krukaskering

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
linnypin
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24.05.2010 - 14:09

Hoi hoi,

Nog geen 2 weken geleden hebben we een volvo 440 op g3 gekocht.
We hebben de auto uit de buurt van rotterdam gehaald, en wonen zelf in de provincie groningen.
De auto leek in eerste instantie wel okay. We hebben ook een goeie terugreis gehad.
De auto reed heerlijk. Kan ook gauw als je een peugeot 205 diesel gewend bent, haha.

Maar goed, alles goed en wel, er leek niets aan de hand, tot in de namiddag van de dag erna.
Toen lag er ineens een hele plas olie onder de auto.
Nee toch! hebben we weer zo'n strontbak gekocht dachten we gelijk :S
Mijn mannetje en pa hebben al het een en ander vervangen, ringetjes etc, maar nog steeds lekt het.
Tot we op internet vonden dat je wel degelijk garantie heb dus als je de auto gekocht hebt en je bent in de waan gemaakt dat deze in goede staat verkeerd.
Nou, niet dus.
Ik heb de net vandaag met de persoon gesproken die ons de auto verkocht heeft, en die vertelde mij om het volgende spulletje te gebruiken.

http://www.xado.nl/nl/producten/krukas-afdichting.html

Dat zou de krukasring ofzo weer soepeltjes maken, en de lekkage zou over zijn.
Maarruhm, nu ben ik niet zo heel erg goedgelovig wat middeltjes betreft, anders zou geen een enkele auto meer lekkage hebben toch?
En mocht er een scheurtje in de ring zitten, dan blijft het toch lekken?

Graag zou ik dus van jullie willen weten, wat zou jij doen?
Het is geen makkelijke en snelle reparatie.
Gelukkig heb ik een pa met veel geduld (a) maar die staat er ook natuurlijk niet om te springen.
Die heeft niet voor niets een jonge auto gekocht om van al die ellende af te zijn.
Tsjah, en als je het laat doen, ben je een paar honderd euro armer.

Dus, reparatie? of dat goedje? of teruggaan naar die verkoper?
Maar ja, die moet de auto dan waarschijnlijk een paar dagen daar houden, en een hotel zal dan net zo duur zijn als de reparatie.

Hebben wij dat? :'(

Help?

*een pechvogel wat auto's betreft*
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Meestal werken die dingen niet..........
Ervaring.................
Ik heb de krukaskeerring ook zelf vernieuwd.
Mar je hebt gelijk, kijk goed o[p de rekening die je gekregen hebt voor garantie, klein beetje dreigen mag ook natuurlijk (kassa, radar, kanton etc).
Asl je EXPLICIET zonder garantie gekocht hebt, tsja dan heb je wel zelf werk aan de winkel.

Op zich gat keerring vervagen wel als ej gereedschap hebt, tis gewoon veel uren werk.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
linnypin
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24.05.2010 - 14:09

Dank je wel voor je snelle reactie =]

We hebben de auto gekocht bij een handelaar, en na wat research vanmiddag kwamen we erachter dat deze verkoper blijkbaar al een aantal mensen heeft opgelicht =/
Kilometerstanden terug draaien etc. Dus ga morgen gelijk even met de RDW bellen.
Als we dat toch van te voren hadden geweten :-x

Voor ons gevoel lijkt het ons ook niet verstandig om dat spulletje erin te gooien, want wie weet wat het nog meer met zich meebrengt.

Ik hoop dat het juiste gereedschap er is, want dan wordt het toch zelf doen denk ik :(
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Ik zou de auto terug brengen en je geld terug vragen. Dit is het eerste probleem wat je tegen komt en ook al binnen een paar dagen. Wat gaat er straks nog komen? Waarschijnlijk heeft die ook slecht onderhoud gehad.

Gewoon een wagen bij een dealer halen in de buurt.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die heeft niet voor niets een jonge auto gekocht om van al die ellende af te zijn.
Tsjah, en als je het laat doen, ben je een paar honderd euro armer.


Zo jong is hij niet,de jongste 440 dateerd van 1997,dus 13 jaar oud inmiddels,wat betreft de garantie,dat hangt er van af wat je ervoor betaald hebt en of de verkoper een verborgen gebrek heeft verzwegen.
Al met al is dit niet te bewijzen denk ik.
Als je een auto koopt,neem iemand mee die er verstand van heeft,of laat een aankoopkeuring doen bij een onafhankelijke garage!
Dan heb je in ieder geval een globaal idee hoe de auto is!
Succes..
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

linnypin schreef: Ik heb de net vandaag met de persoon gesproken die ons de auto verkocht heeft, en die vertelde mij om het volgende spulletje te gebruiken.

http://www.xado.nl/nl/producten/krukas-afdichting.html

Dat zou de krukasring ofzo weer soepeltjes maken, en de lekkage zou over zijn.
Hoi gedupeerde,

Ik mis wat in je allereerste verhaal, je belt de handelaar op, en in ène keer weet ie te vertellen dat het misschien aan de krukas-keerring ligt??.
In zo`n korte tijd pech, had ik wel het een en ander met hem besproken om het gratis op te lossen.

Pas op met handelaars, er zijn er genoeg die alleen maar een flinke winstmarge maken op de opgepoetste wrakken v/d dag.
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
linnypin
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24.05.2010 - 14:09

Mijn man heeft al het 1 en ander vervangen in de auto.
de O ring van de oliepomp al vervangen, deze was keihard geworden en lekte dus, dat is nu opgelost.De dop om de olie te laten weglopen lekte, nieuwe afdichtring, opgelost, maar hij lekt dus nog steeds.De kleppendekselpakking is het ook niet, bij de kleppendeksel is alles netjes droog.Het slangetje van de carterventilatie is ook niet verstopt, dit heeft hij ook gecontroleerd.En ook is het oliefilter vervangen, dus dit kan het ook niet zijn.

Naar aanleiding van dit kan het volgens verschillende monteurs alleen nog maar de krukaskeerring zijn.

We moesten dat spulletje maar proberen en als het dan niet goed zou zijn, zou hij de auto willen bekijken. Maar wij beginnen te twijfelen of hij dat spulletje niet gelijk al heeft gebruikt, aangezien de motor en alles er netjes uit zag toen de we auto kochten, en de auto in eerste instantie niet lekte.
Die paar dingen zijn vervangen omdat we eigenlijk hoopten dat het makkelijk op te lossen zou zijn. Je kunt begrijpen dat een ritje van groningen naar rotterdam ook niet echt super is om die verkoper even naar je auto te laten kijken. Waarschijnlijk rijd je toch voor niets, ze zijn altijd druk, en wil er graag bij zijn als hij de auto zou nakijken/repareren, om te voorkomen dat ie dus voor het makkelijk even zo'n goedje erin gaat pleuren.
Het blijven oplichters, allemaal :S

Ennuh, we hadden de auto goed bekeken, proefrit in gemaakt etc, en het leek echt allemaal in orde.

Ow, btw, een oplichter is het zeker, want we hadden onze oude auto daar achtergelaten voor de sloop.Een peugeot, die helemaal niet meer in orde was. Met een km stand van 370.000 en staat ie nu niet tekoop met een stand van 190.000? Jahoor! Ik had de man gemaild onder een andere naam vandaan en hij vertelde mij dat de auto in goede staat verkeerd en de km stand klopt.
Grrrrr.....als ik dat geweten had hadden we de auto mee terug genomen en hier op de sloop gegooid.

Maar goei...mn bloeddruk loopt op :mrgreen:
Dank jullie voor je reacties =]
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Tjsa, km stand niet goed en je bent zeker dat je auto te koop staat met lagere stand -> aangeven!
Van dit soort praktijken kun je zelf ook de dupe worden, waarschijlijk ben je het al.

En de olielekkage zou ik verder nog controleren:
- keerringen van de nokkenas links en rechts.
- de pakking van het oliecarter.

Gewoon even goed schoonspoelen / wassen met motorreiniger bij een wasserette of met DASTY van de WIBRA.
Daarna goed opletten waarde lekkage begint.

En inderdaad, als je handig bent kun je het zelf en bespaar je een ritje waar je naar alle waarschijlijkheid niets aan hebt. Ik zou wel van tevoren even de voorwaarden van de verkoper doorlezen of je ECHT nergens op kunt reclameren. En heb vertrouwen, een 440-blok is goed, er moet wel HEEL veel gebeuren om het echt kapot te krijgen.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”