Beste plek voor een carkit?

Geproduceerd bij NedCar in Born
BlackWolf
3rd Gear member

Wij begonnen al klein beetje in de parkeer sensoren topic over schermen en andere zaken op het dashboard, om het daar ontopic te laten dacht ik dat beter idee was voor een aparte topic openen.

Ik heb twee verschillende houders besteld zoals:
Brodit ProClip (eerste bovenaan)
Vent Mount

Bestellingen zijn nog niet binnen maar ik begin nu al twijfelen of deze twee goeie opties zijn. Want er zijn zo veel opties, dat ik niet meer weet wat nou beste is.

Neem nou volgende:
Car phone Console S/V40
Navigation Console S/V40 (Is het handig wegens airco?)

De passieve houder die ik nu heb zit eigenlijk in de weg, want iemand die meerijdt komt elke keer met zijn knie tegen de houder aan.
Afbeelding

Aan de raam plakken met een zuignap vind ik niets, en bluetooth carkit is geen optie omdat ik mijn ppc-phone ook voor navigeren gebruik. Er wordt een actieve houder geplaatst en ik moet de draden weg werken, draden in zicht vind ik helemaal niets.

Wie heeft de gouden tip! Of beste gebruik ervaring voor een plaats?
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Remon
5th Gear member

Misschien is het handig als je even een foto vanaf de achterbank maakt zodat het hele dashboard er op staat.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Denniskl
5th Gear member

Je neemt die Brodit ProClip.
Die klik je waar die hoort, dus voor de ventilatieroosters.
Daar schroef je de carkithouder op.
Hou er wel rekening mee, dat de houder nu een aardig stuk de auto in komt.
Misschien stoor je je er niet aan. Misschien wel.
De draden kunnen via de luchtroosters naar beneden gevoerd worden.
Wel gaatje boren in het luchtkanaal...
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
BlackWolf
3rd Gear member

Dat was het plan inderdaad, maar ik dacht misschien zijn er mensen die andere oplossingen hebben.

Remon, je weet toch hoe de dashboard uitziet ;)
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

Ze had ik mijn spullen zo in de auto zitten.
Afbeelding

zo kan je over al goed bij en stond nog netjes ook.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
BlackWolf
3rd Gear member

Zoiets wil ik ook dus, die Brodit ProClip gebruiken en draden wegwerken. Ik hoef maar een plek te bedenken omdat mijn PPC gelijk ook mijn telefoon is, maar zoals Denniskl zegt komt het iets meer naar voren dan die van jou, omdat de actieve houder ook iets aan dikkere kant is, en mijn PPC is smaller dan die van jou, ik weet niet hoe het oogt.

Bedankt voor de foto, dit geeft me in iedere geval idee hoe het ongeveer uit ziet.
Remon
5th Gear member

Persoonlijk plaatste ik hem dan in het andere ventilatie rooster. Die van de bijrijder dus. Omdat je hoe dan ook altijd de bestuurder aanwezig is. Je weet zeker dat je geen last ervan hebt tijdens het sturen. En misschien nog wel de belangrijkste, de alarm knop is dan beter te berijken.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Denniskl
5th Gear member

Die brobit-houder kan je zo verschuiven naar de andere kant.
Met een beetje kracht dan wel.
BlackWolf
3rd Gear member

Vandaag werd ik wakker gemaakt door postbode voor 2 pakketjes (ja ja als ik geluk heb loop ik paar keer in een jaar nachtdienst :( )

Ik kan een ding zeggen, ga voor de Brodit houder, die vent clip van Seidio is niet geschikt voor onze auto. Brodit zat gelijk als een muur vast maar Seidio houder zat te los en had te veel op en neer beweging.

Hier 2 fotootjes:
Afbeelding

Deze is beetje mislukt, ik had te veel tegenlicht:
Afbeelding

Breedte van de Brodit houder is ongeveer zelfde als mijn PPC houder dus het zit niet in de weg van het alarm lichten knop.
locus
3rd Gear member

Goeie keus denk ik. Zou je nog eens een foto willen plaatsen maar dan van het profiel - dus de linker of rechter zijde? Ben nieuwsgierig naar de klemmetjes.
BlackWolf
3rd Gear member

Die had ik ook gemaakt, zoals ik al zei die Seidio (rechter) is niets voor S/V40 ventilatie.
Brodit heeft geen klemmen, die klemt zichzelf vast in de kieren van het dashboard, net bij de kieren is het behoorlijk dun en voor/na de kier is het dikker, maar het is met een stevige materiaal gemaakt dus je hoeft niet bang te zijn dat het breekt.

Afbeelding
BlackWolf
3rd Gear member

Ik kon het niet laten na mijn nachtdienst even de houder monteren en aansluiten.
Brodit houder is stevig genoeg daarom heb ik in plaats van bouten en moeren, tappen gekozen.
Ik heb met m3 in de houder getapt en de zwanenhals van de actieve houder moest sneuvellen voor de aansluiting op de Brodit, deze heb ik verzonken geboord zodat ik verzonken m3 bouten kon gebruiken. Op deze manier is er geen moeren zichtbaar aan de achter kant van de houder.

Actieve houder komt iets te ver naar voren maar het is niet hinderlijk, voor de voeding heb ik geen gaten hoeven boren in de ventilatie systeem, net achter de rooster zit een sleuf en die heb ik gebruikt voor de voeding kabeltje. Alarm knopje en ventilatie bediening kan nog steeds makkelijk gebruikt worden. Het lijkt erop dat dit de beste oplossing is.

Zo is het geworden:

Gesneuvelde plaatje van de zwanenhals op de Brodit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
locus
3rd Gear member

Dat ziet er goed uit. Mooie oplossing qua bevestiging pda houder. Als ik het goed heb kun je de pda nu niet meer kantelen. Is dit niet hinderlijk mbt tot de lichtval op je scherm?En is het wegwerken van die kabel een beetje simpel?
SvenB
2nd Gear member

Ik vindt zelf die dingen die op de roosters gemonteerd worden maar niets. Ik heb het gedaan zoals op het plaatje. Een volvo houder gekocht met daar de PDA houder op gemonteerd, aan de zijkant en aan de achterkant van die volvo houder een gaatje geboort (zie je niet) en daar de kabel van de PDA (pda met phone) door laten lopen naar het dashbord kastje toe.

In het dashbord kastje ligt mijn GPS ontvanger en van die GPS ontvanger gaat er een externe antenne naar onder het raam toe, binnen in de auto, net zo'n beetje onder de ruitenwissers (kun je net zien op het plaatje). Alle kabels zijn weggewerkt en externe ontvanger heeft perfect bereik.

Zal eens wat meer foto's posten.

Afbeelding
Remon
5th Gear member

Blackwolf, je hebt het wel erg netjes ingebouwd moet ik zeggen. Ik ben zelf niet zo`n fan van die beugeltjes, maar dit ziet er niet rommelig uit. Ik ben zelf opzoek naar een bluetooth carkit. Dezelfde die als gelebanaan ook heeft. Heb je ook geen kabeltjes. Maar in jou situatie is het natuurlijk anders i.v.m navigatie.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
BlackWolf
3rd Gear member

Bedankt Remon, ik was ook nooit weg van die beugels maar wegens de situatie moest ik het even zo proberen en het bevalt zeer goed. Gaten boren in dashboard is taboe voor mij, zelfs zo erg als ik auto ga kopen en ik zie dat er gaten in het dashboard zitten knap ik al af. Succes met bluetooth carkit zoeken, en kijk even op ebay voor Parrot carkits

SvenB, Omdat mijn bijrijder stoel best veel naar voren staat kan ik daar geen houders plaatsen, het is hinderlijk voor de bijrijder. Als je de eerste foto’s kijkt zie je dat mijn oude houder ongeveer op die plek zat zoals die van jou en mijn vrouw kwam elke keer met haar knie tegen de houder aan.
De afstand van de houder ten opzichte van de ventilatie is best ver dus het is niet hinderlijk, lucht kan nog steeds langs de houder zonder problemen.

locus, Zoals het nu zit kan ik het inderdaad niet kantellen maar dat is op zich geen probleem als het me niet bevalt kan ik iets maken zodat het wel kantelt. Ik heb over de kabel geschreven in mijn bovenstaande post, ik heb geen gat hoeven boren. Ik heb wel alles onder de ventilatie roosters los gehaald tot aan de asbak om het makkelijker kunnen bewegen. Als de houder voorbewerkt is neemt het niet zo veel tijd ik was nog geen 20 minuten bezig met los halen en inbouwen en terug bouwen van het midden console.

SvenB, Omdat mijn bijrijder stoel best veel naar voren staat kan ik daar geen houders plaatsen, het is hinderlijk voor de bijrijder. Als je de eerste foto’s kijkt zie je dat mijn oude houder ongeveer op die plek zat zoals die van jou en mijn vrouw kwam elke keer met haar knie tegen de houder aan.
De afstand van de houder ten opzichte van de ventilatie is best ver dus het is niet hinderlijk, lucht kan nog steeds langs de houder zonder problemen.

locus, Zoals het nu zit kan ik het inderdaad niet kantellen maar dat is op zich geen probleem als het me niet bevalt kan ik iets maken zodat het wel kantelt. Ik heb over de kabel geschreven in mijn bovenstaande post, ik heb geen gat hoeven boren. Ik heb wel alles onder de ventilatie roosters los gehaald tot aan de asbak om het makkelijker kunnen bewegen. Als de houder voorbewerkt is neemt het niet zo veel tijd, ik was nog geen 20 minuten bezig met los halen en inbouwen en terug bouwen van het midden console.
Remon
5th Gear member

Afbeelding

Deze carkit wil ik gaan aanschaffen en inbouwen. Hier heb ik al een mooie plek voor gevonden. Afhankelijk van de afmetingen kan deze op 2 plaatsen. Zie foto`s

Afbeelding

En dan nu het zicht door het stuur heen op de carkit.

Afbeelding

Valt op de foto misschien tegen, maar kijk maar eens als je in de auto zit.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Denniskl
5th Gear member

Vind het een kwetsbare plek hoor...
Het komt niet vaak voor natuurlijk.
Maar wat als je een aanrijding krijgt?
Dan heb je straks een knie met BlueTooth... :lol: :oops:
Remon
5th Gear member

Een volvo plet niet zo snel hè. En ik denk dat het bij een aanrijding behoorlijk mee valt. Je knie komt eerder iets lager tegen het dashboard.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
BlackWolf
3rd Gear member

Remon, Kijk eens op de Parrot site voor de maten.
www.parrot.biz

Hier kan je de specificaties van CK3100 vinden met maten.
Handleiding voor Parrot CK3100

Goedkoopste CK3100 verkoper in Nederland

Inderdaad het is een goeie plek, op die plek wou ik eerst mijn display van de parkeer sensoren plaatsen (lees de topic).
Ik denk dat het niet gevaarlijk is of je moet 2 meter 10 zijn ;) Ik ben zelf 1.93 en ik kom zeker niet met mijn knie daar.

Hier een foto met paar ideeën:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”