Zoals de titel al aangeeft:
Ik krijg het kreng niet los! Ik weet niet of ik wat over het hoofd zie, dus voor de zekerheid vraag ik het hier maar even na....
Ik heb de onderste draagarm er helemaal vanaf, want ook de onderste bussen waren aan vervanging toe. Ik heb de restanten van de fuseekogel hoes verwijderd. Je zou toch zeggen dat je hem er dan met een vuisthamer zo uit moet kunnen slaan, of snap ik het niet?
Ik heb de fusee nu in de zware bankschroef zeer strak ingespannen mbv een U-profiel en met wd40 ingespoten.
Zijn er tips hoe een en ander aan te pakken is???
Alvast bedankt,
Leon
fuseekogel wil niet los
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
voor dat je erop gaat slaan of gaat persen in de bankschroef,eerst goed heet stoken,werkt altijd 

-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 21:01
Ik heb hem dus flink ingespannen. Kom nu net weer uit de garage en heb hem heetgestookt (lekker smeulend vet en tectyl...). Hij wil nog niet los...
Misschien eens een nachtje ingespannen laten staan dan maar?
Misschien is hij morgenochtend dan wel los (en de nieuwe er al vrolijk ingesprongen).
Misschien eens een nachtje ingespannen laten staan dan maar?
Misschien is hij morgenochtend dan wel los (en de nieuwe er al vrolijk ingesprongen).
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
fuseekogel is conisch,s gemonteerd,je moet dus niet op de kogel zelf slaan maar op het gedeelte waar hij inzit.
Maar na heetstoken kun je de fusee dus gewoon weggooien,wil je het veilig houden..
Domme tip trouwens dat heetstoken!
Maar na heetstoken kun je de fusee dus gewoon weggooien,wil je het veilig houden..
Domme tip trouwens dat heetstoken!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 21:01
Ramon,
Ik heb een nieuwe fusee, dus deze mag gerust kapot.
Bedoel je dat ik op de rand moet slaan waar de hoes omheen zit geklemd? Ik heb nu namelijk op de bout geslagen...
In het haynes boek drukken ze hem er met een speciaal stukje gereedschap uit, ook op de bout overigens.
Ik heb een nieuwe fusee, dus deze mag gerust kapot.
Bedoel je dat ik op de rand moet slaan waar de hoes omheen zit geklemd? Ik heb nu namelijk op de bout geslagen...
In het haynes boek drukken ze hem er met een speciaal stukje gereedschap uit, ook op de bout overigens.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59
Gaat het om de fuseepen in het gietijzer vd astap of om de fuseebehuizing in de plaatstalen draagarm?
Die eerste is zo los, als je er maar loodrecht kracht op zet. De laatste passing is echt megastrak, ik zou op zoek gaan naar een verticale pers.
Let op dat je nieuwe er net zo indrukt als de oude eruit kwam, ze hebben een voorgeprogrammeerde beweegrichting.
Die eerste is zo los, als je er maar loodrecht kracht op zet. De laatste passing is echt megastrak, ik zou op zoek gaan naar een verticale pers.
Let op dat je nieuwe er net zo indrukt als de oude eruit kwam, ze hebben een voorgeprogrammeerde beweegrichting.
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik snap niet dat je het een domme tip noemt, bij warmstoken zetten beide uit en bij het afkoelen krijg je spanningsverschillen waardoor de roest tussen de twee delen losscheurt. En de fusee kogel evenals de rest van de bussen worden zowiezo weggegooid, dus je hoeft je geen zorgen te maken over materiaalveranderingen binnen fuseekogel door warmstokenRamon&Ramon schreef:fuseekogel is conisch,s gemonteerd,je moet dus niet op de kogel zelf slaan maar op het gedeelte waar hij inzit.
Maar na heetstoken kun je de fusee dus gewoon weggooien,wil je het veilig houden..
Domme tip trouwens dat heetstoken!

ps welkom terug
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 21:01
De fusee is inmiddels door de garage gevlogen...
Ik heb hem vannacht onder spanning laten staan, vanochtend nog eens goed heet gestookt. Met een paar fikse klappen schoot hij los!
Bedankt voor het meedenken!
Ik begrijp alleen niet wat met "voorgeprogrammeerde draairichting" wordt bedoeld. De nieuwe zit er inmiddels in, en ik hoop wel goed...
Leon
Ik heb hem vannacht onder spanning laten staan, vanochtend nog eens goed heet gestookt. Met een paar fikse klappen schoot hij los!
Bedankt voor het meedenken!
Ik begrijp alleen niet wat met "voorgeprogrammeerde draairichting" wordt bedoeld. De nieuwe zit er inmiddels in, en ik hoop wel goed...
Leon
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59
Ik snap nog niet helemaal wat je nu door de garage hebt laten vliegen. Wat ik vermelde is alleen van belang als je de hele fuseetoestand uit de draagarm drukt.
Maar onder het ronde uiterlijk vd fuseekogel zit een een ovale opening. Hierdoor kan de kogel veel verder 'van links naar rechts' dan 'van voor naar achter'.
Bovenop zit een inkeping om de orientatie te onthouden.
Maar onder het ronde uiterlijk vd fuseekogel zit een een ovale opening. Hierdoor kan de kogel veel verder 'van links naar rechts' dan 'van voor naar achter'.
Bovenop zit een inkeping om de orientatie te onthouden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 21:01
Ik heb dus de complete fuseekogels uit de draagarm vervangen.
Ik heb niets kunnen vinden van merktekens...
Ik heb hier verder ook niets over kunnen vinden helaas.
Ik heb dus de onderste fusees, onderste draagarmbussen vervangen en een nieuwe bus in de pitman arm gedrukt.
Ik moet zeggen dat hij nu weer goed reageert, en het gepiep en gekreek hoort ook tot de verleden tijd!
Nogmaals, dit was mijn eerste keer. en hoop maar dat ik alles op de juiste manier vervangen heb...
Leon
Ik heb niets kunnen vinden van merktekens...
Ik heb hier verder ook niets over kunnen vinden helaas.
Ik heb dus de onderste fusees, onderste draagarmbussen vervangen en een nieuwe bus in de pitman arm gedrukt.
Ik moet zeggen dat hij nu weer goed reageert, en het gepiep en gekreek hoort ook tot de verleden tijd!
Nogmaals, dit was mijn eerste keer. en hoop maar dat ik alles op de juiste manier vervangen heb...
Leon
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik denk dat er veel meelezers zijn die totaal niet weten om wat voor auto het gaat!
Vermeld dat er even bij voor de volgende keer!
Vermeld dat er even bij voor de volgende keer!