airco v50

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Oceanracer
Geartronic member

Als die lektest daadwerkelijk is uitgevoerd, was daar zo'n grote lekkage zeker uit naar boven gekomen. Ik denk dan ook dat er iets anders aan de hand is. Ik ken de V50 niet, dus wat dat betreft is het voor mij een gok, maar als ik er eentje mag wagen: De magneetkoppeling. Is bij de S60/V70/S80 niet geheel vrij van problemen. Als daar voor een S40/V50 gebruik gemaakt is van een vergelijkbaar systeem, zou dat jouw probleem kunnen verklaren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Fransosowitz
3rd Gear member

Vandaag ben ik weer bij de dealer geweest. Het blijkt dat de condensator kapot/lek is. Al het koudemiddel was dus weer verdwenen. Dit lekken kon duidelijk gezien worden doordat men bij de afgelopen vulbeurt contrast vloeistof toegevoegd had aan het koudemiddel (just in case). Er is nu een nieuwe condensator besteld. Afwachten wanneer die arriveert...
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Oceanracer
Geartronic member

Ik vind het wel zeer opmerkelijk dat zo'n groot lek niet is opgevallen voor het afvullen. Ik denk dan ook dat dit slechts een papieren afwikkeling is geweest. (lees: wel gefactureerd, niet uitgevoerd) Los van het feit dat het niet erg bevorderlijk is voor het milieu, moet je het afvullen nu vast nog een keer betalen. Rare gang van zaken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Fransosowitz
3rd Gear member

Geen idee of dit zo is. Misschien is het lek alleen zichtbaar als de airco echt flink aan het werk is? Als men bij de garage zegt dat ze gechecked hebben of ie lekvrij is dan geloof ik dat totdat het tegendeel bewezen is. Men zei vorige week zelfs dat ze het zaakje een kwartier extra onder druk hadden gezet om te controleren of er echt geen lek was... Ik heb iig niet voldoende technische kennis om te beoordelen of een dergelijk lek altijd zichtbaar is of niet.

Over de kosten maak ik me iig geen zorgen: het is een leaseauto dus deze reparatie kost mij geen cent extra. Kost alleen een hoop tijd en enige frustratie omdat ik binnenkort naar Portugal ga en dan wel graag een werkende airco wil hebben... :sunny:
Fransosowitz
3rd Gear member

Inmiddels een airco-loze Portugal vakantie gehad. Maar nu sinds afgelopen vrijdag is de condensator vervangen en doet de airco het weer gelukkig. Nu maar hopen dat ie het blijft doen.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”