Nog geen 2 weken geleden hebben we een volvo 440 op g3 gekocht.
We hebben de auto uit de buurt van rotterdam gehaald, en wonen zelf in de provincie groningen.
De auto leek in eerste instantie wel okay. We hebben ook een goeie terugreis gehad.
De auto reed heerlijk. Kan ook gauw als je een peugeot 205 diesel gewend bent, haha.
Maar goed, alles goed en wel, er leek niets aan de hand, tot in de namiddag van de dag erna.
Toen lag er ineens een hele plas olie onder de auto.
Nee toch! hebben we weer zo'n strontbak gekocht dachten we gelijk :S
Mijn mannetje en pa hebben al het een en ander vervangen, ringetjes etc, maar nog steeds lekt het.
Tot we op internet vonden dat je wel degelijk garantie heb dus als je de auto gekocht hebt en je bent in de waan gemaakt dat deze in goede staat verkeerd.
Nou, niet dus.
Ik heb de net vandaag met de persoon gesproken die ons de auto verkocht heeft, en die vertelde mij om het volgende spulletje te gebruiken.
http://www.xado.nl/nl/producten/krukas-afdichting.html
Dat zou de krukasring ofzo weer soepeltjes maken, en de lekkage zou over zijn.
Maarruhm, nu ben ik niet zo heel erg goedgelovig wat middeltjes betreft, anders zou geen een enkele auto meer lekkage hebben toch?
En mocht er een scheurtje in de ring zitten, dan blijft het toch lekken?
Graag zou ik dus van jullie willen weten, wat zou jij doen?
Het is geen makkelijke en snelle reparatie.
Gelukkig heb ik een pa met veel geduld (a) maar die staat er ook natuurlijk niet om te springen.
Die heeft niet voor niets een jonge auto gekocht om van al die ellende af te zijn.
Tsjah, en als je het laat doen, ben je een paar honderd euro armer.
Dus, reparatie? of dat goedje? of teruggaan naar die verkoper?
Maar ja, die moet de auto dan waarschijnlijk een paar dagen daar houden, en een hotel zal dan net zo duur zijn als de reparatie.
Hebben wij dat?

Help?
*een pechvogel wat auto's betreft*