Ik heb hier ergens eens gelezen dat het zo plug-and-play is als je een originele cruise controle hebt.
Mijn S40 is van '96, nu heb ik op de sloop een V40 gevonden waar de hendel nog in zat.
Deze heb ik eruit gehaald, maar er moest nog iets bij en het hoe en waarom stond hier beschreven maar dat kan ik niet meer vinden.
De handel heb ik dus, wat heb ik nog meer nodig?
( volgens mij een zwart kastje welke achter de veerpoot zat aan de bestuurderskant ).
Is het dan ook werkelijk plug and play?
Om hem te monteren, moet het stuur er dan af ( ivm airbag )
Verder zat in die auto nog een controle display in de middenconsole, is dit ook plug and play of zijn hier aanpassingen voor nodig?
Alvast bedankt voor de info!
inbouw originele cruise controle S40/V40
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Er komt wel iets meer kijken dan allen maar een handel voor de cruise. De handel is alleen maar de schakelaar, dan ontbreekt dus het gehele systeem!
HHmm een controle display in de middenconsole! Je bedoeld bij de draaiknoppen van de verwarmingsunit. Ik heb zoiets al eens eerder gezien. Digitale Climaat control.
Als je hem wilt hebben, tsja dan moet je de gehele unit overzetten. is niet zo gek veel werk. Voorpaneel weg, 4 schroefjes los en stekkertjes afkoppelen.
en klaar is kees!
HHmm een controle display in de middenconsole! Je bedoeld bij de draaiknoppen van de verwarmingsunit. Ik heb zoiets al eens eerder gezien. Digitale Climaat control.
Als je hem wilt hebben, tsja dan moet je de gehele unit overzetten. is niet zo gek veel werk. Voorpaneel weg, 4 schroefjes los en stekkertjes afkoppelen.
en klaar is kees!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
is het een benzine of een diesel?
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Het gaat bij beide auto's om benzine.
Ik heb de hendel losgeschroefd, het witte gedeelte zit dus nog in de sloopauto, dat lijkt me gewoon allemaal hetzelfde.
Dat het stuur eraf moet is niet zo erg, maar er zit een airbag in... het is meer de vraag hoe ik dat aan moet gaan pakken.
Verder kan ik me dus herinneren dat er over een zwart kastje werd gesproken, ik meende dat ze bedoelde dat deze achter de veerpoot aan de bestuurderszijde zou zitten.
De stekkers zouden al voorbereid liggen, dat is wat ik me kan herinneren.
Kan iemand mij vertellen wat ik anders nog extra bij die hendel moet hebben en waar dat zit.
Ik heb de hendel losgeschroefd, het witte gedeelte zit dus nog in de sloopauto, dat lijkt me gewoon allemaal hetzelfde.
Dat het stuur eraf moet is niet zo erg, maar er zit een airbag in... het is meer de vraag hoe ik dat aan moet gaan pakken.
Verder kan ik me dus herinneren dat er over een zwart kastje werd gesproken, ik meende dat ze bedoelde dat deze achter de veerpoot aan de bestuurderszijde zou zitten.
De stekkers zouden al voorbereid liggen, dat is wat ik me kan herinneren.
Kan iemand mij vertellen wat ik anders nog extra bij die hendel moet hebben en waar dat zit.
-
- 2nd Gear member
Zit onder de draaiknoppen idd en het is geen digitale ECC, climate zit er in bij mij, dit is meer een soort van boardcomputertje.joepdesign schreef:Er komt wel iets meer kijken dan allen maar een handel voor de cruise. De handel is alleen maar de schakelaar, dan ontbreekt dus het gehele systeem!
en klaar is kees!
Niet dat ik het echt nodig heb, maar als het simpel omwisselen is en een stekker erin ( als die er al ligt ) en het zou werken, dan is het natuurlijk wel een leuke extra!
Ik zou graag willen weten wat er bij de cruise controle nog allemaal bij moet, met alleen de hendel ben ik er niet... daarvan ben ik me bewust.
Ik ben alleen niet bekend met een Volvo, vandaar de vraag aan de kenners.
- laheije
- 4th Gear member
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
-
- Starter
Helemaal goed ! niet zo eenvoudig als het lijkt!laheije schreef:Bekijk dit maar eens http://volvo.visachterhet.net/cruisecontrol/ en je komt een stuk verder.![]()
Huub
-
- Starter
ik ben ook begonnen aan dit project om cruisecontrol in te bouwen , na menig speurwerk bijna de gehele handel bij elkaar , alleen bij mijn volvo s40 is het jammer genoeg niet voorbereid dus moet ik nog een kabelboom op de kop zien te tikken
-
- Starter
inmiddels de kabelboom ook bij de dealer gekocht met nog een poaar dingetjes voor op de pedalen die op de klepjes steuen zodat die CC uitgaat als je de rem/koppeling in trapt.
De hele boel aangesloten maar niet werken he .....
schema erbij gepakt , ik dacht dat violet draadje de aansturing was die in de diagnose stekker gaat maar helaas , nog niet werken , al bij de dealer geweest , die had pas over een maand tijd . nog maar eens schema nageplozen en nu maar even naar andere garage toe die het niet zo druk heeft , ik denk dat ik iets over het hoofd zie .....wordt vervolgd
De hele boel aangesloten maar niet werken he .....
schema erbij gepakt , ik dacht dat violet draadje de aansturing was die in de diagnose stekker gaat maar helaas , nog niet werken , al bij de dealer geweest , die had pas over een maand tijd . nog maar eens schema nageplozen en nu maar even naar andere garage toe die het niet zo druk heeft , ik denk dat ik iets over het hoofd zie .....wordt vervolgd