Volvo V70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Volvo 70
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.05.2010 - 15:34

hallo allemaal,

de kogel is door de kerk en ik heb de zoektocht naar mijn droomwagen in gang gezet.

ik ga voor een V70 2.3 T5. ben al een hoop troep tegengekomen vandaar dat ik maar eens hulp van medestanders inroep.

waar moet ik zoal op letten; kortom de zwakke punten.

ben sinds kort praktische kennis aan het opdoen, dus graag tips en andere info.

alvast bedankt!
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Wat is het budget?
En hou dan niet alleen rekening met de aanschaf, maar ook met het onderhoud en het op de weg houden van de auto.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Volvo 70
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.05.2010 - 15:34

budget rond de 15. ik zie dat aanschaf redelijk te behappen is, onderhoud kan flink prijzig zijn.

maar goed, het ligt binnen bereik en een hobby mag best wat kosten vind ik.

daarnaast zal de auto zakelijk gereden worden.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Tja, In NL koop je dan een 2000-2001 T5
Je kan ook deze eens bekijken... http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... kl&asrc=fa
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Volvo 70
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.05.2010 - 15:34

bedankt voor de tip. zal het zeker in overweging nemen.

maar technisch gezien, wat zijn nu echt specifieke zwakke punten?
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Volgens velen hier kent een Volvo geen zwakke punten. ;)
Maar bij een dergelijk potente auto zijn er natuurlijk altijd zaken die iets sneller slijten dan normaal, een proefrit zegt meer dan duizend woorden.
En let dan op rechtuit rijden (uitlijning),remmen, rammels uit het vooronder etc.
Optisch op kleurverschillen, scheve naden ed.

Onderhoud historie, ook zeker belangrijk!
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Volvo 70, als ik jou was zou ik voor de Classic gaan. Die heeft namelijk nog een mechanisch gasklephuis. De V70N (nieuwe model) heeft een elektronisch gasklephuis en dat kan nog wel eens problemen opleveren...

KLIKKERDEKLIK (rechtsbovenin jaar 2009 selecteren, uitzending van 02-02-2009. Dan onder het filmpje op het plaatje ''Volvo'' klikken ;) )
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Zoek je een classic (t/m bouwjaar 2000), of een N (de opvolger van de classic)?

Voor 15K kun je een hele mooie classic kopen. Een N is voor dat geld ook wel te vinden, het is maar net wat je zoekt.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Mr. Ed
4th Gear member
Berichten: 576
Lid geworden op: 24.10.2008 - 09:55
Locatie: Drenthe

The Volvoboy schreef:Volvo 70, De V70N (nieuwe model) heeft een elektronisch gasklephuis en dat kan nog wel eens problemen opleveren...
Daar zou ik het zeker niet vanaf laten hangen. Bij een dealer kun je vervanging als voorwaarde stellen (als je ermee zit, onder verwijzing naar het genoemde artikel door Volvoboy) en in andere gevallen kun je ervoor kiezen om hem op voorhand te vervangen. Ik was laatst voor vervanging van het elect. gasklephuis (ETM) bij de dealer een bedrag kwijt waar menigeen nog niet eens een band voor koopt, dus dat valt mee
'Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen......'

Volvo V70 2.4 170PK Aut5, 2001
Gebruikersavatar
DannyB
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
Locatie: Eindhoven

The Volvoboy schreef:Volvo 70, als ik jou was zou ik voor de Classic gaan. Die heeft namelijk nog een mechanisch gasklephuis. De V70N (nieuwe model) heeft een elektronisch gasklephuis en dat kan nog wel eens problemen opleveren...
En vanaf modeljaar 2003 is er een contactloze ETM gebruikt die vrijwel geen problemen meer geeft!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

DannyB schreef:
The Volvoboy schreef:Volvo 70, als ik jou was zou ik voor de Classic gaan. Die heeft namelijk nog een mechanisch gasklephuis. De V70N (nieuwe model) heeft een elektronisch gasklephuis en dat kan nog wel eens problemen opleveren...
En vanaf modeljaar 2003 is er een contactloze ETM gebruikt die vrijwel geen problemen meer geeft!
Oke! Dat weet ik dan ook weer :D
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”