de kosten voor onderhoud .dan nu het dillemma handgeschakeld of automaat ??? hoe betrouwbaar zijn de automaten van een 940 ???
mijn 850 is een automaat , en die heeft zich over het algemeen goed gedragen , geen problemen mee gehad , maar automaat en 940 weet ik dus niets van !!!wie helpt me verder ???
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Een automaat in een 940 is zeer robuust, maar minder dik bezaaid op de 2e handsmarkt.
Dus wel even zoeken.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

V90 top Volvo! Beetje duur dat wel maar dan heb je ook wat.
Groeten van Frans.
Silver S70
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 31.03.2010 - 21:10

V0LV0driver schreef:na een jaar in mijn 850 2.5 20v estate op lpg te hebben gereden (alter 1 , 019, 493000 km op de klok) ben ik zo langzamerhand op zoek naar een vervanger .gezien de ruimte die ik nodig heb en de kilometers die ik maak is mijn keuze gevallen op een 240 , 940 of zelfs een 960 allen uiteraard weer in de estate uitvoering en op lpg (liefst natuurlijk g3) .maar ja ...welke kan ik nou het beste kiezen ?? en dan bedoel ik dus ook qua motorisering en zo in combinatie met lpg .
wat zijn de zwakke en de sterke punten van de verschillende types en wat zijn jullie ervaringen hiermee ???
ik hoop dat jullie me een paar goede adviezen kunnen geven , zodat ik hier verder mee kan ......
Koop een 960 3.0 24V station (vanwege de extra ruimte) en doe 'm nooit, beloof het me, nooit meer weg! Kijk voor reviews op de website van autoweek. Daar tref je ook die van ons :P

De V70 en en de 850 zijn nogal afhankelijk van de manier waarop de vorige eigenaars met de wagens zijn omgesprongen. De 940 en de 960 daarentegen kunnen wat beter 'tegen een stootje' :twisted: .

Toevallig staat er momenteel ééntje met weinig kilometers bij sweden-parts in Montfoort te koop.
Silver S70
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 31.03.2010 - 21:10

Overigens stond er tot voor kort een mooie V90 bij Van Amerongen in Driebergen. Misschien staat 'ie er nog steeds?

De mensen daar zijn erg thuis met 'De Klassiekers' en zelf liefhebber/ rijder.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

een 3.0 is altijd een 24V
Volvo for life
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21419
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Volvo was toen al elektrisch bezig ...
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Welke vind je het mooist? Dan zou ik die doen.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”