wie kan mij helpen ,heb een groot probleem.
van mijn volvo v70 d5 2002 deed eerst de rechter dimlicht het niet meer dus van de stroom gemeten en er stond geen spanning op de lampstekker wat de groene draad was (zwart min)alle zekeringen gecontroleerd met spanningsmeter maar waren allen goed.ten einde raad dacht ik heel goochem te zijn en heb toen een draad van de goede lamp naar de defecte gelegt met het gevolg dat nu allebei de lampen niets meer doen. wie heeft de oplossing?bvb heel veel dank.
koplampen doen het niet meer
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21592
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zit er xenon op jouw auto? Want ik denk dat in dat geval de module kapot is. Zeker als ik lees dat de zekeringen nog heel zijn.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13.03.2008 - 13:03
- Locatie: kollum
hallo Mark.
wat bedoel je met de module ? de beide balasten zijn goed alsmede de lampen.
er waren twee zekeringen kapot van 10a in de zekeringbak in de motorruimte.
ik had eerst alleen in de auto zelf gekeken en die waren heel.nu de twee kapotte zekeringen vervangen maar geen resultaat.er komt geen spanning op de zekeringen,dus zal wel ergens verderop zitten dan.
zal wel even naar de dealer moeten.kost centjes.en bedankt.
wat bedoel je met de module ? de beide balasten zijn goed alsmede de lampen.
er waren twee zekeringen kapot van 10a in de zekeringbak in de motorruimte.
ik had eerst alleen in de auto zelf gekeken en die waren heel.nu de twee kapotte zekeringen vervangen maar geen resultaat.er komt geen spanning op de zekeringen,dus zal wel ergens verderop zitten dan.
zal wel even naar de dealer moeten.kost centjes.en bedankt.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja auto rijden kost geld...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13.03.2008 - 13:03
- Locatie: kollum
Gisteren naar de volvodealer in dokkum geweest en daar zijn ze er dik twee uur mee bezig geweest om de storing te zoeken.
Ze hebben het niet echt gevonden daar tijdens het meten de lampen spontaan weer aangingen.ook het uitlezen van de storingen gaf niets aan .ik kreeg een rekening mee van 78 euro dit is iets waar een mens blij van word vind ik.
dik twee uur werk en aan de computer !geweldig.
Ze hebben het niet echt gevonden daar tijdens het meten de lampen spontaan weer aangingen.ook het uitlezen van de storingen gaf niets aan .ik kreeg een rekening mee van 78 euro dit is iets waar een mens blij van word vind ik.
dik twee uur werk en aan de computer !geweldig.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21592
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Soms is het fijn om te weten waarom hoe een storing gerepareerd is. Al is het maar om een volgende keer zelf te kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Het is niet zo slim om als een linkerlamp stuk is, dan maar deze te verbinden met de rechterlamp.
Er zit in het lampen circuit een sensor, die kijkt of er stroom loopt door de twee lampen, en deze met elkaar vergelijkt. De zgn lampdefect indicator. Misschien heb je die nu wel naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.
Mede door dit circuit mag je nooit bij een aanhanger de draden aftakken van de achterlichten, maar zit op een aparte aansluiting linksachter.
Er zit in het lampen circuit een sensor, die kijkt of er stroom loopt door de twee lampen, en deze met elkaar vergelijkt. De zgn lampdefect indicator. Misschien heb je die nu wel naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.
Mede door dit circuit mag je nooit bij een aanhanger de draden aftakken van de achterlichten, maar zit op een aparte aansluiting linksachter.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13.03.2008 - 13:03
- Locatie: kollum
alles doet het nu goed wat verlichting betreft dus misschien geluk gehad.
mag ook wel eens een keer toch,maar je hebt wel gelijk.
het volgende probleem heeft zich echter alweer gemeld .
een paar week geleden kwam ik bij de auto en hoorde de koelvin draaien en was niet uit te krijgen ,heb toen maar de grote spanningsstekker uit elkaar gehaald .
toen ik het echter een paar dagen later aan iemand wilde laten zien ging hij eventjes draaien en toerde toen langzaam naar nul en heeft het nadien niet meer gedaan .
maar de grote vraag is nu (vlak voor de vakantie)doet hij het straks nog wel als de motor goed heet word.
ik meende ook altijd te horen dat de vin draaide als hem op airco zette en dat doet hij nu ook niet.
maar is nu de module kapot die op de vin zit gemonteerd of is de aansturing niet goed ,wie het weet mag het zeggen en zal mijn eeuwige dank verdienen.
mag ook wel eens een keer toch,maar je hebt wel gelijk.
het volgende probleem heeft zich echter alweer gemeld .
een paar week geleden kwam ik bij de auto en hoorde de koelvin draaien en was niet uit te krijgen ,heb toen maar de grote spanningsstekker uit elkaar gehaald .
toen ik het echter een paar dagen later aan iemand wilde laten zien ging hij eventjes draaien en toerde toen langzaam naar nul en heeft het nadien niet meer gedaan .
maar de grote vraag is nu (vlak voor de vakantie)doet hij het straks nog wel als de motor goed heet word.
ik meende ook altijd te horen dat de vin draaide als hem op airco zette en dat doet hij nu ook niet.
maar is nu de module kapot die op de vin zit gemonteerd of is de aansturing niet goed ,wie het weet mag het zeggen en zal mijn eeuwige dank verdienen.
- Robert Haven
- 4th Gear member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
- Locatie: Het Oosten
Wow :shock: dat is pas een fantastische eerste bericht!! Wat een bijdrage....Akkoord schreef:RTFM
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Lijkt we zowiezo niet wijs om direct overal de stekkers maar uit te trekken.
Hoelang draaide de koelvin dan???
Kan deze storing niet ontstaan zijn door je bezoek aan de garage, immers als iemand tussen diverse stekkers gaat meten naar een spanning voor je koplampen , kan er nu ook gewoon een andere stekker los zitten.
Gewoon even terug naar de garage , maar waarschijnlijk heb je nu zelf wel wat gesloopt.
Hoelang draaide de koelvin dan???
Kan deze storing niet ontstaan zijn door je bezoek aan de garage, immers als iemand tussen diverse stekkers gaat meten naar een spanning voor je koplampen , kan er nu ook gewoon een andere stekker los zitten.
Gewoon even terug naar de garage , maar waarschijnlijk heb je nu zelf wel wat gesloopt.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
Read The Fu**ing Manual??Akkoord schreef:RTFM
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13.03.2008 - 13:03
- Locatie: kollum
jongens jongens wat een reacties .
ten eerste trek ik niet zomaar overal stekkers uit maar als hij al twee uur draait lijkt hij mij vrij goochem om actie te ondernemen om niet met een lege accu te staan.eerst twee keer geprobeert om de zaak te resetten door een tijdje de spanning er af te halen maar dit had niet het gewenste resultaat.
dit gebeurde al voor het garage bezoek en heb het ook gemeld daar maar daar ik hem op sluitingstijd ophaalde heb ik met de montuer niet meer over kunnen spreken.vrij negatief vind ik de opmerking dat ik dan wel wat zelf zou hebben gesloopt!wat de nablaasfunctie betreft ,deze had ik door het goed lezen van de manual al op de eerste dag door en hopenlijk daardoor twee vragen beantwoord.
ten eerste trek ik niet zomaar overal stekkers uit maar als hij al twee uur draait lijkt hij mij vrij goochem om actie te ondernemen om niet met een lege accu te staan.eerst twee keer geprobeert om de zaak te resetten door een tijdje de spanning er af te halen maar dit had niet het gewenste resultaat.
dit gebeurde al voor het garage bezoek en heb het ook gemeld daar maar daar ik hem op sluitingstijd ophaalde heb ik met de montuer niet meer over kunnen spreken.vrij negatief vind ik de opmerking dat ik dan wel wat zelf zou hebben gesloopt!wat de nablaasfunctie betreft ,deze had ik door het goed lezen van de manual al op de eerste dag door en hopenlijk daardoor twee vragen beantwoord.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Ook ik moet het doen met de informatie die lees in jou post .dirkV70d5 schreef:jongens jongens wat een reacties .
ten eerste trek ik niet zomaar overal stekkers uit maar als hij al twee uur draait lijkt hij mij vrij goochem om actie te ondernemen om niet met een lege accu te staan.eerst twee keer geprobeert om de zaak te resetten door een tijdje de spanning er af te halen maar dit had niet het gewenste resultaat.
dit gebeurde al voor het garage bezoek en heb het ook gemeld daar maar daar ik hem op sluitingstijd ophaalde heb ik met de montuer niet meer over kunnen spreken.vrij negatief vind ik de opmerking dat ik dan wel wat zelf zou hebben gesloopt!wat de nablaasfunctie betreft ,deze had ik door het goed lezen van de manual al op de eerste dag door en hopenlijk daardoor twee vragen beantwoord.
En wil je een construktief antwoord geven , sorry dat het wat bot over kwam .
Ik had nergens gelezen dat dit probleem er al was voor de koplampen storing sterker nog lees toch duidelijk in jou post het volgende probleem heeft zich alweer gemeld, dus vandaar mijn opmerking .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998