rti cds 2010

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
syswichers

CD-rom versie is ook uitgekomen en is al vanaf maart verkrijgbaar bij de Volvo dealer. Het zijn weer 26 spiegeltjes en de gehele update kost iets van EUR 245,- incl BTW.

En ja...dat is een boel geld als je alleen maar geinteresseerd bent in Benelux en Duitsland. Ik heb de set dan ook niet aangeschaft.
yambo
1st Gear member

Keurig
Dank je wel
OracleDBA
4th Gear member

En yambo, denk je dat dit nu wel een echte update is?
Of is dit dezelfde set CD's als jouw vriend in Duitsland heeft gekocht...
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
yambo
1st Gear member

Aan de verpakking te zien is dit duidelijk anders en de tekst doet vermoeden dat er iets nieuws inzit. (Navteq 2010) maar een artikelnummer van Navteq T1000-16465 dat niet wijst op meest recente product :cry:
Maar je zult met me eens zijn dat er nergens op de doos staat vermeld dat het om een versie 2010 zou gaan
Op de eerder door mij genoemde versie stond ook keurig Navteq 2009 zonder verdere aanduiding
Ik wacht op een image of een cd om te kunnen controleren in hoeverre het inderdaad een nieuwe versie betreft.

Het is echter wel duidelijk dat er op dit gebied behoorlijk wat onduidelijkheden zijn en op z'n zachtst gezegd, misleidende informatie wordt verstrekt van zowel de zijde van Volvo als van Navteq

En afgelopen donderdag wist de verkoopafdeling van Navteq nog steeds niet te melden dat er een nieuwe versie zou bestaan netzomin als dat de website al een nieuwe versie vermeldt. Dat is toch wel slordig hè?
OracleDBA
4th Gear member

Slordig is een wel heel milde uitdrukking... Ik begrijp ook niet waarom Volvo hier zo mee omgaat.
Bij de DVD versies hoor je die klachten niet; het lijkt er een beetje op dat Volvo de CD versie maar lastig vindt en er niet meer in wil investeren.

Ik wacht ook maar een image af. Ik ben graag bereid te betalen voor een goed product, maar als het zo moet...

Een andere optie is nog vragen aan de dealer of ik ze op proef kan krijgen.
Zijn ze echt nieuw dan betaal ik en anders krijgt hij ze dus weer terug. Wie weet helpt dat.
Richard
HansEindhovenV70
4th Gear member

Volgens mij betreft het hie de 2007 week 33 versie die opnieuw uitgebracht is.....geen nieuwe wegen dus.
yambo
1st Gear member

HansEindhovenV70 schreef:Volgens mij betreft het hie de 2007 week 33 versie die opnieuw uitgebracht is.....geen nieuwe wegen dus.
De laatste versie was 2007W20 :wink:
yambo
1st Gear member

Ondertussen zijn op de Volvo-Navteq website alle 2010-1 DVD versies al te bestellen maar van de CD versie wordt nog steeds alleen de 07W20 met het oude nummer getoond!
DrRossi
4th Gear member

HansEindhovenV70 schreef:Volgens mij betreft het hie de 2007 week 33 versie die opnieuw uitgebracht is.....geen nieuwe wegen dus.
Probeer dan eens Sonatepad in Eindhoven
Of Adagiostraat in Rosmalen?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
dieselpower
4th Gear member

Ik heb vandaag ook mijn nieuwe set opgehaald bij de dealer. er was/is nu een actie: bij inlevering van je oude set krijg je €50,- korting op de nieuwe set. De nieuwe set zit ook weer netjes in zo'n "leren" etui.
Het is me niet helemaal duidelijk of deze set nu is bijgewerkt t/m 2009, ik kan in ieder geval nu wel mijn huisadres mét huisnummer ingeven, dat kon ik in mijn vorige set uit 2005 nog niet (en dat terwijl mijn straat en huis toch al 10 jaar bestaan).
Ik zal komende dagen eens wat rond eindhoven en denbosch rond navigeren en kijken hoever de nieuwe set al/nog kloppend is.
OracleDBA
4th Gear member

We zijn heel benieuwd!
Heeft iemand een goed adres om te testen?
Richard
yambo
1st Gear member

Maak van een schijfje een image met Nero, imgburn of clonecd
Zoek met notepad naar MELCO
Bij het eerste voorkomen daarvan staat de datum van de versie vermeld
DrRossi
4th Gear member

DrRossi schreef:
Probeer dan eens Sonatepad in Eindhoven
Of Adagiostraat in Rosmalen?

Heeft iemand nu al deze adessen geprobeerd op de oude versie?

S80 T6
dieselpower
4th Gear member

Nou, mijn bevindingen tot zover;

Ik heb de 2010 versie sinds 01-06 en heb nu toch al wat km's getest. De randweg rond eindhoven klopt nog steeds niet (maar daar zijn ze nog aan bezig eigenlijk dus tja....). Bij ons in de buurt zijn sinds november 2009 twee nieuwe rotonde's, die staan er ook nog niet op.

Dus eens contact gehad met Navteq. Hieronder volgt hun respons:
Quote:

NAVTEQ levert de database aan verschilllende systeemfabrikanten., onder andere voor uw navigatie systeem.

De fabrikant van uw systeem betrekt bij ons op een bepaald moment een database voor het product dat zij gaan maken. Zij voegen hier bepaalde software aan toe en maken het eindproduct. Hier zit enige tijd tussen, vaak 6-9 maanden. Een pas uitgekomen versie van een navigatie systeem, zal dus altijd gebruik maken van een oudere database als op het moment van uitgave.

Daarnaast wordt door veel fabrikanten 1 keer per jaar een nieuwe versie uitgebracht. De tijd die tussen het aanschaffen van de kaart en het moment van uitgave zit, moet u dus meerekenen.

Zo kan het zijn dat bepaalde informatie van 1 a 2 jaar geleden nog niet wordt weergegeven door uw systeem.

Un-quote

Dat is dus duidelijke taal en logisch / begrijpelijk, toch? In principe is een CD systeem nooit up to date, op het moment dat het in de winkel ligt is het al verouderd. Ik kom van een 2005 versie af en daarop was mijn straat wel, maar mijn huisnummer niet op bekend, ondanks het feit dat mijn huis er toch al staat vanaf 2000. Bij de nieuwe versie staat de hele wijk brandevoort (voor zover getest) er wel op.
Ook in de regio klopt het best goed, zo is er een rotonde in de buurt die er nu zo'n twee jaar is, die er wel op staat.

Zeker de stap van een 2005 versie naar de nieuwe 2010, in mijn geval, vindt ik wel de investering waard (was nu €50,- korting). Ik kon toch merken dat vorig jaar op vakantie in frankrijk dat de 2005 editie wel wat steken liet vallen met de werkelijkheid op de weg. Kijken of dat dit jaar beter is. Al met al ben ik tevreden, maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
Oceanracer
Geartronic member

Ach, als je dan € 50,00 per jaar rekent, valt het wel weer mee... :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

die 2 jaar valt me nog mee.
Volvo for life
yambo
1st Gear member

dieselpower schreef:Nou, mijn bevindingen tot zover;

Ik heb de 2010 versie sinds 01-06 en heb nu toch al wat km's getest.
Wat ik nu zo merkwaardig vind is dat er volgens de website helemaal geen versie 2010 is maar dat deze 2009,1 heet
En om de zaak nog ingewikkelder te maken plaatsen ze er een kaartje bij waarop een complete dekking van Oost Europa wordt gesuggereerd.
Pas als je naar "in de verpakking" gaat komt de ontluisterende opgave van een beperkt aantal landen

En er is al eerder opgemerkt dat dit best eens de editie 07w20 in een nieuw jasje zou kunnen zijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jpwg001
6th Gear member

Wie heeft deze set nu in zijn bezit? Laat ens horen?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
yambo
1st Gear member

jpwg001 schreef:Wie heeft deze set nu in zijn bezit? Laat ens horen?
Ga even 3 posts omhoog naar de bijdrage van Dieselpower. Die heeft hem!
DrRossi
4th Gear member

En ik

S80 T6
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”