Cruise control en gasklephuis?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Kamp
Starter

Ik heb sinds 8 maanden een V70 2.4 T (nieuw type) uit 2001 in bezit.
Na enige maanden kreeg ik problemen met de cruise control: na inschakelen van cruise control en vervolgens het vastzetten van de snelheid, schakelt de cuise control uit en kun je hem niet meer inschakelen. Pas na opnieuw starten kun je het nog eens proberen. Dit probleem deed zich steeds vaker voor.
De garage heeft vervolgens de sensoren bij de remmen en koppeling vervangen, maar dit gaf geen verbetering.
Nu komt er ook regelmatig een "motor management service vereist" op het moment dat ik de snelheid probeer vast te zetten.
Uitlezen bij de dealer geeft een valse lucht storing.
De garage zegt nu dat het gasklephuis waarschijnlijk stuk is (ook omdat hij niet lekker stationair loopt) maar wil die niet vervangen onder garantie omdat de kosten erg hoog zijn en een cruise control slechts een accessoire is.

Mijn vragen:
- is het waarschijnlijk dat het gasklephuis de oorzaak is?
- de garage moet dit probleem toch onder Bovag garantie oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reaktie!!
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Hallo Kamp, welkom hier!
het is leuk als je eens wat foto's plaatst van je zekerteweten mooie V70!

Het technische probleem-vraagstuk moet je maar eens voorleggen in het V70 gedeelte. Het probleem wat je beschrijft is een bekend probleem en er zijn goedkopere alternatieven.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
s80t6
3rd Gear member

hoi,

ik heb exact dezelfde problemen, Mijn auto loopt stationair ook niet goed, krijg geregeld de melding 'transmissie service vereist' (ik heb geartronic) met de daarbij behordende melding 'emissie service vereist' alleen die krijg je eerst niet te zien, wel het bijbehorende lampje van het uitlaatsysteem.

Nu twee keer de cruise control functie even moeten missen wanneer ie met die melding kwam. dan zegt ie 'stop veilig, start opnieuw' als je dat gedaan hebt is het weer in orde.

Grote kans dat idd het gasklephuis aan revisie/vervanging toe is... Volgens de insiders hier moet je dan bij www.actronics.nl zijn, dat scheelt euro's :D

Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
Hans
8th Gear member
Contacteer:

juist ja, dat was de link :mrgreen:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
s80t6
3rd Gear member

hans anesthesie schreef:juist ja, dat was de link :mrgreen:

weet niet of je er wat aan hebt, wat ze m.i. voornamelijk willen benadrukken dat ze liever geen zaken met particulieren doen.

zullen wel werk genoeg hebben denk ik....

Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Welkom hier Kamp, maar voor deze vragen verkeerde forum. Kijk bij technische zaken of zoals Hans schreef bij de V70.
Hier stel je je voor en plaatst METEEN foto's. Anders ben je in augustus de klos (BBQ).
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
&#63743; Mijn Flickr foto's
@dreamer@
4th Gear member
Contacteer:

Welkom, veel plezier hier.
Eindelijk!!! Nu nog mijn eerste volvo...
Frumpy
5th Gear member

Het probleem deed zich bij mijn auto in de garantieperiode ook voor.

Geen cruise control meer, en een melding over het gasklephuis bij het uitlezen.
De dealer wist toen voldoende. Er werd een of andere sensor vervangen, die bij Volvo wel vaker stuk gaat of storingen oplevert. Als ik me goed herinner zat die sensor ergens bij de pedalen.

Sindsdien geen problemen meer gehad, hoeft dus niet direct aan het gasklephuis te liggen.
Marc O.
5th Gear member

Kamp schreef: .... maar wil die niet vervangen onder garantie omdat de kosten erg hoog zijn en een cruise control slechts een accessoire is.
Als je nog steeds (Bovag) garantie op de auto hebt dan zal de garage dat gewoon moeten oplossen. De opmerking dat "cruise control slechts een accessoire is" slaat natuurlijk nergens op. Een gasklephuis is i.i.g. beslist geen "accessoire" en zou dus gewoon vervangen moeten worden wannneer deze defect is. En voor zover ik weet zou een evt. defecte cruise control ook gewoon onder garantie gerepareerd moeten worden. Accessoire of niet.

By the way: Welkom hier!
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)

V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
avanderendeS80
2nd Gear member

het niet werken van een cruise control behoort tot de beveiligingen bij motormanagement storingen.
Ik had dit ook bij een opel zafira. Ook bij motormanagement problemen doet de cruise control het niet.
Volvo S80 2.5TD *Verkocht* , My other hobby : bmw r1200c
IkeV70
5th Gear member

avanderendeS80 schreef:het niet werken van een cruise control behoort tot de beveiligingen bij motormanagement storingen.
Ik had dit ook bij een opel zafira. Ook bij motormanagement problemen doet de cruise control het niet.
Inderdaad, goede kans dat de storing van de cruise control alleen maar een neveneffect is van een heel ander probleem. Dat verhaal van "cruise control is alleen maar accesoire" gaat absoluut niet op.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Guestuser

vervang de rempedaalstand sensor,euvel is dan weg
hogie
3rd Gear member

Vandaag auto voor APK/ en grote beurt naar de garage gebracht, en gemeld dat de Cruise Control het wel/niet doet.
Vervolgens is de rempedaalstand sensor vervangen (deze was defect volgens de computer, weer 130 euro).
Vanaf nu doet de hele cc het helemaal niet meer.
Conclusie: Graag afspraak maken om volgende week de auto toch weer eens te bekijken.

Dus je brengt je auto, met een klachtje ( doet het niet altijd), krijgt je auto terug , doet het helemaal niet meer.
Hebben ze nu toch onnodig 130 euro op de rekening gezet??, of zou dit nu garantie worden???
Wordt vervolgd...............................

Hogie
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe

Austin metro
NOS
7th Gear member

ABS sensor heb ik gehad
daardoor werkte de CC niet
ubogaart
1st Gear member

Toen ik anderhalf jaar geleden mijn V70 2.4T kocht had ik ook problemen met de cruise control. Deze viel ook weg zodra ik de snelheid wilde vastzetten. De dealer heeft toen vastgesteld dat het probleem uit het gasklephuis kwam. Het gasklephuis is door de dealer schoongemaakt met daarbij de waarschuwing dat dit waaraschijnlijk geen lange termijn oplossing zou zijn. Een jaar later is het gasklephuis er definitief mee opgehouden (zie een andere thread) en is het gasklephuis vervangen. Kosten: dik 600 eurootjes.
frispa
Starter

Bekend probleem bij Volvo. Trek maar eens de motorklep van een oudere V70 open en grote kans dat het gasklephuis er nieuwer uitziet dan z'n omgeving.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Nadat ik me rotschrok van de prijs van een nieuw gasklephuis, ben ik op gereviseerd uitgekomen.Helaas zonder succes. Ik heb er dire gehad en alledrie stopten ze na korte tijd met normaal functioneren. Uiteindelijk zit er nu toch een nieuwe in :( .
Gast

frispa schreef:Bekend probleem bij Volvo. Trek maar eens de motorklep van een oudere V70 open en grote kans dat het gasklephuis er nieuwer uitziet dan z'n omgeving.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Nadat ik me rotschrok van de prijs van een nieuw gasklephuis, ben ik op gereviseerd uitgekomen.Helaas zonder succes. Ik heb er dire gehad en alledrie stopten ze na korte tijd met normaal functioneren. Uiteindelijk zit er nu toch een nieuwe in :( .
Vraag: waar heb je hem laten reviseren?
Of bedoel je dat ze hem een aantal keren hebben schoon gemaakt?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”