Bij de dealer schat ik 450 à 500 Euro.
Bij carglass 322Euro.
Bij een plaatselijke uitlaat - remmen en ruitenplaatser : 225Euro.
De dealer zal allicht origineel materiaal zijn. De ander twee? Is het mogelijk "duurkoop" door niet voor het originele te kiezen?
Is het mogelijk dat de glasdikte afwijkend is van het origineel - de pasvorm minder goed, ....enz.
Kortom, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
VOLVO 960 1995
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21424
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Origineel bij de dealer en betaald door de verzekering.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19.02.2010 - 15:16
- Locatie: BELGIUM
Glasverzekering staat niet in mijn polis. Misshien nuttig om dat een keer te overwegen.
Ik ga wellicht voor de "goedkoopste prijsstelling" - in deze prijs zit ook een leenwagentje voor 1 dag.
Bedankt voor de info.
Ik ga wellicht voor de "goedkoopste prijsstelling" - in deze prijs zit ook een leenwagentje voor 1 dag.
Bedankt voor de info.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 31.03.2010 - 21:10
Heb zelf slechte ervaringen bij Carglass. Hoewel het deurpaneel van mijn Mercedes niet beschadigd was, heeft de medewerker aldaar de boel wel beschadigd. Ook was het spijltje, het betrof een achterdeur, verbogen, wat extra windgeruis opleverde. Heb geklaagd en het deurpaneel is weer in orde gebracht.
Een Volvodealer bracht in soortgelijke gevallen de auto naar AutoTotaalGlas in de omgeving.
Daarom bracht ik later de wagen naar Auto & Emotie (Utrecht), die een originele Volvovoorruit ruit kon installeren. Ze maakten daar ook nog gebruik van M3 tape, wat extra stevigheid zou opleveren. Ruit is keurig geïnstalleerd met behoud van de oude chroomlijsten. Dus liever een liefhebbersbedrijf. De ruit incluis plaatsing in mijn Volvo 960 kostte zo'n € 625,- die de verzekering heeft betaald.
Wel even vooraf overleg voeren met de verzekering of zij dan ook tot vergoeding, behalve eigen risico, overgaan!
Een Volvodealer bracht in soortgelijke gevallen de auto naar AutoTotaalGlas in de omgeving.
Daarom bracht ik later de wagen naar Auto & Emotie (Utrecht), die een originele Volvovoorruit ruit kon installeren. Ze maakten daar ook nog gebruik van M3 tape, wat extra stevigheid zou opleveren. Ruit is keurig geïnstalleerd met behoud van de oude chroomlijsten. Dus liever een liefhebbersbedrijf. De ruit incluis plaatsing in mijn Volvo 960 kostte zo'n € 625,- die de verzekering heeft betaald.
Wel even vooraf overleg voeren met de verzekering of zij dan ook tot vergoeding, behalve eigen risico, overgaan!
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik heb WA+ met ruit en dan kost vervangen helemaal niks.
Gevolg is wel, dat ik op mijn bonus-malus trede blijf staan, dus normaal zou ik van 14 naar 15 stappen, maar aangezien beide 75% korting betekend, maarkt het financieel niks uit.
Voorschieten, indienen en opgelost.
Verzekeren tegen ruitschade kost meen ik 1 euro 20 per maand, dat lijkt me in dit geval dus wel de moeite
(overigens, gaat het mij dus om een 940.)
Gevolg is wel, dat ik op mijn bonus-malus trede blijf staan, dus normaal zou ik van 14 naar 15 stappen, maar aangezien beide 75% korting betekend, maarkt het financieel niks uit.
Voorschieten, indienen en opgelost.
Verzekeren tegen ruitschade kost meen ik 1 euro 20 per maand, dat lijkt me in dit geval dus wel de moeite
(overigens, gaat het mij dus om een 940.)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Ik heb zelf ook een 960 uit 95.
Is het mischien mogelijk dat iemand foto's plaatst van de onderkant van het raam, aan de zijkanten?
Daar zit bij mij namelijk geen rubber, en wil weten hoe dit dan hoort.
Gaat zich dus om de hoeken, links en rechts, aan de onderkant van de voorruit.
Alvast bedankt!
Is het mischien mogelijk dat iemand foto's plaatst van de onderkant van het raam, aan de zijkanten?
Daar zit bij mij namelijk geen rubber, en wil weten hoe dit dan hoort.
Gaat zich dus om de hoeken, links en rechts, aan de onderkant van de voorruit.
Alvast bedankt!
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -