Beste allemaal;
In het verleden ben ik zelf redelijk actief geweest op het forum, toen ik nog 480 reed.
Helaas heb ik hem weg moeten doen omdat grijs kenteken rijden voor mij veel aantrekkelijker werd.
Echter, mijn ouders zijn nu aan het rondkijken naar een andere auto, waarbij hun oog viel op een Volvo. Ik hoop dat ik hiervoor weer een beroep op het forum kan doen.
Ze rijden nu Mercedes, en willen iets degelijkers.
Hierbij hebben ze interesse in een mooie blauwe V50 1.8 uit 2004 met weinig kilometers.
Mijn vraag daarom concreet:
Buiten het reguliere (oude schades, onderhoud, etc.); wat zijn specifieke punten bij zo'n V50 om op te letten?
Aankooptips V50 1.8 2004
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- V50_1.8
- 1st Gear member
Ik rij sinds een half jaar in een V50 1.8 uit november 2004 (MY 2005) en heb nog geen noemenswaardige problemen ondervonden.
Slechts 1 puntje van aandacht: de onderkant van mijn achterklep was bij aankoop over de gehele breedte beschadigd (lak eraf en beetje roest). Aangezien op de bumper een slijtagestreep zat op diezelfde plek (bij het sluiten) lijkt het erop dat de achterklep ooit 'uit de kom' was. Weet niet of dit te maken had met het model/bouwjaar, maar check het even zou ik zeggen.
Slechts 1 puntje van aandacht: de onderkant van mijn achterklep was bij aankoop over de gehele breedte beschadigd (lak eraf en beetje roest). Aangezien op de bumper een slijtagestreep zat op diezelfde plek (bij het sluiten) lijkt het erop dat de achterklep ooit 'uit de kom' was. Weet niet of dit te maken had met het model/bouwjaar, maar check het even zou ik zeggen.
Volvo V50 1.8 Kinetic MY 2005 Barents Blue, Castalia, High Performance Audio
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Bedankt voor de tip! De koop is uiteindelijk doorgegaan (met een mooie inruil voor de oude auto)
Dit is 'm:
KLIK
Autootje ziet er bijna als nieuw uit; vrijwel geen krasje te vinden.
Denk overigens dat een S40/C30 grille wel zo mooi staat dan de grille die er origineel in zit.
Dit is 'm:
KLIK
Autootje ziet er bijna als nieuw uit; vrijwel geen krasje te vinden.
Denk overigens dat een S40/C30 grille wel zo mooi staat dan de grille die er origineel in zit.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.