Volvo 245 brandstofpomp blijft draaien

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Onlangs heb ik een Volvo 245 met B230E aangeschaft.
Als ik het contact uitzet, blijft (soms) de brandstofpomp draaien.
Het help dan om de betreffende zekering heel even los te halen.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Meteen het relais (het groene type) verdacht?
Of contactpunten / bedrading?

Oh ja, een foto van de auto:
Afbeelding

Ik wil nog wel wat meer weten van de auto (zoals welke uitvoering, etc), maar daar maak ik wel even aparte topics voor.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21749
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het klinkt of er een relais blijft hangen maar ik heb geen schema bij de hand om te tonen welke relais dat zou moeten zijn.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Was mijn gedachte ook al.
Ik heb maar even een nieuw relais besteld.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Het was het groene relais achter de schopplaat aan de bestuurderskant.
Afbeelding

Na vervangen is het euvel verholpen.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Beter het relais dan de pomp kapot, want die had het bij mij een paar maanden geleden begeven, kreng was hartsikke duur joh.

Maaruh ik zie dat je een automaat hebt, 3 traps met OD?? en een 2,3 motor met injectie. Op gas of op benzine. rijdt lekker hè. Verder nog optie's op de auto of gewoon een recht toe recht aan.
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Het is inderdaad een 3 traps met OD en een B230E motor (dus inderdad 2,3 met injectie). Vooralsnog alleen op benzine maar ik ga LPG injectie in (laten) bouwen. Rijdt inderdaad heerlijk!

Hij heeft een paar leuke opties:
- Standkachel (originele Volvo accessoire voor het voorverwarmen van de motor en het interieur)
- Hoogteregeling (oppompbare schokbrekers achter, vanuit interieur te bedienen met drukmeter)
- Trekhaak (zware uitvoering tot 1500 kg trekvermogen)
- Koplampwissers (inclusief koplampsproeiers)

Daarnaast nog wat opties in de planning:
# Voorstoelen uit een Volvo 850
# Corona velgen
# Virgo velgen
# Elektrische ramen voor
# Toerenteller in plaats van klok naast kilometerteller
# Cruise control
# LPG met gas injectie in het inlaatspruitstuk
# Klok in dashboard naast radio
# Roofrack
# Houder en oplader iPhone
Heb inmiddels alle onderdelen behalve de iPhone oplader en houder verzameld.

Zie ook http://www.oudevolvo.nl/volvo/rijdende_ ... 5-glt.html
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

s9606564 schreef:

- Hoogteregeling (oppompbare schokbrekers achter, vanuit interieur te bedienen met drukmeter)


Daarnaast nog wat opties in de planning:

# Elektrische ramen voor
# Cruise control
# Roofrack


FF je lijstje ingekort, maar dit zijn de opties die ik nog wil monteren. De electrische ramen voor horen d'r bij mij standaard in maar omdat 2 eigenaren terug het interieur van een polar uit 94 heeft ingebouwd is dit komen te vervallen. Als het goed is dan zit de bekabeling mnog wel in de deuren en moet ik enkel op zoek naar nieuwe deurpanelen, motor en de rest wat er bij komt kijken.

Verder zou ik ook minimaal wel een 2,3 willen hebben. de stille wens is een motor van een 960 (3.0 24V) met de daarbij behorende automaatbak, ik moet alleen nog even uitzoeken of dit wel binnen de RDW regels past. Ik wil hem nl ook zo op kenteken hebben. Maar eerst maar de kleine zaken, dit vreet al genoeg tijd en geld.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”