kloppend dak of koffergedeelte.

Plaats reactie
WesleyG
1st Gear member

Hoi,

laatste tijd hoor ik steeds een kloppend geluid komende vanachter in de wagen. Dak, achter zetels of uit koffer. kan het niet goed waarnemen van waar het juist komt. Maar het is telkens wanneer de wagen met zijn achterste wielen niet tegelijk van een drempel komen. ( overdreven uitgedrukt: de wagen word vanachter van links naar rechts geschut )

Alles uit koffer gehaald en nog steeds dit geluid. Al geluk dat het enkel is wanneer ik uit de garage kom of van een oprit kom bij familie bevoorbeeld.

Heb enkel bang dat dit weer een serieus onderzoek in de garage gaat worden met nodige discusie's en veel uit elkaar gehaal van onderdelen in de auto wat mij al niet zint. Laatst hebben ze ook al een box van de radio in de deur moeten vervangen en hebben ze al de inoxinleg stuk gedaan, maar niets zeggen zo terug steken, tot je erna paar dagen achterkomt dat die los hangt en dat er een pinneke binnenin afgebroken is. pFFFFFFFFFFFFF

Ale in ieder geval, de vraag luide als volgt. Heeft iemand ervaring met dit soort kloppend geluid komende van koffer en of dak.

Groetjes Wesley
jpwg001
6th Gear member

Klinkt als een euvel in de stabilisatie. Heb je de stabilisators en rubbers al eens bekeken?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
WesleyG
1st Gear member

Oei en dat is???? Kweet zelfs niet hoe ik dat zelf moet nazien. Zal maar naar de garage rijden. Toch bedankt voor de info

Greets
Frenk
3rd Gear member

Denk eerder dat door het torsen van de wagen het dak gaat kraken.
Dit kan gedeeltelijk verholpen worden door een nazicht van het dak (met eventuele regeling) en het correct smeren van bepaalde zaken.

Ik heb dit ook gehad, en moet zeggen dat het eigenlijk nooit volledig kraakvrij is.

Kan eigenlijk niet voor zo'n wagen, maar het is wel zo.
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
vOlOv
3rd Gear member

Ik herken dit idd.

Ikzelf denk dat dit de cover is binnenin de kofferbak die je neer moet laten als je het dak wil openen. Deze staat gewoonlijk rechtop tegen twee stootblokken aan. Vermoedt zelf dat de achterkant tordeert en deze cover tegen de 'blokken'slaat. Zou dus weg moeten zijn als je de cover neerhebt met het dak dicht (heb ik nog geeneens geprobeert om te checken bedenk ik me zu :? )

Mja, hij gaat bijna voor de 20k beurt. meld ik het zeker.
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
cabriorijder
3rd Gear member

Een algemene klacht is dat het dak kraakt of gaat kraken op de duur.
De druk en scharnierpunten van het dak regelmatig smeren schijnt te helpen.
RoofVogel
1st Gear member

waar smeren jullie de draai/ knikpunten mee?
WesleyG
1st Gear member

Ze hebben het gevonden en goed hersteld...

Er stond iets los aan de ophanging. Niets ernstig maar ik ben wel gered van het irriterend geluid

groetjes
robemer
4th Gear member

Tijdens onze Europa tour hoordde ik ook regelmatig een soort van belletje rammel als we over onregelmatige wegen reden etc.
Niet consequent en heb er verder geen aandacht meer aan geschonken omdat er zoveel zooi in de auto lag die dit kon veroorzaken.

Nu terug in NL paar keer open gereden maar niet meer gehoord; ga er toch eens op letten.

Het verhaal ophanging (achter?) had ik in Italy ook al aan gedacht.......als bij dealer in de buurt ben eens na laten kijken
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
WesleyG
1st Gear member

Heye,

bij mij was het net alsof een metalen plaat waarin je een deuk duwt en die er dan terug uit plopt. En dat laatste, dat ploppen, dat is het geluid dat ik bedoelde.

Greets ;)
Frank09
2nd Gear member

@robemer: ik herken dat. Een soort van rinkelend geluid (soort als van een belletje inderdaad) dat links van de bestuurder uit deur/dashboard lijkt te komen. Geen idee wat het is. Hoor je inderdaad als je over een wat hobbelig wegdek rijdt. :(
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
robemer
4th Gear member

@frank,

we krijgen weer wat drogere tijden zodat ik nog eens goed kan luisteren en proberen te localiseren.
Van de week ook open gereden maar met de ramen omhoog en dat maakt wel verschil om het te horen of niet.
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
Frank09
2nd Gear member

@rob,
ik heb er niet op gelet of het ook open optreedt. Bij dicht rijden in ieder geval regelmatig. Als ik het open ook hoor laat ik dat nog even weten. Moet inderdaad van de week wel weer lukken :)
robemer
4th Gear member

@Frank,

Tijdens dicht rijden hoor ik het dus in het geheel niet en ook niet als ik open rijdt met ramen omhoog.
ga er in ieder geval extra op letten
Afbeelding
Frank09
2nd Gear member

@rob,

Sorry, duurde even. Dicht hoor ik regelmatig een soort rinkelend geluidje links boven uit het dak. Open rijdend is het er uiteraard niet. Is laatst bij de laatste garantiecontrole nog naar gekeken maar toen hoorden ze niets. Toch maar weer even terug.
robemer
4th Gear member

Tja en ik hoor het in het geheel niet meer........
Laat nog wel horen als het weer terugkomt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”