Ik heb nu een tijdje die 19inch velgen onder mijn c30, plus ik heb het sportonderstel vanaf fabriek. Bij volvo hebben ze heb nog extra verlaagd dat het standaard van het sportonderstel. Nu heb ik telkens als ik door verlaging van het wegdek rij of van een drempel af rij dat de hele achterkant doorzakt tot bijna op de banden. Of als ik 2 mensen achterin heb, dat hun snel last krijgen van misselijkheid. Het lijkt alsof ze in een achtbaan zitten. Nu weet ik dat verlagen enz.. ten koste gaat van het rijcomfort. Maar dit gaat wel heel erg ver, is het dan beter om er toch sportveren onder te laten zetten bijv. van KW..?
Ik hoor graag jullie mening of ideeen .
1. C30 R-Design ice-white. 19 inch volvo velgen. Xenon, en er komt nog meer.
2. C30 kinetic 1.8, Black Stone. 19 inch tomason velgen. Mobilityline. Winterline. Bodykit.
3. (De tweede sleutel) V60 D3 R-Design, Caspian Blue.
Stuur Johann even een PB, die heeft heel wat ervaring met het verlagen van diverse modellen zoals bijvoorbeeld deze.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Hoeveel KM's?
Ik denk eigenlijk dat ofwel de schokbrekers versleten zijn, ofwel ze een beetje te slap zijn voor de laagte van je auto. Ik lees 5cm, en kan me vergissen, is al ff geleden van de verlaagde clio, maar toen las ik op veel plaatsen dat als je vanaf 4cm begint te spreken je toch best ook schokbrekers plaatste die hiervoor geschikt waren.
Ze hebben er een stuk van af gehaald. Dus de veren ingekort, ik heb er 33000 km opzitten! Ik merk gewoon dat die af en toe doorzakt, voornamelijk bij oneffenheden in het wegdek. Ik heb al contact gehad met johann van dit forum, ik denk toch echt dat ik eens moet gaan kijken voor andere veren. Het zijn volgens mij ook geen sportveren die er nu onder zitten. Heb wel het sportchassis vanaf fabriek.
1. C30 R-Design ice-white. 19 inch volvo velgen. Xenon, en er komt nog meer.
2. C30 kinetic 1.8, Black Stone. 19 inch tomason velgen. Mobilityline. Winterline. Bodykit.
3. (De tweede sleutel) V60 D3 R-Design, Caspian Blue.
Fatsoenlijke veren eronder zetten om mee te beginnen. Verder is een C30 nu niet de meest comfortabele auto om mee te rijden. Ik had op de C30 een sport onderstel en dat was best wel erg stug met 18"
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
945i schreef:En je weet zeker dat die veren bij een Volvo garage zijn ingekort? (kan het mij haast niet voorstellen.)
JA 100% zeker want ik was er zelf bij
Fatsoenlijke veren eronder zetten om mee te beginnen. Verder is een C30 nu niet de meest comfortabele auto om mee te rijden. Ik had op de C30 een sport onderstel en dat was best wel erg stug met 18"
Ik ga maar eens even rondneuzen voor andere veren en dergelijke. Iemand tips of suggesties ?
1. C30 R-Design ice-white. 19 inch volvo velgen. Xenon, en er komt nog meer.
2. C30 kinetic 1.8, Black Stone. 19 inch tomason velgen. Mobilityline. Winterline. Bodykit.
3. (De tweede sleutel) V60 D3 R-Design, Caspian Blue.
Dat is nou niet echt de volvo manier van verlagen ( een stuk eraf halen), ik heb bij de mijne orginele verlagings veren van volvo eronder (+/- 250 euro )gezet .Totaal geen problemen met aanlopen of mensen die wagenziek worden achterin ook niet als ie is volgeladen met een koffer op het dak naar zuid-frankrijk gaat .Wij monteren ook wel het merk eibach die zijn wel een stukje duurder maar resulaat is hetzelfde.
ford focus wagon 2.0 rally .18inch,verlaagd,57i-kit,parrot 9200i,chiptuning,ST spoiler pakket,ST voorremmen,onboard camera.
(C30 is verkocht ivm dat de kinderwagen wel paste maar de rest wat mee moet niet)
Ford SteetKa
14inch Cup-velgen
verlaagd
sportuitlaat
Silver line
Nee klopt, is ook niet op afspraak gedaan zeg maar. Gewoon op een zaterdagmorgen. Maar merk gewoon nu pas dat het gewoon niet fijn rijden is, het lijkt wel alsof de hele wagen naar beneden zakt! En wat jij zegt met koffers en al, ja dat ga ik nog ondervinden op de vakantie naar normandie. Alleen ik wil hier snel vanaf zijn zodat ik met een gerust en goed gevoel die kant op kan scheuren. Wat zijn ongeveer de kosten van Eibach, en waar praat ik dan over ? Je hebt (zag ik op internet) gewoon alleen veren, maar ook hele sets met hoogte verstelbaar enz.
1. C30 R-Design ice-white. 19 inch volvo velgen. Xenon, en er komt nog meer.
2. C30 kinetic 1.8, Black Stone. 19 inch tomason velgen. Mobilityline. Winterline. Bodykit.
3. (De tweede sleutel) V60 D3 R-Design, Caspian Blue.
ik zou als ik jouw was je dealer bellen of de mijne (hooftman woerden) en dan naar de opties's vragen . Het orginele verlagings set is goed en de prijs is goed , je kan het altijd gekker maken door een schroefset te monteren of air ride net hoe gek je wilt gaan .
ford focus wagon 2.0 rally .18inch,verlaagd,57i-kit,parrot 9200i,chiptuning,ST spoiler pakket,ST voorremmen,onboard camera.
(C30 is verkocht ivm dat de kinderwagen wel paste maar de rest wat mee moet niet)
Ford SteetKa
14inch Cup-velgen
verlaagd
sportuitlaat
Silver line
Nou ben vanmiddag maar eens naar volvo (hengelo) gegaan, maar ze konden niks vinden. De veren waren goed, de dempers in orde. Kortom niks aan de hand, toch vindt ik het vreemd dat ik telkens merk dat die inzakt bij wat voor een drempel of wegdek dan ook.
Is het echt een verschil, tussen eibach veren of van volvo ?
1. C30 R-Design ice-white. 19 inch volvo velgen. Xenon, en er komt nog meer.
2. C30 kinetic 1.8, Black Stone. 19 inch tomason velgen. Mobilityline. Winterline. Bodykit.
3. (De tweede sleutel) V60 D3 R-Design, Caspian Blue.