Ik ben van plan te gaan kijken naar een 245 bj. 77 met boververmelde blok en automaat.
Kan iemand me wat vertellen over het rijgedrago op de snelweg?
Ik doel dan met name op hoge toeren, geluid e.d. Dat het wat meer slurpt lijkt me alvast normaal.
245 is nu nog op benzine, maar gas staat dan wel op de planning.
Ik heb nu een 144 met overdrive. Is dit vergelijkbaar voor wat betreft snelweg rijden?
Alvast bedankt,
Leon
B21A met 3 traps automaat
- admiral
- 5th Gear member
Een station loopt wat meer toeren dan een sedan. Als je de mogenlijkheid heb kijk dan naar een 3 traps met OD of een 5 bak. Zelf heb ik een 245 met 3 traps en OD + een sedan achteras. Ik kom niet boven de 2800 toeren als ik 120 km/h ga, rijd relaxed en de brandstof vliegt niet al te hard d'ruit. Oké een zware aanhanger of caravan in de heuvels of bergen wordt lastig maar ik heb geen van beide en ben ook niet van plan dit aan te schaffen.Krijn schreef:Ik ben van plan te gaan kijken naar een 245 bj. 77 met boververmelde blok en automaat.
Kan iemand me wat vertellen over het rijgedrago op de snelweg?
Ik doel dan met name op hoge toeren, geluid e.d. Dat het wat meer slurpt lijkt me alvast normaal.
245 is nu nog op benzine, maar gas staat dan wel op de planning.
Ik heb nu een 144 met overdrive. Is dit vergelijkbaar voor wat betreft snelweg rijden?
Alvast bedankt,
Leon
-
- 8th Gear member
Ik heb een 242 gehad met die motor-bak combi, en de 3 bak is geen aanrader als je van plan bent veel 120 km/h te gaan rijden.. Als je rond de 100 blijft, is het te doen en het verbruik is ook nog te doen. (1:10 is haalbaar)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt