Ik zit gewoonlijk rond de 6,4L op de BC, wat in werkelijkheid ongeveer 7 l/100km geeft.
Op snelweg op cruisecontrol zakt hij soms wel beneden de 5,5L maar na wat secundaire wegen gaat hij terug richting 6,4.
Ik heb een 24D MY06 (163pk) met 6 traps geartronic
Wat verbruikt jullie D5 ???
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Niemand met een D5 AWD die zijn verbruik hier kan/wil vermelden? ben met name geinteresseerd in het verbruik van een MT..
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Jaloers op deze cijfers, mijn 07-2007 2.4d haalt op de snelweg maar net 1 op 12.5 oftewel 8l/100km Waardeloos.
Handgeschakeld, hou me netjes aan de snelheden. Zelfs helemaal naar Italie maar 1 op 12.7, snelweg, nergens harder dan 125 (ook niet in duitsland)
Handgeschakeld, hou me netjes aan de snelheden. Zelfs helemaal naar Italie maar 1 op 12.7, snelweg, nergens harder dan 125 (ook niet in duitsland)
Volvo V70 sports edition 2.4d sept. 2007
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
hmmm ik rij nu ongeveer 1 op 17 met classic. ik weet dat de D5 minder zuinig is (de paardjes moeten allemaal te drinken hebben natuurlijk), maar mag ik rekenen op een verbruik van 1 op 14? ( de psychologische grens ligt voor mij gewoon op 1000 km per tank...)
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- nieuwedaf V70
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 22:19
Even een laaaang pinksterweekend naar Frankrijk geweest en een totale afstand van 2185 km met 146 liter diesel en op de cc gereden met +/- 150 op de teller in Frankrijk. Dus gemiddeld 1 op 14.85 niet slecht voor een D5 2005. Enne de BC gaf 5.6 op?? maar deze topic ( over de afwijking BC) hebben wij al eens gehad.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ik ben heel erg ontevreden over het verbruik van mijn D5, 185 PK, geartronic 6-speed. Ik mag blij zijn als ik 1 op 12 haal (uitgerekend). Ik vind het echt ongelooflijk wat die D5 verbruikt.
Bc geeft op de snelweg rond de 7.1 tot 7.8 aan. Bc gemiddelde is 7.9
Ik ben echt geen stoplichtsprinter, rijd op de snelweg tussen de 130 en 140 km/h. Voor de rest rijd ik rustig weg van stilstand. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Heeft net een onderhoudsbeurt gehad bij de dealer. Alles uitgelezen, niks vreemds. Motor loopt ook prima. Veel trekkracht dus geen last van de LMM.
Auto krijgt 17 juni een Eco-tuning van Rica. Ik hoop echt dat daarmee het verbruik naar beneden gaat.
Bc geeft op de snelweg rond de 7.1 tot 7.8 aan. Bc gemiddelde is 7.9
Ik ben echt geen stoplichtsprinter, rijd op de snelweg tussen de 130 en 140 km/h. Voor de rest rijd ik rustig weg van stilstand. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Heeft net een onderhoudsbeurt gehad bij de dealer. Alles uitgelezen, niks vreemds. Motor loopt ook prima. Veel trekkracht dus geen last van de LMM.
Auto krijgt 17 juni een Eco-tuning van Rica. Ik hoop echt dat daarmee het verbruik naar beneden gaat.
- Rofoxc70
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 25.07.2005 - 21:02
1 op 12 gemiddeld met een 185 pk XC70 GT, dit is stads- en snelwegverkeer. Zuinig is anders uiteraard, maar je hoort mij niet klagen. Blij dat ik rij 

Volvo XC70 D4 GT 2015 Nordic+ Luxury, Intellisafe Pro Line, Twilight bronze en Hazel Brown
V60 D5 AWD GT R-design Polestar tuned 2011 Electric Silver metallic
V60 D3 GT 2011 Black Sapphire metallic
XC70 D5 GT Summum 2007 Black Sapphire metallic
2002 Ashgold V70 XC 2.4T benzine
V60 D5 AWD GT R-design Polestar tuned 2011 Electric Silver metallic
V60 D3 GT 2011 Black Sapphire metallic
XC70 D5 GT Summum 2007 Black Sapphire metallic
2002 Ashgold V70 XC 2.4T benzine
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
Met mijn S60 D5 (163 pk)
- BC: 1 op 16,6
- Werkelijk: 1 op 17,3 !!!
In mijn geval is de BC dus eens niet positiever.
- BC: 1 op 16,6
- Werkelijk: 1 op 17,3 !!!
In mijn geval is de BC dus eens niet positiever.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Ik heb een D5 163Pk uit 2005.
Rij veel km's over de snelweg en kom op 1:14,5.
Niet gerekend via de BC maar echt bijgehouden.
Mijn Opel Omega 2.5TD reed 1:10,5 dus ik ben heel blij met deze
"zuinige"
volvo
:evil:
Rij veel km's over de snelweg en kom op 1:14,5.
Niet gerekend via de BC maar echt bijgehouden.
Mijn Opel Omega 2.5TD reed 1:10,5 dus ik ben heel blij met deze
"zuinige"


Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
@Voorn: komt redelijk overeen met mijn MY04 D5 163PK. Ik rijd gemiddeld 1:14.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20.04.2010 - 16:08
Geartronic, 163pk D5 AWD (geex XC, maar een V70). Huidige verbruik: 1 op 10 (BC) à 11 (werkelijk berekend). Rustige rijstijl, maar mijn vrouw rijdt er meestal mee en die rijdt een kort stuk snelweg.Quota schreef:Niemand met een D5 AWD die zijn verbruik hier kan/wil vermelden? ben met name geinteresseerd in het verbruik van een MT..
Als ik 'm heb op de snelweg en op de CC snoep ik in 100km zomaar 0,2l/100km van het verbruik af (9,8l/100km naar 9,6l/100km)
Dit geeft overigens wel aan dat de boordcomputer (de laatste 20000km niet gereset, zie mijn signature voor het werkelijke verbruik sinds toen, de laatste tijd is het structureel hoger omdat we weinig lange snelwegstukken rijden, dus de signature-waarde is ook aan het oplopen...) een beperkt geheugen heeft: volgens mij wordt het gemiddelde over de laatste 1000km of zo gemeten, echt niet over de laatste 20000km...
Ik ben overigens niet tevreden en denk dat dit beter moet kunnen en dat er een en ander niet helemaal lekker zit (zie andere postings waar ik met hulp van medeforumleden probeer uit te vinden wat dit is...)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Zoals je zelf waarschijnlijk al had geconcludeerd niet echt diesel-waardig. Mijn T5 heeft ook ongeveer dat verbruik (alleen dan met Euro98).R_P schreef:Geartronic, 163pk D5 AWD (geex XC, maar een V70). Huidige verbruik: 1 op 10 (BC) à 11 (werkelijk berekend). Rustige rijstijl, maar mijn vrouw rijdt er meestal mee en die rijdt een kort stuk snelweg.Quota schreef:Niemand met een D5 AWD die zijn verbruik hier kan/wil vermelden? ben met name geinteresseerd in het verbruik van een MT..
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10500
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Verbruik ca 1 op 14 gemiddeld. Met de caravan in Deutschland bij ca 105/110 km/h 1 op 8,5....... 1500kg minsteens aan de haak en aircootje aan.
Bij stadverkeer rondom de kerk zegmaar, 1 op 10. Maar als ik op de cruise ca 85 km/h rij, dan geeft de BC ook zo maar 1 op 21/22 aan.
Autobaan werk in NL kan ik ergens rond de 1 op 16 wel halen....
Bij stadverkeer rondom de kerk zegmaar, 1 op 10. Maar als ik op de cruise ca 85 km/h rij, dan geeft de BC ook zo maar 1 op 21/22 aan.
Autobaan werk in NL kan ik ergens rond de 1 op 16 wel halen....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9143
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
S60 D5, 5 bak, 2003:
5,0L/100km op de boordcomputer (1 op 20)
5,8L/100km werkelijk verbruik over 25.000km (1 op 17,4)
Laatste 2 keer dat ik getankt heb deed hij 1 op 19.
Huis-werk is 38km, veel provinciale weg en een stukje A7.
5,0L/100km op de boordcomputer (1 op 20)
5,8L/100km werkelijk verbruik over 25.000km (1 op 17,4)
Laatste 2 keer dat ik getankt heb deed hij 1 op 19.
Huis-werk is 38km, veel provinciale weg en een stukje A7.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26.10.2007 - 22:50
- Locatie: Leeuwarden
Tot nu toe (de eerste 5.000 km): solo 1 op 16 en met caravan 1 op 10.
V70 D5 Aut. Dynamic, Estate Line uit 2002, Polartic pearl (444), Anholt sport Leder/Jacquard Off-black (A370), Metis 7x16";-velgen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09.05.2010 - 16:23
- Locatie: Boven de rivieren
Ik ben erg benieuwd wat het resultaat in de praktijk is van onze V70 D5 automaat. Je moet best wel wat rijden om break-even met een 2.4T te komen op basis van 1 op 16 dus als het ding 1 op 14 blijkt te lopen dan doe ik mezelf ernstig te kort... zeker een pk of 37
We zullen het zien bij de eerste tankbeurt
We zullen het zien bij de eerste tankbeurt

- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Het begint erop te lijken dat hoe nieuwer je auto is hoe onzuiniger hij is.
Waar ligt dit nu aan? Het kan toch niet alleen maar liggen aan het roetfilter die af en toe schoon gebrand word?

Waar ligt dit nu aan? Het kan toch niet alleen maar liggen aan het roetfilter die af en toe schoon gebrand word?
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Dat is ook zeker niet de reden volgens mij waren de 163 pk's duidelijk zuiniger dan de 185, vervolgens is de latere 175 pk weer zuiniger en verwacht ik dat de nieuwe 2.0 5 cil D3 zeer goed zal blijken te presterenTurbodesk schreef:Het begint erop te lijken dat hoe nieuwer je auto is hoe onzuiniger hij is.![]()
Waar ligt dit nu aan? Het kan toch niet alleen maar liggen aan het roetfilter die af en toe schoon gebrand word?