Het ziet er naar uit dat ik deze week over ga tot aankoop van mijn eerste Volvo, namelijk een V50 uit 2006 Edition I. De auto is uitgevoerd met o.a.; RTI (DVD) en High Performance audio. Naar aanleiding van mijn eerste bezoek aan deze auto heb ik een paar vragen.
Ik heb overigens het hele forum doorgezocht een geen antwoorden kunnen vinden op de onderstaande vragen m.b.t. het model my06.
Vragen
1. Kan ik met het RTI (DVD) systeem ook normale DVD films bekijken?
2. In combinatie met het High Performance Audio systeem (inclusief CD wisselaar), is er dan standaard een AUX of USB aansluiting aanwezig? Zo ja, waar?
3. Mocht er geen AUX of USB aansluiting aanwezig zijn, hoe kan ik dan het onderstaande bereiken?
3.1 AUX - iPhone aansluiten als audio bron, bediening via iPhone.
3.2 USB - USB drive aansluiten als audio bron, bediening via Volvo.
4. Er zit geen telefoon module in. Ik zou graag willen weten wat de mooiste manier is om mijn iPhone (het liefst d.m.v. bluetooth) in te bouwen.
Uiteraard zal ik binnenkort de foto's van deze auto op het forum plaatsen.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Mvg,
Marcel
Vragen over aankoop Volvo V50 my06
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
1) nee
2) nee
3) mogelijk met een i-pod interface
4) dmv een Parrot
2) nee
3) mogelijk met een i-pod interface
4) dmv een Parrot
Volvo for life
- lancer
- 6th Gear member
Een kleine kanttekening, een V50 uit 2006 kan ook Modeljaar 2007 zijn. Indien het een MY07 is, is er wel een AUX aansluiting achter de center-stack.
Als het een MY07 is, heb je wat betreft de iPod interface pech. Voor zover ik weet is dat op een MY07 onmogelijk (de dealer heeft het geprobeerd)
Als het een MY07 is, heb je wat betreft de iPod interface pech. Voor zover ik weet is dat op een MY07 onmogelijk (de dealer heeft het geprobeerd)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
eens, maar de topic start met "my 2006" dus die optie was daardoor voor mij geen optie
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Ik heb ook een V50 MY2006 icm High Perf. sound. De enige manier om een iPhone aan te sluiten is dmv zo'n iMIV in te (laten) bouwen. Prijzige optie, volgens mij iets van €500,- (zie elders op het forum)
Een betere optie IMO is een Parrot carkit uit de 9xxx serie. Hiermee kan je ook een USB, Aux, of iPhone aansluiten. Het geluid gaat dan welliswaar alleen over je voorspeakers en kan je de iPhone niet met je stuur bedienen, maar het is wel een stuk goedkoper én je hebt meteen een Bluetooth carkit.
Een betere optie IMO is een Parrot carkit uit de 9xxx serie. Hiermee kan je ook een USB, Aux, of iPhone aansluiten. Het geluid gaat dan welliswaar alleen over je voorspeakers en kan je de iPhone niet met je stuur bedienen, maar het is wel een stuk goedkoper én je hebt meteen een Bluetooth carkit.
V40 1.9 TDI Europe - 276913km, Sapphire black, 1999
V50 2.0D momentum - 66500km, Titanium grey, 2006
V50 2.0D momentum - 66500km, Titanium grey, 2006
- Heibel
- 1st Gear member
- Contacteer:
In mijn V50 MY2004 heb ik de Parrot laten inbouwen. Ik heb het basic audio systeem en de Parrot klinkt beter vanwege de EQ mogelijkheden. Bij mij is die overigens op alle 4 de speakers aangesloten, via een eigen 20 watt versterker die bij de kit hoort, dat is dus gewoon mogelijk. De High performance heeft als ik het goed heb met name de tweeters als extra t.o.v. de basis toch? Die zouden als het goed is dan ook door de Parrot aangestuurd moeten worden. Telefoon integratie is perfect, ook via bluetooth. Ik kan met mijn HTC Desire gewoon muziek streamen naar de Parrot en die bedienen met de bijbehorende afstandsbediening. Kortom, 'n fijn apparaatje..
- Heibel
- 1st Gear member
- Contacteer:
Zeker mag dat...Ik heb de Parrot mki9200. Inclusief inbouwen was geloof ik €495. Dat is best duur, maar we hebben dat mee laten nemen bij de aankoop van de auto bij de Volvo dealer, i.p.v. in prijs te zakken, dus op het geheel redelijk goedkoop. Ik geloof dat je die setjes los voor ongeveer €250 kunt bestellen, maar met 'n beetje handig D.I.Y. en 'n goed verloop stekkertje is het misschien zelf ook best goed te doen..m4rk schreef:Welke Parrot heb jij dan? En mag ik vragen wat je daar ongeveer voor kwijt was? (inclusief plaatsen)
Succes...