Zoals jullie weten zitten er nu onder mijn 245 Hydra velgen van een 740 met 205-60-16 inch banden. Voor lopen ze mooi vrij langs de veerpoot maar ze moeten niet breder worden of ik moet verlgen met een andere ET waarde nemen maar dan raken ze weer de rand van het scherm.
Achter zitten ze ook goed, ik heb een starre achter as dus inveren gaat rechtstandig naar beneden. Ik heb bijna 3 cm tussen de zijkant van de band en het binnenscherm.
Maar nu komt het, bij het nemen van een bocht en in de bocht gelijk een drempel (best wel een forse) hoorde ik een hoop gepiep. En nu moet ik zeggen dat ik ff te hard naar mijn mening de drempel nam. Maar na inspectie bleek de zijkant van het linker achter wiel een moment aan te lopen dat ik de bocht nam en direct een drempel op ging.
Ik weet dat een auto met een starre achteras altijd een beetje met zijn kont loopt wiebelen, echter dat komt door de flexibeliteit van de banden want de panhard stang vangt de zijdelingse beweging op.
Ik denk dat mijn rubbers van de panhardstang op zijn, kan het dan zo zijn dat de achteras dan 3 cm naar links verplaatst, in zo'n geval als ik vanavond heb mee gemaakt.
Want dat zou betekenen dat bij een snelweg bocht bijv een scherpe af op oprit de as dan ook 3 cm verplaatst (centrifugale krachten)
Panhardstang
- Boele
- 4th Gear member
3cm zijdelingse verplaatsing lijkt me wel erg veel! Staan in een amazon topic wat leuke schetsen over de zijdelingse verplaatsing van de as tov de carosserie tijdens het inveren.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- admiral
- 5th Gear member
Ik weet wel dat als je hem verlaagd de achteras dan ook zijdelings veplaatst, kan ook niet anders want de panhardstang zit diogonaal en als je rechtstandig naar beneden veert dan kan ie niet anders dan zijdelings een kleine beweging maken maar 3 cm is wel veel ja. Moet dus mijn rubbers van de Panhardstang maar is gaan vervangen.Boele schreef:3cm zijdelingse verplaatsing lijkt me wel erg veel! Staan in een amazon topic wat leuke schetsen over de zijdelingse verplaatsing van de as tov de carosserie tijdens het inveren.
Balen want ik heb een paar weken geleden een panhardstang weggegooid :evil:
-
- 4th Gear member
Dit is ook een optie, komt ook de uitlijning ten goede!
http://www.toyotagtturbo.com/forums/sho ... hp?t=50882
- admiral
- 5th Gear member
Foto's worden op 1 of andere manier door mijn werkgever geblokt, kan ook mijn Photobucket niet openen. Kijk thuis wel ff wat je bedoeld.B-lennium schreef:Dit is ook een optie, komt ook de uitlijning ten goede!
- Boele
- 4th Gear member
Maar volgens mij heeft Admiral zijn auto niet verlaagd. Dus dan hoef je toch ook niet je panhardstang te verlengen/in te korten?
Groeten, Boele
- admiral
- 5th Gear member
Klopt Boele, verlagen staat wel op het lijstje.Boele schreef:Maar volgens mij heeft Admiral zijn auto niet verlaagd. Dus dan hoef je toch ook niet je panhardstang te verlengen/in te korten?
Vanmiddag ff gebeld met de Estate service in Obdam gebeld en zij hebben de rubbers op voorraad dus morgen ochtend ff halen en mogelijk ook monteren. Rubbers kosten bij elkaar 20 euro incl btw. Gelijk gevraagd waarom de auto zo een grote zijdelingse verplaatsing heeft, dat komt omdat alle rubbers in de ophanging ruimte krijgen en of kapot zijn. En dit klopt ook wel want d'r rammelt en bonkt best wel wat en zeker als ie leeg is. Is de laadruimte gevuld met iets zwaars dan is het een stuk minder, maar dat is logisch.
- admiral
- 5th Gear member
Vanmorgen in alle vroegte naar Obdam gereden (estate service) en daar de rubbers voor de panhardstang gehaald. Thuis gekomen eerst de reactie stangen vervangen. Daar had ik 2 weken geleden al nieuwe rubbers ingeperst. Het demonteren en monteren is een fluitje van een cent. Daarna de Panhardstang gedemonteerd en ook daar de rubbers van vervangen.
De reactie stang rubbers waren volkmen doorgescheurd. Zie foto, die van de panhardstang zagen d'r niet slecht uit, maar vervangen is beter.
Dit is 1 van de rubbers van de reactiestang

De reactie stang rubbers waren volkmen doorgescheurd. Zie foto, die van de panhardstang zagen d'r niet slecht uit, maar vervangen is beter.
Dit is 1 van de rubbers van de reactiestang