440 uit 1995!

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Buck Rodgers
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.02.2010 - 19:16

Hallo Allemaal,

Ik heb mij al voorgesteld in het voorsteltopic, ben zelf een V50 rijder en sta nu op het punt om een 440 te kopen voor mijn vriendin, ze moet uit die Hyundai Atos!

De auto is uit 95 en heeft 106.000 km gelopen, Donkergroen, automaat met airco. GEEN electrische ramen maar wel weer stoelverwarming, ook wissers voor de koplampen. Optisch een zeer nette auto, hetzij wat oubollig maar ik vind hem prachtig! Al dit moois inclusief afleverbeurt en een totaal vernieuwde distributiekit plus nieuwe matten en vakkundig gereinigd, opleg kentekenplaten EN 3 MAANDEN GARANTIE :shock: , voor schrik niet: 1750,- euro. IK BEN GEK ALS IK HET NIET DOE!!!!!


Ik heb er vanmiddag proef in gereden en wat rijdt dat ding strak en luxe!!! Onvoorstelbaar......

Wat vinden jullie, nog tips??????

Groet, Buck Rodgers.

ps: kan iemand mij uitleggen het verschil tussen phase 1 en 2? Qua modellijn.
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

welkom zeer goede keus.

het duidelijkste verschil kun je zien aan de neus phase 1 heeft de gril aan de lampen vast zitten. terwijl phase 2 dit aan de motorkap heeft.

interieur verschilt ook wat. wat precies moet ik je verschuldig laten.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

dat klinkt niet verkeerd.enkele verschillen zo uit het blote hoofd:
* de hier boven al genoemde motorkap.
*iets andere achterlichten.
*andere middenkonsole (asbak, vakjes)
*kachel met draaiknoppen ipv schuiven.
*electrische raambediening in de deur.
*geen gl,glt,gle meer op de achterklep.
er zijn vast nog meer verschillen maar deze zijn volgens mij het meest zichtbaar.
groet'n uut grunn
Buck Rodgers
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.02.2010 - 19:16

Hallo weer,

Ik heb gisterenavond op internet gezocht naar de kwaliteit van de 440, met andere woorden de CVT. Ik ben me lam geschrokken! De ellende die je KUNT meemaken is bijna niet te geloven, jammer, jammer. Ik had me er al op verheugd deze auto te gaan kopen maar ik zie er van af! Revisie 3000 euro???? na 130.000 km een must???? Dat is vragen om rottigheid.....

Het was ook te mooi om waar te zijn maar ja, ik kan niet alles hebben. Het gaat dus niet door.......
-DAVY-
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 29.01.2010 - 17:09
Locatie: Gorssel

Maar moet het een automaat zijn?
Anders ga je toch gewoon voor een schakelbak.
Volvo V60 T4 Polar+ Dynamic Bj: 2018
Volvo V70 2.4 185 pk Obbe tuning Bj: 2003
Volvo V40 2.0 Europa. Bj: 2000 My:2001
Volvo 460 1.8 Bj: 1995
Buck Rodgers
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.02.2010 - 19:16

Nee dus, maar nu weer goed zoeken naar een mooie schakel met een aantal opties, we zien wel. Komt goed! Hoop ik.....
Gebruikersavatar
Tjosper
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 31.01.2009 - 20:45
Locatie: Amsterdam

Je kunt natuurlijk ook voor een gewone automaat gaan, die gaan wat langer mee dan een CVT. De viertrapsautomaat in de 4-serie rijdt prima!
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dan ben je wel afhankelijk van de 2.0 liter uitvoering.

Maar laat je niet gek maken. Mits goed onderhouden kan de CVT echt wel langer mee dan 130.000 km.
Het KAN gebeuren dat je aan de beurt bent. Maar het hoeft niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Buck Rodgers
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.02.2010 - 19:16

Moeilijk, moeilijk. Wil morgen een beslissing nemen en kijken of ik iets kan doen met een soort van extra garantie.....Auto blijft me wel bezighouden..
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Mag mijn 460 wel kopen, heeft alleen wat meer km gedraaid.
Buck Rodgers
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.02.2010 - 19:16

Ik heb het toch gedaan! Tis een risico maar wel een met een goed gevoel erbij,

Groen, 1995,
106.000 km gelopen,
automaat, cvt dan.
airco,
stoelverwarming,
nieuwe distributie kit,
versnellingsbak olie vervangen
aircocheck plus afvullen,
onder handen genomen door een poetsbedrijf,
afleverbeurt plus nieuwe apk,
nieuwe mattenset, cd speler ingebouwd en afsluitbare tankdop.
EN...3 maanden garantie!!!!

VOOR____ 1750,-

Ik breng hem wel weg voor een preventieve cvt-check om te kijken hoe de bak ervoor staat zodat er de komende jaren geen ellende voor de deur staat.


Ik vind het wel wat hebben als tweede auto erbij.
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
Locatie: Elsloo (zuid-limburg)

Proficiat met je aankoop ;-) Hopelijk heb je veel plezier ervan en veel veilige kilometers toegewenst!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Als de olie toch wordt ververst (even ervan uitgaande dat het niet bij de merkdealer gebeurt) druk ze dan op het hart dat ze de speciale CVT-olie gebruiken. De standaard garagist zal er automatenolie in gooien, en je moet echt het spul van de dealer hebben.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Buck Rodgers
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.02.2010 - 19:16

Zark,

Bedankt voor de goede tip, wordt erg gewaardeerd!

Meteen bellen morgen!
marrty
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04.02.2008 - 13:41

Ik sluit me aan bij de tip hierboven om er CVT-olie in te gooien. Ik heb ook een CVT uit 1996, had eerst wat problemen met de bak, bibberen bij optrekken bijvoorbeeld. Er zat ook schuim op de peilstok. Heb toen de bak laten doorspoelen en laten vullen met CVT-olie en sindsdien geen enkel probleem.

CVT's staan inderdaad bekend om hun problemen, maar met een goede behandeling van de auto lijkt me dat het goed zou moeten kunnen gaan. Mijn auto heeft nu 244000 op de teller staan, heb er zelf 75000 mee gereden. Ik trek altijd rustig op, gebruik de kick-down nauwelijks.

Veel plezier!
Buck Rodgers
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.02.2010 - 19:16

Marrty, Dank je wel voor de geruststellende berichtgeving!

Doorspoelen en echte CVT olie dus.....dat moet goed komen!

Nogmaals bedankt!
Ghia
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 04.08.2009 - 07:45

Hoi Buck,

Hoe is het verder verlopen.
CVT knort nog steeds?
Nog steeds tevreden?

Gr.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”