Even een vraag over de airco.
In mijn V70 Classic zit een airco die ik een half jaar geleden heb laten reinigen en bijvullen. Hij doet het altijd prima,
...tot afgelopen weekend.
In de file, met 30 graden, en de ECC ingesteld op 24 C, blies hij geen koude lucht meer. :hothot: Ook niet als ik hem helemaal koud zette, of na uit- en weer aanzetten.
Nadat ik de file weer uit was, blies hij wel weer duidelijk koude lucht :coldcold: gelukkig).
Maar is dit normaal bij hoge temperaturen en lage snelheid, of duidt dit op slijtage?
En zo ja, in welke onderdelen zit 'm dat dan?
werking airco in de file?
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
50 euro voor een V70?
Ik zou eerst is een goeie diagnose laten doen,alvorens te gaan sleutelen.
Ik zou eerst is een goeie diagnose laten doen,alvorens te gaan sleutelen.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Waar had je 30 graden buitentemperatuur, afgelopen weekend? Vast niet in Nederland.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Was in Zuid-Limburg, op de terugweg uit Frankrijk.Waar had je 30 graden buitentemperatuur, afgelopen weekend? Vast niet in Nederland.
Overigens ga ik ervanuit dat bij een warme motor de temperatuurmeter 2 C te veel aangeeft.
Beste Ramon & Ramon, lijkt me een goed advies. Vertel eens iets meer over een dergelijke diagnose. Ik vrees namelijk, met alle respect voor de Volvo-dealer, dat er snel geadviseerd wordt, hele onderdelen van de airco te vervangen.Ik zou eerst is een goeie diagnose laten doen,alvorens te gaan sleutelen.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
naar een aircoservice man gaan bijv,
of naar een goeie garage gaan waar ze er de apparatuur en verstand van hebben..
of naar een goeie garage gaan waar ze er de apparatuur en verstand van hebben..
- AvG
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13.03.2010 - 14:36
- Locatie: Rotterdam e.o.
Afgelopen week zat ik bij een vriend in zijn Focus, en ook deze auto had hetzelfde probleem. Een airco diagnose laat wel het e.e.a. aan het licht komen, maar als je dit een halfjaar geleden hebt laten doen, zal de airco ok zijn. Misschien toch eerst een blik op de koppeling. Je kan ook even bellen naar bijvoorbeeld deze gasten: http://www.pgautos.nl/ Zijn eerlijke kerels die je graag helpen. Ik heb de auto bij hen in onderhoud. Succes!
1997 Volvo V70 2.5 55-LH-XR
2003 Volvo V40 Europa Elegance 32-LK-SJ
1998 Volvo V40 1.8 Europa XD-FV-16
2003 Volvo V40 Europa Elegance 32-LK-SJ
1998 Volvo V40 1.8 Europa XD-FV-16
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59
[quote="AvG"]Afgelopen week zat ik bij een vriend in zijn Focus, en ook deze auto had hetzelfde probleem. Een airco diagnose laat wel het e.e.a. aan het licht komen, maar als je dit een halfjaar geleden hebt laten doen, zal de airco ok zijn. Misschien toch eerst een blik op de koppeling. Je kan ook even bellen naar bijvoorbeeld deze gasten: http://www.pgautos.nl/ Zijn eerlijke kerels die je graag helpen. Ik heb de auto bij hen in onderhoud. Succes![/quote]
SPAM!
SPAM!
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Hoezo SPAM!, komt op mij over als een goed bedoeld advies, zoals veel reacties hier.glitz schreef:AvG schreef:Afgelopen week zat ik bij een vriend in zijn Focus, en ook deze auto had hetzelfde probleem. Een airco diagnose laat wel het e.e.a. aan het licht komen, maar als je dit een halfjaar geleden hebt laten doen, zal de airco ok zijn. Misschien toch eerst een blik op de koppeling. Je kan ook even bellen naar bijvoorbeeld deze gasten: http://www.pgautos.nl/ Zijn eerlijke kerels die je graag helpen. Ik heb de auto bij hen in onderhoud. Succes!
SPAM!
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21540
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
SPAM is ongewenste berichtgeving. Maar dat lijkt mij in dit geval niet aan de orde omdat ik dit interessante informatie vind.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03.06.2010 - 11:23
Denk dat het niet de magneetkoppeling is, als de magneetkoppeling teveel speling heeft wordt die niet meer aangetrokken.
Het probleem wordt veroorzaakt door een te hoge druk, verstopping of de condensorventilator werkt niet.
Het probleem wordt veroorzaakt door een te hoge druk, verstopping of de condensorventilator werkt niet.