Leder of half leder

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
elianmars
5th Gear member

Bombina schreef:Witkees,
. Wat wil je met spuiten bereiken? Daar kun je alleen de kleur mee opvijzelen, de kwaliteit wordt er niet beter van. Dan kun je het net zo goed zelf onderhouden met een set van C.lock.
Nou, ik dacht het niet. Zie het verschil tussen voor en na een spuitbeurt (850 R interieur):

Afbeelding

Afbeelding
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
buikijn
3rd Gear member

Zulke mooie voorbeelden bestaan ook met de colourlock, enige verschil is dat de kleur niet opgespoten wordt, maar aangebracht.
Witkees
1st Gear member

elianmars schreef:Nou, ik dacht het niet. Zie het verschil tussen voor en na een spuitbeurt (850 R interieur):

Afbeelding

Afbeelding
Dit bedoel ik dus, schitterend. Met poetsen is niets mis mee, voor het onderhoud. Mag ik vragen aan je: bij wie heb je het laten doen (of zelf gedaan ?) en wat kost het ??
Dit is wel een groot verschil.
Volvo V70 2.4i (140 pk Editie II) Comfortline + Elegance-Line 16"; (11-2003)
Originele Volvo velgen, type 'URSA', Maat: 7J x 16 inch x ET 49, Steek: 5x108 met 4x Michelin Primacy HP bandenmaat 215/55R16 93V
Bombina
3rd Gear member

Nou, ik dacht het niet. Zie het verschil tussen voor en na een spuitbeurt (850 R interieur):
Inderdaad, dit is inderdaad een prachtig resultaat. Daar valt niets op aan te merken. Maar wat ik wilde zeggen toen ik dit schreef
Haarscheurtjes werk je er natuurlijk niet mee weg. Wat wil je met spuiten bereiken? Daar kun je alleen de kleur mee opvijzelen, de kwaliteit wordt er niet beter van.
is dat je haarscheurtjes e.d. niet wegwerkt en het leer verbetert. De strepen op het leer van de 850R zijn namelijk geen haarscheurtjes maar vervuilde plooitjes.
Eerlijk gezegd vraag ik me af, of spuiten wel noodzakelijk is voor een dergelijk mooi resultaat OF dat een grondige reiniging door een professioneel bedrijf hetzelfde resultaat heeft.
Overigens maakt dat voor het doel dat je nastreeft niks uit...
Ik hoop dat de misverstanden nu de wereld uit zijn.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
JPV70
3rd Gear member

Het interieur van mijn V70 zag er ook ongeveer zo uit. Na een grondige reiniging en behandeling met CLock (beiden zelf gedaan) ziet het er als nieuw uit. Kostte me wel een goede dag werk.
Als je goed naar de bovengeplaatste foto's kijkt dan zie je inderdaad de plooitjes nog zitten, ze vallen alleen niet meer op doordat ze 'schoon' zijn.
Overigens had ik 1 klein scheurtje in mijn leer, ook dit heb ik gerepareerd met een C.Lock product. De scheur is nu niet meer zichtbaar (tenzij je weet waar hij zat). Overigens worden de producten helemaal op kleur gemaakt voor jou interieur! Ik ken het product door een mede-forummer, hij heeft ook wat foto's geplaatst volgens mij.
Zie hier:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
Witkees
1st Gear member

JPV70 schreef:Ik ken het product door een mede-forummer, hij heeft ook wat foto's geplaatst volgens mij. Zie hier:
Respect voor Autoshampoo !
Geniaal hoe hij dit heeft aangepakt.

Mijn neefje + vriend heeft het leer in mijn auto schoongemaakt en volgens hem ook nabehandeld (invetten). De stoelen zijn nu weer een tint lichter maar je ziet nu gewoon hele kleine oneffenheden. Er zitten geen scheuren in het leer maar mooi is anders.

Daarom zit ik nu te denken aan spuiten. Of ik ga in mijn 'grote' vakantie, dit proces van Autoshampoo zelf eens een keer doen en dan pas een conclusie trekken. Ik was gewoon benieuwd of het betaalbaar is en waar ik dan moet zijn voor een fatsoenlijk bedrijf.

Alvast bedankt voor het meedenken !!
Originele Volvo velgen, type 'URSA', Maat: 7J x 16 inch x ET 49, Steek: 5x108 met 4x Michelin Primacy HP bandenmaat 215/55R16 93V
Bombina
3rd Gear member

Wordt het niet eens tijd dat we Colourlock benaderen met de vraag of ze niet eens forumsponsor willen worden???
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Witkees
1st Gear member

Bombina schreef:Wordt het niet eens tijd dat we Colourlock benaderen met de vraag of ze niet eens forumsponsor willen worden???
Mogen ze meteen mijn auto eens onder handen nemen voor een zacht prijsje :D
Autoshampoo
4th Gear member

Witkees schreef:
JPV70 schreef:Ik ken het product door een mede-forummer, hij heeft ook wat foto's geplaatst volgens mij. Zie hier:
Respect voor Autoshampoo !
Geniaal hoe hij dit heeft aangepakt.

Mijn neefje + vriend heeft het leer in mijn auto schoongemaakt en volgens hem ook nabehandeld (invetten). De stoelen zijn nu weer een tint lichter maar je ziet nu gewoon hele kleine oneffenheden. Er zitten geen scheuren in het leer maar mooi is anders.

Daarom zit ik nu te denken aan spuiten. Of ik ga in mijn 'grote' vakantie, dit proces van Autoshampoo zelf eens een keer doen en dan pas een conclusie trekken. Ik was gewoon benieuwd of het betaalbaar is en waar ik dan moet zijn voor een fatsoenlijk bedrijf.

Alvast bedankt voor het meedenken !!
Haha danku danku. Ben blij dat ik er mensen mee kan helpen! Ik zeg: schaf eerst Colourlock aan voordat je overgaat tot spuiten. Colourlock is stukken goedkoper en als je niet tevreden bent met het resultaat kun je altijd nog overgaan tot spuiten.

@ foto's van de 850R: mooi resultaat! Maar stiekem denk ik dat je met Colourlock precies hetzelfde resultaat zou hebben behaald. Wat ik op de foto's zie is overigens alleen maar vuil tussen de plooitjes. Verfen was misschien geen eens nodig geweest.
Arnoud
elianmars
5th Gear member

Witkees schreef:
Dit bedoel ik dus, schitterend. Met poetsen is niets mis mee, voor het onderhoud. Mag ik vragen aan je: bij wie heb je het laten doen (of zelf gedaan ?) en wat kost het ??
Dit is wel een groot verschil.

De foto's zijn niet van mijn interieur, maar van iemand van het 850 forum, die zijn wagen compleet aan het restaureren is.

Hij heeft het laten doen bij http://www.ecoleer.nl/IDW/
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
bord4kop
2nd Gear member

Om op de vraag van de TS terug te komen.

Ga voor vol-leer, in de mijne zit een soort halfleer (volgens mij vinyl).
Persoonlijk vind ik de meerwaarde is 0,0. Dus qua comfort, uitstralinge etc..
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”